bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان بوشهری تیم مس سونگون به تازگی به تیم ملی ایران به عنوان دروازه‌بان شماره یک دعوت شده است. دروازه‌بانی که سال‌هاست در لیگ برتر فعالیت می‌کند و هرگز بازی‌های موفقیت‌آمیزش در جام جهانی فوتسال از یاد نخواهند رفت.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان بوشهری تیم مس سونگون به تازگی به تیم ملی ایران به عنوان دروازه‌بان شماره یک دعوت شده است. دروازه‌بانی که سال‌هاست در لیگ برتر فعالیت می‌کند و هرگز بازی‌های موفقیت‌آمیزش در جام جهانی فوتسال از یاد نخواهند رفت. این دروازه‌بان در اوایل لیگ برتر امسال، به دلایلی از سوی کمیته فوتسال محروم شد که در نهایت با پیگیری باشگاه مس سونگون محرومیت او بخشیده شد ولی این حاشیه‌ها تاثیری در عملکرد او نداشت و همانطور که مشاهده می‌شود او همچنان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران است. در همین رابطه با این ورزشکار بوشهری گفت‌وگو کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

 از وضعیت خود، تیم مس سونگون و تیم ملی بگویید؛
ما امسال در تیم مس سونگون تمرینات خود را به موقع آغاز کردیم و پیش‌فصل خیلی خوبی پشت سر گذاشتیم. تیم مس هم بازیکنان خوب و ملی‌پوش را در فصل نقل و انتقالات به خدمت گرفت تا قدرت تیم بیشتر شود. ما امسال همه تلاش خود را خواهیم کرد تا تیم مس سونگون برای اولین بار قهرمان لیگ برتر فوتسال کشور شود. خوشبختانه در هفت بازی گذشته، شش برد کسب کرده‌ایم و به همین دلیل یکی از کاندیدای کسب عنوان قهرمانی هستیم. در مورد تیم ملی هم بگویم که ما سه روز اول هفته گذشته را در خدمت تیم ملی بودیم و علاوه بر این آقای ناظم الشریعه بهترین‌های لیگ برای این اردو انتخاب کرده است. تمرینات ما چهار هفته طول می‌کشد و در هفته پنجم به مدت شش روز در تهران اردو می‌زنیم و انشالله 21 شهریور برای دفاع از عنوان قهرمانی خود مسابقات آسیایی، راهی این مسابقات خواهیم. لازم به ذکر است که المپیک بازی‌های آسیایی در کشور ترکمنستان برگزار می‌شود. تیم ما برای این مسابقات کاملا آماده است. به اعتقاد بنده، تیم فوتسال ما بهترین تیم دنیا است و ما باز هم این مساله را در تورنمنت پیشرو ثابت خواهیم کرد. ما بازیکنان جوان، با تجربه و کادر فنی قوی که داریم و سعی خود را خواهیم کرد که قهرمان مسابقات داخل سالن آسیا شویم.

لیگ برتر امسال مشکلات باشگاهی و مدیریتی داشت، مخصوصا در هفته‌های اول. فکر می‌کنید منشا این مشکلات در کجا بود؟
بالاخره ما در لیگ امسال مشکلاتی داشتیم ولی با مدیریت خوب کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال، بازی‌ها برگزار شد. به هر حال کمیته فوتسال دو ماه قبل از شروع مسابقات، برنامه بازی‌ها را اعلام کرده بود و فکر می‌کنم تیم‌ها هم باید بهتر کار می‌کردند. به طور مثال تیم دبیری مشکل کنار رفتن از مسابقات لیگ را داشت، سه تیم با مشکلات مالی مواجهه شده بودند و به همین دلیل همکاری لازم را با کمیته فوتسال نداشتند. به هر حال فدراسیون سر حرف خود ماند و بازی‌ها شش تیرماه آغاز شدند و این یک نکته مثبت برای آنها بود. به هر حال باشگاه‌ها موظف هستند که برنامه‌های خود را به شکلی پیش ببرند که تا قبل از شروع مسابقات آماده شوند نه این که سه روز قبل شروع مسابقات تمرینات خود را آغاز کنند. بازی‌ها فعلا روی برنامه به طور منظم برگزار می‌شوند و هیچ مشکل خواصی رخ نداده است و ما تا آخر فصل برنامه بازی‌ها و تاریخ آنها را می‌دانیم. بالاخره هر مجموعه‌ای مشکلات خاص خود را دارد ولی ما باید از این مشکلات درس بگیریم که در سال‌های آینده دیگر با این آنها مواجهه نشویم. حالا هم تیم‌های حاضر در لیگ آماده هستند و به همین دلیل در ادامه لیگ هیچ کدام از بازی‌ها آسان نیستند. برای تیم‌ ما همه بازی‌ها حکم فینال را دارد ولی آز آنجا که تیم مس سونگون برای قهرمانی بسته شده است، حق اشتباه نداریم و باید تمام بازی‌ها را با پیروزی طی کنیم. تمام تیم‌های لیگ با انگیزه کار می‌کنند و این نشان می‌دهد که لیگ ما پتانسیل بالایی دارد. ما جوانان فوتسالیست خیلی خوبی داریم و اگر روند به همین شکل پیش برود مطمئنا نسل‌های بعدی ما می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

شما در مصاحبه قبل به ما گفتید بعد از جام جهانی نگاه مسوولان به تیم ملی تغییر نکرده بلکه زنگ خطر روشن شده است. حتی در چند روز اخیر آقای ناظم الشریعه در این رابطه احساس نگرانی کرده بود. چرا باید نگران این وضعیت باشیم؟
همانطور که قبلا هم به شما گفتم، بعد از جام جهانی با مشکلاتی مواجهه شده بودیم چراکه ما انتظار داشتیم که کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال به فوتسال توجه ویژه‌ای داشته باشد ولی هم‌اکنون با حضور آقای ثابت (‌دبیر کل فدراسیون) و آقای سلیمانی (‌دبیر کل کمیته فوتسال) در فوتسال تغییراتی مثبتی صورت گرفته است. الان اردوهای تیم ملی به طور منظم برگزار می‌شود و از نظر البسه، بلیط، هتل و امکانات دیگر مشکل خاصی نداریم. توجهات در این روزها به فوتسال بیشتر شده است ولی امیدوارم این نگاه‌ها روز به روز بیشتر شوند چراکه نتیجه آن پیشرفت فوتسال و همچنین حضور ایران در فینال جام جهانی است. من یک تشکر ویژه از از مسوولان فدراسیون دارم چراکه فعالیت آنها به شکلی است که باعث پیشرفت فوتسال می‌شود. بازیکنان تیم ملی فوتسال دیگر دغدغه‌‌ای ندارند چراکه مسوولان به قول‌های خود عمل کرده‌اند.
ما همچنان از حضور یک تیم بوشهری در سطح اول لیگ برتر محروم هستیم. چرا نگاه‌ها در استان ما تغییر نمی‌کند، در حالی که پتانسیل بالایی در این رشته داریم.

ابتدا باید زیرساخت‌های این رشته در استان بوشهر درست شود؛ یعنی باید از رده‌های پایه کار خود را شروع کنیم و فوتسال را کم کم و حساب‌شده به آنها نشان دهیم تا در آینده نسل خوبی داشته باشیم. اما متاسفانه مشکلات موجود در رده‌های پایه زیاد است و روی بازیکنان نوجوان سرمایه‌گذاری نمی‌شود. البته من در بوشهر یک مدرسه آموزش فوتسال برای نوجوان و جوانان افتتاح کرده‌ام و با کمک مجموعه خیلی خوبی که داشتم توانستیم در دو ماه اخیر حدود 150 بازیکن را تعلیم بدهیم ولی این کار باید تداوم داشته باشد چراکه فقط یک مدرسه و یک شخص نمی‌تواند مشکلات فوتسال را حل کند. در این زمینه باید هیات فوتبال تلاش گسترده‌ای انجام دهد. الان در بخش فوتبال یک نماینده در لیگ برتر، یک نماینده در لیگ یک و یک نماینده لیگ دو داریم و در بخش فوتسال ساحلی هم، تیم دریانوردان پارس جنوبی همچنان قدرت اول ایران شناخته می‌شود و توانسته در سال‌های گذشته عناوین متعددی را کسب کند ولی فوتسال تا به الان نتوانسته جایگاهی داشته باشد. برای محقق شدن این مسال باید مسوولان با همکاری همدیگر، کارهای لازم را انجام دهند تا قضیه فوتسال در استان ما به سرانجام برسد. فوتسال ورزش فوق‌العاده‌ای است که جایگاه مهمی در دنیا دارد و به همین دلیل ما در استان بوشهر باید آنچنان تلاش کنیم که فوتسال بوشهر به جایگاه بالایی در سطح کشور برسد ولی این مساله کار یک شب نیست. چراکه اگر یک کار را امروز شروع کنیم، 10 سال بعد نتیجه آن را خواهیم دید. در این راه حامیان مالی هم باید از باشگاه حمایت کافی داشته باشند.

حرف پایانی؟
یک تشکر از شما و رسانه خوبتان می‌کنم که همیشه حامی فوتسال و بنده بوده‌اید. همچنین از مسوولان ورزشی استان خواهش دارم که به فوتسال بیشتر از گذشته اهمیت بدهند و این رشته را در شهرستان‌ها نیز گسترش بدهند چراکه شهرستان‌های بوشهر پتانسیل بالایی دارند. من امیدوارم که شهرستان‌های ما بتوانند خیلی زود حق خود را از فوتبال بگیرند و در لیگ‌های کشوری دارای تیم شوند. این مساله باعث می‌شود که جوانان با انگیزه و با استعداد بوشهر، از استعداد خود در این استان استفاده کنند.در پایان هم یک تشکر از مردم استان بوشهر می‌کنم که همیشه حامی من بوده‌اند و با دعای آنها من اکنون به این جایگاه رسیده‌ام. امیدوارم که در شهر و استانم خود از مسابقات فوتسال خداحافظی کنم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: