bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
سانتر از جناحین بزرگ‌ترین چالش تارتار؛
با به پایان رسیدن هفته پنجم لیگ برتر کشور، مسابقات لیگ به مدت 3 هفته تعطیل شدند که دلیل آن بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه است. ما حدود دو هفته پیش در مورد عملکرد تیم پارس جنوبی جم در سه هفته ابتدایی لیگ برتر نوشتیم و امروز قصد داریم در این گزارش به عملکرد این تیم در هفته چهارم و پنجم لیگ نگاهی بیاندازیم.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
با به پایان رسیدن هفته پنجم لیگ برتر کشور، مسابقات لیگ به مدت 3 هفته تعطیل شدند که دلیل آن بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه است. ما حدود دو هفته پیش در مورد عملکرد تیم پارس جنوبی جم در سه هفته ابتدایی لیگ برتر نوشتیم و امروز قصد داریم در این گزارش به عملکرد این تیم در هفته چهارم و پنجم لیگ نگاهی بیاندازیم. همانطور که در هفته چهارم مسابقات دیدید، پارس جنوبی توانست با شکست صنعت نفت شگفت‌سازی خود را ادامه دهد و زنگ خطر را برای پرسپولیس روشن کند. 

پارس جنوبی در این بازی و در دقایق ابتدایی بازی گلی خورد که نشان از عدم هماهنگی مدافعان و دروازه‌بان در بر داشت. نقطه ضعف پارس جنوبی که سانتر از جناحین است در این بازی همانند بازی گذشته کار دست این تیم داد ولی این نقطه، ضعف در واقعا نقطه قوت آنها در خط حمله است که این مساله همانند رفتار طبیعت در مقابل ما است. آنها در بازی‌های گذشته توانسته‌اند با سانتر از جناحین گل‌های متعددی را پا و ضربه سر به ثمر برساند. اما همانطور که می‌بینید این دقیقا نقطه ضعف پارس جنوبی است. البته تیم صنعت نفتت آبادان در این بازی کمتر سعی کرد از این مساله سود ببرد. پارس جنوبی در نیمه دوم این بازی، عملکرد متفاوتی با نیمه اول داشت و بازی را در دست گرفت و روی سانتر و اوت دستی دو گل به ثمر رساند. ناگفته نماند پارس جم در نیمه دوم این بازی خیلی خوب دفاع کرد و اجازه نداد صنعتی‌ها خیلی به دروازه این تیم فشار وارد کند. البته در دقایق پایانی باز هم همانند بازی با پیکان، پارس به شدت به عقب رفت و به‌جای حفظ توپ فقط در فکر دفع آن بود. مساله که می‌توانست در ثانیه‌های پایانی به ضرر این تیم تمام شود ولی با خوشانسی این اتفاق رخ نداد و جمی‌ها شادامان راهی خانه‌هایشان شدند. 

همچنین بازیکنان با بی‌دقتی و بی‌تجربگی نمی‌توانستن توپ‌ها را از منطقه خطر خود دور کنند و این مساله بی‌نظمی را در خط دفاع بیشتر می‌مرد. عدم هماهنگی دروازه‌بان و مدافعان مهم‌ترین نکته در تیمم پارس جنوبی است ولی به نظر می‌رسد که به مرور زمان این هماهنگی حل شود.
نکته دیگری که لازم است در اینجا گفته شود، عملکرد محسن فروزان در برابر تماشاگران جمی است. این‌که یک دروازه‌بان با بلند کردن دست‌های خود و تعظیم کردن جواب حمایت هواداران را بدهد چیز بدی نیست ولی در طول بازی تکرار این کار می‌تواند دردسرساز شود. فروزان دروازه‌بان خوبی است و تا به اینجا واکنش‌های خوبی داشته است ولی متاسفانه بعضی مواقع اعتماد به نفس بالای او باعث ایجاد موقعیت برای حریفان شده است. نظر بنده این است که فروزان باید در بازی‌های آینده کنترل بیشتری نسبت بروز احساساتش داشته باشد.
قبل از این‌که به سراغ بازی هفته پنجم پارس جنوبی برویم به یک نکته مهم اشاره می‌کنیم. مایکل اومانیا مدافع سابق پرسپولیس و فعلی تیم ملی کاستاریکا به این تیم پیوست. انتقالی که می‌تواند خیلی به سود تارتار شود. اومانیا مدافعی با سابقه و با تجربه است و در کارهای دفاعی می‌تواند مشکلات پارس جنوبی را رفع کند. همچنین با اظافه شدن ارسلان مطهری، خط هجومی این تیم کامل‌تر و خطرناک‌تر از گذشته می‌شود.

حال به بازی این تیم با استقلال خوزستان می‌پردازیم. بازی با گل استثنایی و زودهنگام امید سینک آغاز شد. بعد از این گل پارس جنوبی تا برای دقایقی بازی را در دست گرفته بود و می‌توانست به گل دوم هم برسد ولی این اتفاق رخ نداد. همانند سه بازی گذشته، استقلال خوزستان هم از نقظه ضعف پارس جنوبی استفاده کرد تا بتواند گل مساوی را بزند اما آنها به اندازه تیم‌های قبلی خوشانس نبودند و توپ‌های خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دادند. اما پارس جنوبی هم رویکرد متفاوتی با بازی های گذشته داشت. این تیم در این بازی نتوانست از ضدحملات به خوبی استفاده کند و در به‌وجود آوردن موقعیت ناتوان بود. در اندک ضدحملات هم مهاجمان با بی‌تجربگی توپ‌ها را از دست می‌دادند که این مساله مهدی تارتار را مجبور به واکنش کرد. در نیمه دوم این بازی پارسی‌ها فقط به فکر گل نخوردن و دفاع کردن بودند و در ضدحملات هم نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. 

دفاع مطلق در بعضی از مواقع می‌تواند به ضرر یک تیم تمام شود، اتفاقی که می‌توانست برای پارس جنوبی جم در این بازی رخ دهد چراکه خوزستانی‌ها چند بار موقعیت خوبی را از دست دادند. موقعیت‌هایی که حاصل سانتر از جناحین بود. حتی در یک صحنه به دلیل تعلل مدافع پارس، بازیکن استقلال صاحبت موقعیت 100 درصد شد اما فروزان با خوشانسی توپ را دفع کرد. این‌که پارس جنوبی برای دفاع از پیروزی خود در دقایق پایانی، بازی دفاعی به نمایش در می‌آورد، در فوتبال امروزی طبیعی است اما بهتر است که به جای دفاع مطلق بازی مالکانه را در پپیش گرفت تا تیم مقابل نتواند از جناحین حمله کند. از نظر آماری و فوتبالی، پارس جنوبی ظعیف‌ترین بازی خود را در لیگ برتر امسال در مقابل تیم استقلال خوزستان به نمایش گذاشت ولی توانست سه امتیاز بازی را بدست آورد. حتی تارتار هم در گفت‌وگو‌های خود بعد از بازی با استقلال خوزستان تاکید کرده بود که این بازی ضعیف‌ترین نمایش بازیکنان پارس تا به اینجای فصل بود.

اما حالا مهم‌ترین چالش پیشرو پارس جنوبی، بازی با استقلال زخم خورده پس از پایان تعطیلات است. تعطیلاتی که بیشتر از همه به ضرر پارس جنوبی بود چراکه این تیم در بهترین حالت وارد تعطیلات شد و این امکان وجود دارد که پس از پایان تعطیلات، پارس جنوبی با مشکلاتی مواجهه شود ولی در مقابل استقلال در بهترین زمان ممکن وارد تعطیلات شده تا با ریکاوری مجدد با قدرت بیشتر به مسابقات لیگ برتر برگردد. بازی پارس جنوبی و استقلال تهران را می‌توان مهم‌ترین بازی هفته ششم و دانست چراکه عملکرد دو تیم در این بازی می‌تواند آینده آنها را مشخص می‌کنند. این بازی از نظر بنده مهم‌ترین بازی نیم فصل برای تارتار و شاگردانش است.

نام:
ایمیل:
* نظر: