bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امسال شش‌هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های فنی و حرفه‌ای کشور اختصاص یافته است که بخشی از آن برای آموزش کارآموزان هزینه می‌شود.
 سید علی موسوی در آیین افتتاح کارگاه درودگری در مرکز فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به نقش مهم مهارت در حل مشکل بیکاری اظهار داشت: تنها راه حل مشکلات بیکاری در کشور مهارت‌آموزی است که در این راستا خدمات آموزشی و مهارت‌آموزی رایگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فراگیری بیش از 1.5 میلیون نفر آموزش مهارتی در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد:سالانه 1.5 میلیون نفر در مراکز ثابت، سیار آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد و خصوصی، مهارت آموزی می‌شوند.

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از مشارکت 5 هزار مربی در رشته‌های مختلف برای ارائه مهارت آموزی خبرداد و گفت:  بیش از 5 هزار مربی در رشته‌های مختلف  در 598 مرکز دولتی ثابت فنی و حرفه‌ای و 102 شعبه شهری آموزش‌های مهارتی ارائه می‌دهند.

موسوی با اشاره به اعتبارات آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد:  امسال شش‌هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های فنی و حرفه‌ای کشور اختصاص یافته است که بخشی از آن برای آموزش کارآموزان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به طبقه‌بندی آموزش‌های مهارتی خاطر نشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رشته‌های مختلف از 5 ساعت تا 2هزار و 700 ساعت طبقه بندی شده است.

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جذب 40 درصد کارآموزان مهارت دیده به بازار کار خبرداد و تصریح کرد: بخشی از آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی به کارجویان و بازماندگان از تحصیل ارائه می‌شود که 40 درصد آنها جذب بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به ارائه آموزش فنی به شاغلان و محصلان تصریح کرد: بخشی از آموزش‌‌های مهارتی به دانش آموزان، دانشجویان، فارغ تحصیلان دانشگاهی و زندانیان و شاغلان بخش صنعت با هدف افزایش بهره‌وری و کیفیت کالا ارائه می‌شود.

موسوی با اشاره به انعقاد قرارداد برای مهارت آموزی صنایع مختلف و مددجویان افزود: تفاهم‌نامه‌های همکاری با کمیته امداد، انرژی اتمی، پتروشیمی و نفت به منظور استفاده بهتر از ظرفیت‌ها و آموزش‌ها به امضا رسیده که اگر سرمایه در گردش در کنار این آموزش‌ها قرار گیرد  نیاز بازار کار فراهم می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: