bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
شمارش معکوس برای توقف تولید پراید به‌عنوان پرتیراژترین خودروی تولیدی کشورمان تا پایان امسال آغاز شده و در نخستین واکنش‌ها دیروز مسوولان سایپا رسما از عرضه محدود این خودرو، توقف تولید آن تا پایان امسال و پیش‌بینی مراسم خداحافظی خوب با خانواده خودروهای پراید خبر دادند.
توقف توليد پرايد و 10خودروی دارای پلت‌فرم قديمی مانند برخی انواع پژو و سمند و برخی خودروهای چينی موضوعی است كه طی سال‌های اخير بارها با استناد به برخي قوانين و مصوبات مختلف از سوی مسئولان مطرح شده است اما اين خودروها همچنان موفق به عبور از پيچ و خم استانداردهای توليد شدند. امسال با افزايش تعداد استانداردهای خودرويی به 82استاندارد و سختگيرانه‌تر شدن آن، بارها محمدرضا نعمت‌زاده، وزير سابق صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت بهبود كيفيت خودروهای داخلی تأكيد كرد.

از سوي ديگر مسئولان سازمان ملی استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران بر توقف توليد يا ارتقاي استانداردهای پژو و پرايد با ابلاغ و اجرای استانداردهای جديد تأكيد داشت. متعاقب آن مهدی جمالي، مديرعامل سايپا 23خرداد‌ماه امسال در گفت‌وگو با خبرنگار ما از جايگزيني 2خودروی جديد به جای پرايد و توقف توليد اين خودرو تا پايان امسال خبر داد و اعلام كرد: به‌روزرساني پلت‌فرم كنونی پرايد برای پاس‌كردن استانداردهای ۸۲گانه اجباری خودرو در سال آينده از نظر اقتصادی، مقرون‌به‌صرفه نيست و بر اين اساس تا پايان امسال با توليد و عرضه ۲خودروی جايگزين پرايد روی پلت‌فرم جديد SP100 به بازار، توليد پرايد متوقف خواهد شد.

وی تأكيد كرد كه اگر پرايد نتواند استانداردهای جديد توليد و عرضه خودرو كه 82استاندارد بسيار سختگيرانه و در رده استانداردهای تراز اروپاست را پاس كند، قاعدتا توليد اين خودرو متوقف خواهد شد. متعاقب آن با اعلام نظر اشكان گلپايگانی، رئيس شركت بازرسی كيفيت و استاندارد ايران در مورد توقف توليد و جلوگيری از شماره‌گذاری خودروهای دارای يك ستاره كيفی از اواخر امسال و ابتدای سال آينده، توقف توليد اين خودروها وارد مرحله اجرايی شد.


معاون فروش سايپا ديروز طی يك نشست خبری اعلام كرد كه خودروهايی مثل تندر، پرايد، ٢٠٦، سمند و چند خودروی ديگر توان پاس‌كردن استانداردهای جديد را ندارند و در نتيجه سايپا در اين بحث پيشگام شده و پرايد را كه بسيار هم مورد توجه رسانه است از خطوط توليد خارج میكند. رضا تقیزاده افزود: با توجه به برنامه‌ريزی خودروسازی سايپا براي خروج خودروی پرايد از چرخه توليد، امروز(سه‌شنبه) آخرين مرحله از فروش خانواده پرايد برای اقشار خاص يعني مصرف‌كنندگان نهايی با تعداد محدود صورت مي‌گيرد و به‌دنبال خداحافظی خوب با خانواده خودروهای پرايد هستيم. وی گفت: پرايد مثل تهران است! با همه مشكلات تهران كسی حاضر نيست اين شهر را ترك كند و پرايد هم همينطور است. گاهی مسائل مطرح شده در مورد اين خودرو رنگ و بوی سياسی به‌خود میگيرد. طبق قوانين ما موظف هستيم تا ١٠سال خدمات پس از فروش و تأمين قطعات پرايد را انجام دهيم.
برچسب ها: اقتصاد ، تولید ، خودرو ، پراید
نام:
ایمیل:
* نظر: