bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
نماینده دشتی و تنگستان در گفت‌وگو با بامداد جنوب با اعلام نارضایتی از عملکرد سالاری؛
با استقرار وزرای دولت دوازدهم و شروع به کار دولت جدید، نوبت به نواخته شدن زنگ تغییر در استان و شهرستان‌ها رسیده است. اتفاقی که در نوع خود یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی استان است. اتفاقی که در دوسال پایانی دولت یازدهم نیز رخ داد. با این حال دولت مردان سعی می‌کنندکه با احتیاط و در غالب « در حال بررسی هستیم» و یا « تغییرات حداقلی خواهد بود» در این باره سخن بگویند.
بامدادجنوب- مريم خوئيني:
با استقرار وزرای دولت دوازدهم و شروع به کار دولت جدید، نوبت به نواخته شدن زنگ تغییر در استان و شهرستان‌ها رسیده است. اتفاقی که در نوع خود یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی استان است.  اتفاقی که در دوسال پایانی دولت یازدهم نیز رخ داد. با این حال دولت مردان سعی می‌کنندکه با احتیاط و در غالب « در حال بررسی هستیم» و یا « تغییرات حداقلی خواهد بود» در این باره سخن بگویند. هر چند در چهار گزارش پیشین روزنامه بامداد جنوب، شاهد استقبال قاطبه مردم استان و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و حامی دولت از تغییر استاندار کنونی بوده‌ایم. چراکه متاسفانه نماینده ارشد دولت در استان نتوانست نگاهی عدالت‌محور به همه جریان‌های سیاسی استان داشته باشد و از یک‌سو عامدانه به برخی مناقشات سیاسی دامن می‌زد تا با سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن، کارهای خاص خود را به پیش ببرد، مساله‌ای که با دلخوری نیروهای مخلص و صادق اصلاح‌طلب استان و همچنین حامیان دولت و ستادهای روحانی مواجه شد. با این حال سالاری پس از برگزاری انتخابات تلاش کرد با سپردن چند پست مدیریتی به چند اصلاح‌طلب! نه چندان شاخص نزدیک به خود که در این چهار سال زبان در کام گرفته و همه اقدامات او را به دیده حسن نظر می‌نگریستند، به زعم خود دل اصلاح‌طلبان را به دست بیاورد، اما این اقدام هم راه به جایی نبرد، چرا که چند نفری که به کار گماشته شدند، چیزی دستشان نبود و فقط همراهی بودند برای سندسازی در مورد اینکه به اصلاح‌طلبان هم مجال داده شده است.

با این حال برای همه ما روشن است که نمایندگان استان بوشهر می‌توانند در تغییر و یا ابقاء یک استاندار تاثیر گذار باشند، البته اگر آنها یک‌دست،‌ هماهنگ و منسجم به دو یا نهایت سه گزینه برسند، نه مانند سال 1392 چنان گزینه‌های پرتی را معرفی کنند که یکی از پنجره خودش را به ساختمان استانداری برساند که سابقه یک روز بخشداری را هم نداشته باشد و استان بوشهر را نزدیک به دو دهه به عقب براند. بر همین اساس در این شماره به سراغ یکی از نمایندگان استان رفتیم تا از موضع وی در خصوص تغییر استاندار مطلع شویم. هر چند ما تلاش کردیم که با همه نمایندگان گفت‌وگو کنیم، اما یکی از آنها ما را به تخریب خودش متهم کرد، البته نگفت این وجهه تخریب به چه شکل بوده و تهدید کرد که به‌زودی رسانه‌ای دست و پا خواهد کرد و خلاصه ما هم خیلی ترسیدیم، دو تن از نمایندگان ترجیح دادند که در این باره سکوت پیشه کنند که این سکوت هم چندان به نفع‌شان تمام نخواهد شد.
سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در گفت‌وگو با بامداد جنوب، از احتمال تغییر استاندار بوشهر سخن گفت، هر چند به گفته او این موضوع هنوز قطعی نشده است. مساله‌ای که وزیر کشور هفته گذشته در یک نشست به صراحت در مورد آن سخن گفته بود.
این نماینده محافظه‌کار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برای انتخاب یک استاندار معمولا اولویت‌هایی در نظر گرفته می‌شود، با توجه به شرایط کنونی استان بوشهر چه معیاری در این زمینه باید در نظر گرفت، گفت: به نظر من همان ملاک‌هایی که برای ورود وزرا به کابینه در نظر گرفته شده بود، باید برای استاندارها هم در نظر گرفته شود. ملاک‌هایی نظیر «کارآمدی» و یا  «اعتدال‌گرایی» و مهم‌تر از آن «جهادی بودن» چیزهای است که به نظر من باید جز ملاک‌های تعیین استاندار قرار گیرد.

شهریاری در پاسخ به این سوال نظرتان راجع به جوان‌گرایی چیست، گفت: جوان‌گرایی هم خوب است با این حال ملاک اصلی کارآمدی اعتدالگرایی و جهادی بودن است. این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که ترجیح شما در این دوره استاندار بومی است و یا غیر بومی، گفت: من در شرایط مساوی استاندار بومی را ترجیح می‌دهیم. یکی دیگر از مسائلی که در این گفت‌وگو به آن پرداخته شد، چالش‌های پیش روی دولت و استاندار آینده استان بوشهر بود.  
شهریاری در پاسخ به این پرسش که در این دو سال که شما در مجلس حضور داشتید و دو سال پایانی دولت یازدهم کشورمان با چالش‌های فراوانی روبه‌رو چالش‌های سیاسی و اقتصادی که سایه‌اش بر استان نیز سنگینی کرد حال به نظر شما استاندار دولت دوازدهم در استان بوشهر با چه چالش‌های روبه‌رو خواهد بود، افزود: من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین چالش،  همان چالش‌هایی است  که پیش روی دولت قرار گرفته است به عبارتی نماینده ارشد دولت در استان نیز با بحث اشتغال و خروج از رکود اقتصادی و همچنین جذب سرمایه گذاری دست پنچه نرم می‌کند. به نظر من مهم‌ترین چالش که هم در استان و هم در کشور با آن روبه هستیم اشتغال نیروهای جوان و جذب سرمایه برای تولید است.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در ادامه تصریح کرد: توصیه من به دولتمردان دولت دوازدهم در خصوص انتخاب استاندار این است که اگر قرار شد استاندار جدیدی را برای استان بوشهر انتخاب و منصوب کنند باید یک استاندار کارآمد، اعتدال‌گرا و همچنین جهادی باشد تا بتوانند خواسته‌ها و نظرات دولت و در نهایت در راستای اهداف مقام معظم رهبری در خصوص  اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گام بردارد.
شهریاری در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا شما از عملکرد آقای سالاری راضی هستید یا خیر، گفت: من از عملکرد ایشان راضی نیستم چراکه به لحاظ سیاسی از عملکرد ایشان رضایت کافی نداشتم، چون متاسفانه مدیریت سیاسی زیر مجموعه ایشان در حوزه انتخابیه من در واقع یک مدیریت خطی و جناحی بود و متاسفانه با این نگاه خطی و جناحی نمی‌شود امور مملکت را اداره کرد.

گفتنی است هفته گذشته وزیر کشور اعلام کرد که در سطح استانداران و فرمانداران کشور حتما تغییراتی خواهیم داشت. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در سطح استانداران و فرمانداران کشور حتما تغییراتی خواهیم داشت. پس از آن معاون سیاسی وزیر کشور نیز گفت: عملکرد استانداران و فرمانداران مورد مطالعه قرار گرفته است و با نظر وزیر کشور بازنگری‌ها انجام خواهد شد.
به گفته علی اصغر احمدی، عملکرد استانداران و فرمانداران مورد مطالعه قرار گرفته است و با نظر وزیر کشور بازنگری‌ها انجام خواهد شد. شایان ذکر است که از زمان رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت از جمله وزیر کشور، برخی منابع خبری از احتمال تغییر برخی استانداران خبر دادند
 
نام:
ایمیل:
* نظر: