bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
چند روزی است که با جدی شدن بحث تغییر استانداران، برخی از نزدیکان استاندار کنونی بوشهر برای بازار گرمی بیشتر از او به‌عنوان گزینه استانداری استان‌های اصفهان، گیلان و تهران یاد می‌کنند اما در این میان خبرهای دیگری مبنی بر مخالفت نمایندگان استان‌های مذکور با استانداری سالاری منتشر می‌شود.
بامدادجنوب-مریم خوئینی:
چند روزی است که با جدی شدن بحث تغییر استانداران، برخی از نزدیکان استاندار کنونی بوشهر برای بازار گرمی بیشتر از او به‌عنوان گزینه استانداری استان‌های اصفهان، گیلان و تهران یاد می‌کنند اما در این میان خبرهای دیگری مبنی بر مخالفت نمایندگان استان‌های مذکور با استانداری سالاری منتشر می‌شود. جدیدترین خبر در این حوزه نیز مربوط به مخالفت چند تن از نمایندگان استان اصفهان با استانداری او در این استان است.

 باید دید چه اتفاقی در این زمینه رخ می‌دهد، آیا سالاری استان بوشهر را ترک می کند یا این‌که با وجود شرایط موجود بدون این‌که ارتقاء پیدا کند  مجددا در سمت خود ابقاء می‌شود. در آینده خیلی نزدیک به پاسخ این پرسش‌ها می‌رسیم. در این میان اما نمی‌توان نقش نمایندگان را در انتصاب و یا ابقاء یک استاندار در هر استانی را نادیده گرفت. در شماره 746 روزنامه بامداد جنوب روز شنبه یازدهم شهریور‌ماه مصاحبه‌ای با سید‌کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون ملاک‌ها و چالش‌های استاندار آینده منتشر شد اکنون نیز به سراغ عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم رفته‌ایم تا نظر ایشان نیز در خصوص تغییر استانداران جویا شویم.
عبدالحمید خدری در خصوص آخرین اخبار در حوزه تغییر استانداران به بامداد جنوب گفت: آخرین خبری که من در این خصوص شنیده‌ام این است که دولت در نظر دارد سکان استانداری بوشهر در دولت دوازدهم را به کس دیگری غیر از مصطفی سالاری بسپارد بر اساس همین اخبار هم به احتمال زیاد هفته آینده سالاری استان بوشهر را ترک می‌کند تا بر مسند استانداری در استانی دیگر تکیه بزند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برای تعیین استاندار آینده در استان بوشهر چه ملاک‌ها و چه معیارهای باید در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به این‌که استان بوشهر یک استان خاص و غنی است، انتظار و نگاه ویژه‌ای به بوشهر داریم. ملاک‌ و معیارهای ما برای استاندار آینده بوشهر این است که ابتدا متخصص و برنامه محور باشد، از سوی دیگر با جغرافیای استان آشنا باشد و مهم‌تر از آن دارای سوابق روشنی باشد. 
خدری در پاسخ به این سوال که به‌عنوان نماینده مجلس چه توصیه‌ای به استاندار دولت دوازدهم دارید، گفت: توصیه من به استاندار جدید بوشهر این است که برنامه محور باشد و با چشم‌اندازی روشن براساس ظرفیت‌های موجود استان بوشهر حرکت کند.
در ادامه این گفت‌وگو پیرامون معضلات و حاشیه‌ها و اختلافاتی که به باور برخی از فعالان سیاسی استان بوشهر سالاری به آن دامن زده بود نیز بحث شد. نماینده بوشهر در این رابطه گفت: بی‌شک دولت استانداری همسو و هم گام با برنامه‌های خود را انتخاب خواهد کرد و راهی استان بوشهر می‌کند، من از جریان‌های سیاسی انتظار دارم  بی توجه به حاشیه‌ها و نگاه‌های سیاسی گذشته، دست در دست هم در کنار استاندار آینده قرار بگیرند و همه در کنار هم به توسعه و آبادانی استان کمک کنند. 

خدری در ادامه در خصوص چالش‌های پیش روی دولت، افزود: در استان بوشهر یکی از چالش‌های که احتمالا پیش روی استاندار دولت دوازدهم قرار می‌گیرد، توسعه بنادر و همچنین وضعیت معیشت ملوانان در استان، یکی از چالش‌هایی است که باید با آن دست و پنچه نرم کند، از سوی دیگر همانطور که متاسفانه در کشور با معضل بیکاری روبه‌رو هستیم در استان بوشهر نیز اشتغال نیروی جوان تحصیل کرده یکی دیگر از چالش‌هایی است که پیش روی استاندار آینده قرار دارد. ما امیدواریم که استاندار آینده با برنامه‌ریزی صحیح و چشم‌اندازی روشن بتواند بر مشکلات پیش روی استان فائق آید.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط حاکم بر استان ترجیح شما استاندار بومی است یا غیر بومی گفت: در حال حاضر سیاست دولت بر انتصاب استانداران غیر‌بومی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: