bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
بهانه‌ مدیر‌کل ورزش برای یک کار ناتمام؛
عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدوی که از سال ۸۵ آغاز شده بود، بالاخره پس از فراز و نشیب‌های فراوان اردیبهشت امسال و با حضور وزیر ورزش و جوانان برای چندمین‌بار افتتاح شد.
بامدادجنوب:
عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدوی که از سال ۸۵ آغاز شده بود، بالاخره پس از فراز و نشیب‌های فراوان اردیبهشت امسال و با حضور وزیر ورزش و جوانان برای چندمین‌بار افتتاح شد. این ورزشگاه در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در منطقه تنگک بوشهر ایجاد شده و دارای فضای سرپوشیده به مساحت شش ‌هزار و ۹۸۱ مترمربع و فضای روباز ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع است اما این ورزشگاه برای خود داستانی خواندنی دارد که نشان از مشکلات بزرگ مدیریتی استان ماست. ما در چندین گزارش به حواشی این موضوع پرداختیم و همیشه به این نکته ‌رسیدیم که واقعا چقدر برای این ورزشگاه خرج شده است. بهروزیان‌فر می‌گوید برای ساخت آن ۴۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است ولی چیزی که مشخص است خیلی بیشتر از اینها برای این ورزشگاه خرج شده است حال مساله‌ای که می‌خواهیم به آن بپردازیم چیزی فراتر از مسائل مالی است. از زمانی که ورزشگاه افتتاح شده است، یک بازی رسمی در آن برگزار نشده و تنها ایرانجوان آن هم برای مدت کمی در این ورزشگاه تمرینات خود را انجام داد. ما در این گزارش به این مساله می‌پردازیم که وقتی ورزشگاه افتتاح شده است، چرا بازی‌های تیم‌های بوشهر در آنجا برگزار نمی‌شود. در این‌باره با مدیر کل ادار ورزش و جوانان استان ارتباط برقرار کردیم و وی پاسخ جالبی به ما داد.

بهروزیان‌فر، مدیر کل اداره ورزش و جوانان در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و بازی نکردن تیم‌های بوشهری در این ورزشگاه گفت: باشگاه‌های بوشهر به‌دلیل این‌که ورزشگاه از شهر دور بود و احتمال داشت تماشاگران کمتری به ورزشگاه بیایند، می‌خواستند که در ورزشگاه شهید بهشتی به میدان بروند ولی ما روی این مساله در حال کار کردن هستیم تا بازی‌ها را به این ورزشگاه ۱۵ هزار نفری منتقل کنیم. خود ورزشگاه مشکل خاصی ندارد و فقط نواقص کوچکی دارد که پیمانکار متعهد شده است تا دو هفته دیگر آنها را رفع کند.
وی در ادامه گفت‌وگو تاکید کرد: من تمام سعی خود را می‌کنم که از مهرماه بازی‌ها را در این ورزشگاه برگزار کنیم. این دور بودن ورزشگاه از شهر یک بهانه است. مساله بعد در مورد این ورزشگاه، قسمت تارتان آن است که ما سعی می‌کنیم در اواخر شهریورماه این مشکل را حل کنیم. هدف ما این است که اگر بازی‌ها به ورزشگاه 15 هزار نفری منتقل شود دیگر برای همیشه بازی‌ها در همین ورزشگاه برگزار شود.

بهروزیان در حالی این حرف‌ها را می‌زد که شاهین‌ها این حرف‌ها را تکذیب کرده و عامل بازی نکردن در این ورزشگاه را چیزی دیگری می‌دانند.
یکی از مسوولان باشگاه شاهین شهرداری در این باره به ما گفت: اصلا قرار نبود که تیم ایرانجوان در این زمین تمرین یا بازی کند، چراکه ایرانجوان همینطوری هوادار زیادی ندارد و اگر بازی این تیم به آن ورزشگاه منتقل شود فکر نکنم کسی به آنجا برود. حدود دو ماه پیش شهردار بوشهر در رابطه با این ورزشگاه با اداره ورزش و جوانان جلسه‌ای برگزار کرد و با وجود این‌که هواداران شاهین خیلی راضی نبودند، مقرر شد که ورزشگاه به شهرداری تحویل داده شود تا بازی‌ها و تمرینات شاهین در این زمین برگزار شود ولی تا زمانی که چمن ورزشگاه سالم بود، حتی یک‌بار زمین را به شاهین ندادند. طبق آخرین اطلاعاتی که بنده از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری دارم، چمن این ورزشگاه آفت زده و سمی شده است و احتمال دارد که کل چمن ورزشگاه برداشته شود در حقیقت ما تمرینات خود را در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری برگزار نکردیم، چراکه چمن این ورزشگاه قابلیت بازی کردن ندارد. اگر شما خودتان با مسوولان ورزشگاه تماس بگرید بعید می‌دانم که این مساله را به شما بگویند. همانطور که گفتم یکی از کارشناسان اداراه ورزش و جوانان این خبر را به من گفته است. وقتی مسوولان ورزشگاه شهردار را به جلسه دعوت می‌کنند و در آن جلسه به توافق می‌رسند باید به این قرارداد متعهد باشند. این‌که زمین قارچ‌زده یک مساله طبیعی است ولی این مسائل نشان می‌دهند که نظارت‌ها بر چمن ورزشگاه خیلی کم است.

در ادامه این گزارش به سراغ مرد اول فوتبال بوشهر، محمد نجفی رفتیم. نجفی، رئیس هیات فوتبال بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که قرار بود این زمین به شهرداری بوشهر واگذار شود، تصریح کرد: این‌که عده‌ای می‌گویند چمن ورزشگاه سمی شده را باور نمی‌کنم و فکر نکنم صحت داشته باشد. این‌که برخی از مسوولان مربوطه از مشکلات اصلی زمین هم حرف نمی‌زنند چیزی عجیب است. من خیلی از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر اطلاعات ندارم و تا آنجا که می‌دانم، به این دلیل زمین مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که مسوولان اداره ورزش و پیمانکار هنوز نتوانسته‌اند برخی مشکلات را حل کنند. به هر حال سخت‌افزار این ورزشگاه به هیچ عنوان بر عهده من نیست و همه چیز به اداره ورزش و جوانان بر‌می‌گردد. 

من در حال حاضر نمی‌خواهم حرفی بزنم که فردا این افراد ناراحت شوند. با توجه به این‌که من هیچ نقشی در این ورزشگاه ندارم پس نمی‌توانم در مورد آن اظهار‌نظر کنم. این‌که گفته می‌شود تیم‌ها به‌دلیل دوری ورزشگاه حاضر به بازی در این ورزشگاه نیستند یک حرف غیر منطقی است، چراکه بسیاری از ورزشگاه‌ها بیرون از شهر هستند. طبق نامه‌ای که به من رسید، قرار بود بازی‌های شاهین در این ورزشگاه برگزار شود ولی صورت‌جلسه این تفاهمنامه برای ما ارسال نشده است.
ما برای رسیدن به جواب این مساله در روز‌های آینده گزارش دیگری خواهیم نوشت. اما سوال مهمی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که دلیل اصلی برگزار نشدن بازی‌ها و وجود برخی نواقص در ورزشگاه آیا تجارت بیشتر است؟

نام:
ایمیل:
* نظر: