bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم از آغاز برداشت لیمو‌ترش از هزار و ۲۰۰ هکتار باغات این شهرستان و پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن محصول در این شهرستان خبر داد.
اکبر فتحی با اشاره به این‌که شهرستان جم قطب تولید مرکبات در بوشهر است، خاطرنشان کرد: شهرستان جم دارای بیش از دو هزار و 500 هکتار باغ مرکبات است که عمده آن لیمو‌ترش، پرتقال و نارنگی است.
این مقام مسوول از برداشت لیمو‌ترش از باغات شهرستان جم خبر داد و افزود: شهرستان جم از مهم‌ترین مناطق در تولید مرکبات از جمله لیمو ترش است که اکنون برداشت اولیه لیمو از باغات جم آغاز شده است.

وی با بیان این‌که هزار و 200 هکتار از اراضی جم سطح زیر کشت باغات لیموترش است، تصریح کرد: با آغاز برداشت لیمو‌ترش از هزار و 200 هکتار باغات شهرستان جم، پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 30 هزار تن محصول تا نیمه‌های مهرماه از این شهرستان تولید و راهی بازار ‌شود.
فتحی با اشاره به تولید لیمو در هر هکتار از باغات جم بیان کرد: در برخی باغ‌ها میزان برداشت در هر هکتار تا 90 تن می‌رسد، این در حالی است که میزان تولید در واحد سطح در بوشهر 20 تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم با تاکید بر کیفیت محصول لیمو ترش کشاورزان شهرستان جم تصریح کرد: فراهم بودن کارگاه‌های آموزشی، استفاده صحیح از سم و کود، تغذیه خوب گیاهی، کنترل آفت و شرایط هوایی مناسب سبب شده تا با‌کیفیت‌ترین محصول لیمو‌ترش استان در جم تولید و برداشت شود.
برچسب ها: اقتصاد ، جم ، لیموترش ، کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر: