bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
سالاری دنبال جایگزین کردن معاون پیشین و فعلی خودش است؛
شاید چند سال پیش بود که یک اصطلاح جدید در عالم سیاست مطرح شد، اصطلاحی که پیش از آن هر چند در گوشه‌کنار جهان شکل گرفته بود، اما تا پنج سال پیش این همه برد نداشت. «راهبرد پوتین – مدودف» اصطلاحی است که برای تسلسل در قدرت میان دو نفر به کار می‌رود و در کشور ما هم قرار بود محمود احمدی‌نژاد از آن استفاده کند.
بامدادجنوب:
شاید چند سال پیش بود که یک اصطلاح جدید در عالم سیاست مطرح شد، اصطلاحی که پیش از آن هر چند در گوشه‌کنار جهان شکل گرفته بود، اما تا پنج سال پیش این همه برد نداشت. «راهبرد پوتین – مدودف» اصطلاحی است که برای تسلسل در قدرت میان دو نفر به کار می‌رود و در کشور ما هم قرار بود محمود احمدی‌نژاد از آن استفاده کند. حالا اگر «عمله‌های قدرت» و «نوکران پول» فردا تهمت دیگری به ما نزنند باید عرض کنیم که قرار است همین سیاست در استان بوشهر هم به کار گرفته شود. 

داستان از این قرار است که سالاری که دیگر امیدی به ماندن ندارد و حتی ممکن است در آن استانی هم که قرار است برود، راهش ندهند (این را می‌توانید از کمپینی فهمید که روز گذشته به وسیله فامیل‌های نزدیکش در تلگرام راه‌ افتاد) دست به این سیاست شده تا دو تن از معاونان سیاسی و امنیتی پیشین خودش را برای استانداری بوشهر مطرح کند. همانگونه که روزنامه بامداد جنوب در ماه گذشته به نقل از منابع خود تاکید کرد، استاندار بعدی بوشهر غیربومی خواهد بود و همین مساله باعث شد تا دیگر سالاری برای ماندن تقلا نکند و فکری برای جانشینی خود کرده تا آنچه را که بافته، استاندار بعدی به سادگی پنبه نکند. 

از این‌رو او ابتدا به صورت مخفیانه برای فتح‌الله حقیقی رایزنی کرد که به دلیل رفتارها و برخوردهایش هیچ جایگاهی در میان مردم بوشهر ندارد. او در حالی سراغ حقیقی رفت که نمایندگان استان با وجود تماس‌های مکرر سالاری و حقیقی، مخالف حضور وی در استان هستند. این نمایندگان با توجه به رفتارهای ناپسند و دو روی حقیقی باخود به شدت با وی مخالفت کرده‌اند. با این حال، حقیقی چند روزی است که دوباره سر و کله‌اش در فضای مجازی استان باز شده و به دستور مستقیم استانداری، مدیران کلی برخی دستگاه‌ها به صورت مکرر در حال پیامک دادن به مقامات عالیه کشور هستند تا او را به جانشینی سالاری بفرستند. از سوی دیگر، سالاری گزینه بعدی‌اش را عبدالکریم گراوند معرفی کرده است، فردی که سالم‌تر از حقیقی در همه مسائل به‌نظر می‌رسد. اما او هم به دلیل آنکه گزینه سالاری بوده و حاضر نیست تغییرات ساختاری در استان شکل دهد، با مخالفت نمایندگان مواجه شده است.

سالاری دنبال استانداری است که علاوه بر آنکه مهره‌هایش در استان را حفظ کند، باید زمینه را برای حضور وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1398 آماده کند. او که هوس نمایندگی مجلس را دارد، در بهترین حالت می‌خواهد استاندار در سایه باشد تا بر همه مسائل اشراف داشته باشد و بتواند مانند پوتین پس از یک دوره که مدودف را جانشین خود کرد، دوباره به قدرت در استان بازگردد. هر چند او در حوزه‌های مختلف لابی‌های قدرتمندی دارد، اما آیا مردم استان چنین اجازه‌ای خواهند داد که ویرانی دوباره سراغ استان را بگیرد؟ 


نام:
ایمیل:
* نظر: