bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
ملی‌پوش بوشهری فوتبال هفت‌نفره در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره از فردا در کشور آرژانتین آغاز می‌شود و تیم ملی ما نیز در این مسابقات حضور دارد. نکته قابل توجه حضور سه بازیکن از استان بوشهر به نام‌های حسن صفری، حسین تیزبر و عبدالرضا کرمی‌زاده به‌عنوان نماینده این استان در تیم ملی است.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره از فردا در کشور آرژانتین آغاز می‌شود و تیم ملی ما نیز در این مسابقات حضور دارد. نکته قابل توجه حضور سه بازیکن از استان بوشهر به نام‌های حسن صفری، حسین تیزبر و عبدالرضا کرمی‌زاده به‌عنوان نماینده این استان در تیم ملی است. حسین صفری را خیلی از مردم استان بوشهر می‌شناسند. فوتبالیستی که سال گذشته در همین رسانه صحبت‌های تند و البته درستی در رابطه با رفتار عجیب مسوولان در برابر ورزشکاران مدال‌آور داشت. البته با قول وعده‌های مسوولان ماجرا تا جایی پیش رفت که این فوتبالیست دیگر حاضر نشد در این مورد مصاحبه کند. حالا پس از گذشت شش‌ماه ما به سراغ این ورزشکار رفتیم و در مورد مسائل مختلف گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

حسین صفری در ابتدای گفت‌وگو در مورد وضعت خود بعد از المپیک و میزان آمادگی‌اش برای مسابقات جهانی 2017 آرژانتین گفت: حدود یک سال از مسابقات پارالمپیک ریو می‌گذرد و همانطور که می‌دانید ما توانستیم در این مسابقات مقام نائب قهرمانی را کسب کنیم که افتخار بزرگی بود. بعد از این‌که از این مسابقات برگشتیم با وجود این‌که فکر می‌کردیم میزان حمایت‌ها از ما بیشتر شود، خودتان دیدید که در فرودگاه فقط آقای بهروزیان‌فر برای استقبال از ما آمده بود و تا الان به غیر ایشان هیچ مسوولی از ما ورزشکاران پارالمپیکی تقدیر نکرده است. این در حالی است که دیگر ورزشکاران پارالمپیکی در شهر خودشان به‌شدت مورد حمایت قرار گرفتند. برای مثال ورزشکاران کرمان از استانداریشان۷۰ سکه، ورزشکاران کرمانشاه ۵۰ سکه و ورزشکاران مازندران ۶۰ سکه  دریافت کردند ولی ما فقط 10 میلیون تومان آن هم از اداره ورزش و جوانان دریافت کرده‌ایم. به هر حال ما خیلی خود درگیر این مسائل نمی‌کنیم، چراکه هدف ما سرافرازی پرچم مقدسمان و نام بوشهر در میادین جهانی است، اگر‌چه وقتی خودمان را با هم‌تیمی‌هایمان از سایر استان‌ها مقایسه می‌کنیم، این کار مسوولانمان باعث شده که ما تا حدودی دلسرد شویم. به هر حال ما هم حق و حقوقی داریم که متاسفانه در استان بوشهر به آن توجه نمی‌شود.

وی در ادامه گفت‌وگو در مورد وضعیت تیم ملی و همچنین رقبای این تیم در مسابقات جهانی آرژانتین یادآور شد: روز سه‌شنبه هفته گذشته به همراه دیگر اعضای تیم ملی عازم آرژانتین شدیم و در این سفر آقایان حسین تیزبر و عبدالرضا کرمی‌زاده از بوشهر همراه بنده هستند. حدود 3 ماه اردو و تمرینات فشرده داشتیم تا با امادگی کامل در این مسابقات حاضر شویم. به هر حال باید این سختی کشیدن‌ها می‌تواند نتایج خوبی به‌دنبال داشته باشند. اولین بازی روز دوشنبه برگزار می‌شود و در این دیدار به مصاف تیم قدرتمند روسیه که قهرمان دوره قبل مسابقات است، می‌رویم. البته دیگر هم‌گروه‌های ما در این مسابقات، آرژانتین و پرتغال هستند که این مساله کار را برای ما سخت‌تر کرده است ولی ما سعی می‌کنیم که در مقابل همه این تیم‌ها بهترین نتیجه را کسب کنیم. فکر می‌کنم که تیم ملی اوکراین و روسیه اصلی‌ترین حریفان ما در این مسابقات هستند. 

صفری در ادامه افزود: همانطور که گفتم آقای تیزبر و کریمی‌زاده که هر دو بوشهری هستند، به همراه من در این مسابقات حضور می‌یابند. این دو بازیکن از مهره‌های مهم و تاثیر‌گذار تیم ملی ایران هستند و می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. حسین و عبدالرضا هر دو در قسمت هجومی بازی می‌کنند و تا آنجا که من بازی این دو نفر را دیده‌ام، مطمئنم که می‌توانند دروازه هر تیمی را باز کنند. لازم به ذکر است که من هم به‌عنوان مدافع آخر در خدمت تیم ملی ایران هستم.
ملی‌پوش فوتبال 7 نفره در پاسخ به این‌که در چند ماه گذشته مسوولان توجهی هم به شما داشته‌اند یا خیر، تاکید کرد: اگر بخواهم واقعیت را بگویم، خیر. همانطور که در ابتدا گفتم میزان حمایت مسوولان از ما به هیچ عنوان خوب نیست. البته گله اصلی من از رسانه‌های استان بوشهر است، از جمله صدا و سیما مرکز بوشهر. فکر می‌کنم که علت تمام این بی‌توجهی‌ها همین رسانه است. متاسفانه در این مدت، یک‌بار هم به برنامه زنده دعوت نشده‌ایم تا بتوانیم آن چیزی که در دلمان است را بازگو کنیم. اگر وقتی می‌دادند خیل خوب بود، چراکه حداقل می‌توانستیم به مردم نشان دهیم چه افرادی در جامعه هستند که با وجود موفقیت‌های پی‌درپی، به هیچ عنوان حمایت نمی‌شوند. باور کنید از سال گذشته تا به الان مسوولان استان ما حتی یک احوال‌پرسی خشک خالی از ما نپرسیدند چه برسد به این‌که به ما کمک مالی کنند. بقیه مسائل هم پیشکش... . ما فعلا تمام تمرکزمان را برای سرافرازی پرچم مقدسمان در مسابقات جام جهانی گذاشتیم تا ان‌شالله به آنچه مراد هست برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حواشی به‌وجود آمده در اواخر سال گذشته پیرامون برگزاری جشن تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور پارالمپیکی در بوشهر، گفت: اون حواشی پیش آمده بیشتر شیطنت‌های بعضی دوستان بود ولی انتظارم از مسوولان محترم استانی، شورای شهر و دیگر ارگان‌های مربوطه این است که اندک نگاهی به این قهرمانی‌ها داشته باشند. حداقل اگر به ما یک تبریک هم بگویند ما راضی می‌شویم، چراکه ما انتظار زیادی از آنها نداریم. نهایتا از همه کسانی که حامی ما بودند کمال تشکر را دارم. به‌خصوص مردم شهرستان تنگستان و فرماندار شهرستان تنگستان دکتر دهدشتی، ریاست محترم بهزیستی‌، بخشدار محترم دلوار و مردم نجیب بندر عامری.

حسین صفری در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: ابتدا از شما و رسانه خوبتان تشکر و قدردانی می‌کنم، چراکه در این روزها که رسانه به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند، شما به فکر ما هستید. ما واقعا برای رسیدن به این قهرمانی‌ها خون دل خوردیم. دوری از خانواده، بیکاری، مشکلات مالی و هزاران مسائل دیگر که واقعا یک ورزشکار معمولی نمی‌تواند زیر فشار آنها دوام بیاورد. امیدوارم بعد از این همه سختی و مشقت ورزشکاران پرتلاش به آسانی و رفاه برسند و این میسر نمی‌شود مگر با توجه استاندار محترم، شورای شهر و مسوولان استانی.

نام:
ایمیل:
* نظر: