bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
پرداخت هزینه‌های میلیونی برای اشتراک برق در عالیشهر در تعارض آشکار با اهداف ساخت شهرهای جدید است.
استان بوشهر یکی از گرم‌ترین استان های کشور است و در این شرایط آب و هوایی استفاده از سیستم‌های سرمایشی را در اغلب فصول سال اجباری الزامی است و این امر موجب افزایش سرانه مصرف برق در استان نسبت به سایر نقاط کشور می‌شود.

در فصل تابستان به دلیل اوج مصرف برق در استان بوشهر هزینه های برق افزایش پیدا می کند و هزینه های نجومی را به مشترکین تحمیل می کند که اجحافی آشکار به مردم است.

بعد از برق گرقتگی شهروندان از قبوض برق مدتی است برخی شهروندان متقاضی دریافت انشعاب برق از حکایتی می گویند که شنیدنی است و بسیار جای تعجب دارد.

پرداخت 35 میلیون تومانی یک بوشهری برای حق اشتراک برق یکی از ساکن شهر جدید عالیشهر با بیان اینکه برای حق مشترک برق قانونی موانع زیادی وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه در محدوده منزل مسکونی وی اداره برق استان بوشهر برای ایجاد تابلو و پایه های برقی اقدامی نکرده است و همه هزینه ها به عهده مشترکین است.

وی ادامه داد: بعد از ارائه درخواست اشتراک به اداره برق و کارشناسی های انجام شده اعلام کردند که باید بهاء 35 میلیون تومانی بپردازید تا وارد شبکه توزیع برق شوید.

قعطی برق در تابستان بوشهر طاقت فرسا است
شهروند دیگری با اشاره به افزایش شدید هزینه برق مصرفی، اظهار کرد: در فصل زمستان بهای برق به حدود 15 تا 20 هزار تومان بیشتر نمی رسید اما در ایام تابستان چندین برابر می شود در حالی که فقط یک کولر گازی به آن اضافه می شود.

وی با توجه به اینکه قبض های چند صد تومانی در بوشهر افزایش چشمگیری وجود دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان بوشهر مسئولین باید برای افزایش بهای برق چاره ای بیاندیشند تا مردم هزینه های بالا در فصل گرما برای مصرف برق پرداخت نکنند.

این مشترک برق در بوشهر ادامه داد: قبض برق منزل مسکونی بدون هیچ گونه تغییراتی در مصرف برق و اضافه شدن کالای برقی به بیش از 300 هزار تومان رسید که این موضوع نیاز به کارشناسی دقیق و اطلاع رسانی شفاف عمومی دارد.

این شهروند با بیان اینکه قعطی برق در ایام تابستان بوشهر واقعا طاقت فرسا است، عنوان کرد: امسال در برخی از ساعات شبانه روز در محله مدرس بوشهر شاهد قعطی برق بودیم که واقعا طاقت فرسا بود.

15 درصد مشترکین برق بالای 100 تومان بهاء برق پرداخت می کنند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در آخرین نشست رسانه ای خود نیز با اشاره به اینکه در تابستان با افزایش دمای هوا شاهد افزایش مصرف برق در سطح استان هستیم، گفته است: با وجود افزایش 19 درصدی مصرف برق خانگی طی سالجاری، خاموشی ها کاهش یافته که به دلیل همکاری مردم از نظر مدیریت مصرف و کاهش ساعت کار ادارات بود که مصرف در زمان پیک را مدیریت کرد.

امرالله پاراد با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در برق استان بوشهر از سال گذشته تاکنون نداشته‌ایم، تصریح کرد: افزایش قیمت برق فقط با تصویب مجلس انجام می‌شود و ما در استان نمی توانیم در این زمینه تصمیمی بگیریم.

پاراد ادامه داد: در استان بوشهر مردم در ۹ ماه از سال از تعرفه‌های فصل گرم استفاده کرده و بابت برق مصرفی مبلغ کمتری را نسبت به دیگر نقاط کشور پرداخت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی آیتم های قبض برق گفت: مالیات ارزش افزوده که در قبض درج شده، براساس قانون بودجه امسال بوده که درصدهایی از آن در اختیار حوزه سلامت یا خزانه قرار می گیرد و ارتباطی با برق ندارد، بخشی هم مربوط به نرخ عوارض برق است که در سنوات گذشته 30 ریال بوده و اینک به 50 ریال رسیده است.

پاراد در ادامه آماری پیرامون میزان هزینه پرداختی برق توسط بوشهری ها ارائه کرد و اظهار داشت: طی پنج ماهه امسال ۸۵ درصد (معادل ۷۰۳ هزار قبض) دارای مبلغی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بوده است، ۱۲ درصد قبض‌ها با مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، ۱.۵ درصد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و ۱.۳ قبض‌ها دارای مبلغ بیش از ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: بسیاری از ما در حالی که هزینه برخی خدمات مثل اینترنت و قبض موبایل را با مبلغ بیشتری نسبت به هزینه برق پرداخت می کنیم و گاهی هم بین همدیگر پز می دهیم، ولی در پرداخت قبض برق گاها بی‌مهری می شود./سپاس
برچسب ها: برق ، بوشهر ، مصرف ، حق اشتراک
نام:
ایمیل:
* نظر: