bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
قائم مقام انجمن نابینایان ایران گفت: پانزدهمین کتابخانه دیجیتال و صوتی ویژه نابینایان و کم بینایان در استان بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.
منصور شادکام اظهار داشت: پانزدهمین کتابخانه دیجیتال و صوتی ویژه نابینایان و کم بینایان برای نابینایان و کم‌بینایان استان بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

قائم مقام انجمن نابینایان ایران خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر به اختلالات نابینایی مبتلا هستند و از این تعداد ۱۱۵ هزار نفر نابینای مطلق هستند.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر حدود هفت هزار نفر مبتلا به اختلالات نابینایی هستند و تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا شناسایی شده‌اند که با راه‌اندازی کتابخانه صوتی و دیجیتال در بوشهر می‌توانند به عضویت کتابخانه درآمده و به صورت حضوری یا غیر حضوری از خدمات برخوردار شوند.

شادکام افزود: نابینایان و کم‌بینایان ساکن بوشهر و افرادی که امکان مراجعه حضوری دارند با حضور در کتابخانه و بقیه از طریق اینترنت و اشتراک پستی از امکانات و تجهیزات کتابخانه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: کتابخانه صوتی و دیجیتال که توسط سامسونگ تجهیز می‌شود دارای تجهیزاتی مانند تلویزیون، رایانه، هدفون، دی‌وی‌دی‌های آموزشی، آمپلی‌فایر، قفسه‌های مخصوص، اسباب‌بازی‌های فکری و نرم‌افزارهای ویژه برای استفاده از فناوری‌های روز و همچنین دستگاه‌هایی برای خواندن کتاب از جمله برجسته نگار و دستگاه تایپ بریل خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: