bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
سعید مفتخر پس از شگفت‌سازی در جام حذفی؛
در آخرین بازی از رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام حذفی شامگاه روز شنبه در استادیوم غدیر اهواز، تیم‌های فولاد خوزستان و ایرانجوان بوشهر به مصاف هم رفتند که در نهایت ایرانجوان بوشهر موفق به شکست رقیب لیگ برتری خود داشت و روند حذف تیم‌های لیگ برتری از گردونه رقابت‌های لیگ برتر را تکمیل کرد.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
در آخرین بازی از رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام حذفی شامگاه روز شنبه در استادیوم غدیر اهواز، تیم‌های فولاد خوزستان و ایرانجوان بوشهر به مصاف هم رفتند که در نهایت ایرانجوان بوشهر موفق به شکست رقیب لیگ برتری خود داشت و روند حذف تیم‌های لیگ برتری از گردونه رقابت‌های لیگ برتر را تکمیل کرد.

ایرانجوان بوشهر که از چهار بازیکن خوزستانی به اسامی علی عساکره، حمدالله ابدام، علی بیگدلی و سجاد فیض‌اللهی در ترکیب اصلی استفاده می‌کرد، نیمه نخست را با دوندگی زیاد و بستن راه‌های نفوذ فولادی‌ها بدون گل مساوی به پایان رساند و در نیمه دوم نیز ضمن مقابله با فشار تیم میزبان موفق شد دروازه‌ی فولاد را در دقیقه ۸۵ با شوت سجاد فیض‌اللهی باز کند تا آخرین تیم شگفتی‌ساز جام باشد. شاگردان سعید مفتخر که در مسابقات فصل جاری لیگ دسته اول با سه شکست و یک تساوی در رده هفدهم جدول لیگ یک قرار گرفته‌اند، دومین پیروزی در فصل ورزشی ۹۶-۹۷ را در یک مسابقه از جام حذفی و مقابل تیم لیگ برتری فولاد خوزستان، به‌دست آوردند.

سعید مفتخر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد پیروزی شیرین ایرانجوان در برابر فولاد در جام حذفی کشور، گفت: واقعا بازی سختی بود. فولاد تیم خوب و بزرگی است و روز سختی مقابل این تیم تجربه کردیم. ما چشم به ضدحملات دوخته بودیم. خدا را شاکریم که با دست پر از خوزستان برگشتیم. از بچه‌هایم تشکر می‌کنم، چراکه آنها خیلی تلاش کردند. ما هنوز کار داریم و باید خیلی بهتر از این باشیم. با این پیروزی، بازیکنان ما روحیه خوبی گرفته‌اند که این می‌تواند خیلی به‌نفع ایرانجوان بوشهر باشد ولی همانطور که قبلا هم گفتم هدف اصلی ما لیگ دسته یک است و باید تمام توان خود را برای این لیگ بگذاریم تا بتوانیم به رده‌های بالاتر جدول صعود کنیم. به هر حال جایگاه فعلی ما شایسته تیمی مثل ایرانجوان نیست. مطمئن ما تلاش خود را خواهیم که به مانند جام حذفی، در لیگ یک هم شگفتی‌ساز باشیم. هدف ما حضور در بین 10 تیم اول جدول است. ما باید برنامه‌ریزی خوبی برای بازی‌های آینده داشته باشیم، زیرا کار سختی در این لیگ داریم. البته به‌نظر من تفاوت زیادی بین تیم‌های لیگ یک و لیگ برتر وجود ندارد، چراکه در جام حذفی امسال، تیم‌های لیگ یک با قدرت وارد مسابقات شده‌اند و توانسته‌های نیمی از تیم‌های لیگ برتر را در گردونه مسابقات حذف کنند. البته این انگیزه بالا در لیگ یک باعث جذاب و سخت‌تر شدن آن می‌شود اما مطمئن باشید ایرانجوان با تلاش بیشتر، برنامه‌های خود را در این لیگ پیاده خواهند کرد. 

وی در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به این‌که چرا در جام حذفی امسال نسبت به سال‌های گذشته، تیم‌های لیگ برتری بیشتری حذف شده‌اند، تصریح کرد: می‌توان به این مساله؛ هم دید مثبت داشت و هم منفی. فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین دلایل این بود که تیم‌های لیگ برتری، تیم‌های لیگ یکی را دست‌‌کم گرفتند. از طرفی این مساله از پتانسیل بالای تیم‌های این لیگ خبر می‌دهد، و تیم‌ها توانایی بالایی دارند و بازیکنان خوبی هم در این لیگ فعالیت می‌کنند. باید نگاه‌ها به لیگ تغییر پیدا کند، چراکه این لیگ می‌تواند پایه‌های لیگ برتر را محکم‌تر از همیشه کند. 

ایرانجوان بوشهر در بازی گذشته خود در جام حذفی گلی دریافت نکرده است. این در حالی است که این تیم در چهار بازی گذشته خود در لیگ دسته یک کشور، شش گل دریافت کرده است. مفتخر در مورد این مساله نیز خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا هم گفته‌ام، به‌دلیل این‌که تمرینات خود را دیر شروع کرده‌ایم، هنوز نتوانسته‌ایم که به ساختاری که می‌خواهیم برسیم. ولی هر‌چه جلوتر می‌رویم بچه‌ها بهتر می‌شوند و کارهای گروهی‌ها را بهتر در زمین انجام می‌دهند. یک از مشکلات ما پلن ‌B است که باید روی این مشکل کار کنیم، چراکه این مساله در ادامه می‌تواند به ضرر ما باشد و علاوه بر این باید روی توپ‌ها رو به جلو هماهنگ‌تر باشیم. البته من از هواداران ایرانجوان هم تشکر و قدردانی می‌کنم به‌خاطر این‌که تا به اینجا از ما حمایت کرده‌اند. به هر حال هنوز وقت زیادی داریم که توانایی‌های خودمان را نشان دهیم ولی باید هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهیم تا بتوانیم به آنچه در لیگ آزادگان می‌خواهیم برسیم.

بهترین بازیکن این بازی هم سجاد مشایخ از ایرانجوان شد. سجاد مشایخ مدافع با تجربه ایرانجوانی‌ها در این بازی حساس یکی از خوب‌های خط دفاعی تیمش لقب گرفت. این مدافع ۳۰ ساله‌ای که با کج سلیقگی و بی‌مهری همان آدم‌های خاص فوتبال بوشهر چند سالی را از سطح اول فوتبال دور بود در دو سال اخیر یکی از با ثبات‌ترین مدافعان ایرانجوان بوده که عصای دست مفتخر لقب گرفته است. مشایخ در جدال با عبدالله کرمی همبازی سابق خود در شاهین روز پرفروغی را سپری کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: