bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
نماینده دشتستان در پاسخ به شایعه حمایت از گزینه سالاری برای استانداری؛
تلاش‌های گسترده برای تغییر و ابقا استانداران همچنان ادامه دارد. در این میان دولتی‌ها در تلاش هستند، پیش از شروع به‌کار مجلس در دوم مهرماه، ‌تکلیف استاندارها را مشخص کنند تا احیانا نماینده‌ای نخواهد به مخالفت بلند شود. با این حال، انتخاب استاندار بوشهر طبق معمول دوباره با چالش روبه‌رو شده که دلیل عمده آن دخالت استاندار فعلی برای جایگزین کردن یکی از معاونانش به جای خود است، مساله‌ای که باعث ناراحتی قاطبه اهالی سیاست در استان شده است.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
تلاش‌های گسترده برای تغییر و ابقا استانداران همچنان ادامه دارد. در این میان دولتی‌ها در تلاش هستند، پیش از شروع به‌کار مجلس در دوم مهرماه، ‌تکلیف استاندارها را مشخص کنند تا احیانا نماینده‌ای نخواهد به مخالفت بلند شود. با این حال، انتخاب استاندار بوشهر طبق معمول دوباره با چالش روبه‌رو شده که دلیل عمده آن دخالت استاندار فعلی برای جایگزین کردن یکی از معاونانش به جای خود است، مساله‌ای که باعث ناراحتی قاطبه اهالی سیاست در استان شده است.

حامیان استاندار کنونی که تا لحظه نگارش این گزارش نتوانستند مصطفی سالاری را به‌عنوان استاندار راهی یکی از استان‌های شمالی کنند، حالا با راه‌اندازی کمپین «حمایت از سالاری» تلاش می‌کنند که او در همین استان ابقاء شود. نکته‌ای که روز گذشته و پس از هشدارهایی که از تهران به وی داده شد، عنوان حمایت از ابقاء، به تقدیر از خدمات!!! او تغییر کرد. در این کمپین نکته جالب، حذف سریع مخالفان و پیام‌هایی است که به مخالفت نوشته می‌شود، بود با این حال برخی از افرادی که مدعی سیاسی‌کاری هستند و در خفا از عملکرد سالاری انتقاد می‌کنند، اینجا در مدح او نکته‌ها برای گفتن دارند.

در این میان از سوی دیگر نیز خبر می‌رسد که عزمی جدی برای تغییر استانداران وجود دارد. جنب‌و‌جوشی نیز که در میان نمایندگان استان به وجود آمده است این اخبار را تائید می‌کند. در شماره‌های پیشین روزنامه بامداد جنوب با دو تن از نمایندگان استان در خصوص معیار و ملاک‌های که باید در انتخاب یک استاندار مورد توجه قرار گیرد، گفت‌وگو کرده‌ایم. اکنون به سراغ محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان که به‌تازگی ریاست مجمع نمایندگان استان را هم عهده‌دار شده است، گفت‌وگو کرده‌ایم. او که به‌تازگی از سفر اروپا برگشته است، به سرعت راهی بوشهر شد تا در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان برازجان حضور پیدا کند و همین مساله شایعات شدیدی را پشت سر وی به وجود آورد. بر اساس این شایعات، گفته شده که نماینده دشتستان با استاندار فعلی هماهنگ است و می‌خواهد فتح‌الله حقیقی را به‌عنوان گزینه خود معرفی کند، مساله‌ای که بسیاری آن را شایعه دانسته و می‌گویند سعادت چنین قولی به سالاری نداده و نمی‌خواهد تجربه‌های تلخ گذشته را دوباره تکرار کند. 

محمدباقر سعادت در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب، در خصوص ملاک‌ها و معیارهایی که در انتخاب استاندار باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: به اعتقاد من آن کسی که می‌خواهد استاندار بوشهر شود، بومی باشد و آشنایی کامل با استان و فرهنگ مردم این استان داشته باشد و همچنین جوانی شایسته ‌پرشور و انرژی باشد البته کم‌تجربه و یا بی‌تجربه هم نباشد حداقل تجربه خوبی در حوزه مدیریت داشته باشد از سوی دیگر علاوه بر این ویژگی‌ها و محدودیت‌ها را هم بشناسد و مهم‌تر از آن با عشق و علاقه به استان، علاقه به توسعه و ارتقاء استان بوشهر این مسوولیت را قبول کند و تنها برای نام و نشان و یا عنوان بر کرسی مدیریت ارشد استان تکیه نزند.

گفتنی است زمانی که نماینده مردم دشتستان به خارج از کشور سفر کرده بود، اخباری تائید نشده مبنی بر این‌که یکی از نزدیکان سعادت با راه‌اندازی یک کمپین تلگرامی و تبلیغ گسترده خواستار ابقا مصطفی سالاری در سمت استانداری بوشهر شده است، شنیده شد. نکته‌ای که با توجه به شواهد نمی‌تواند چندان دقیق باشد و به‌نظر می‌رسد باز هم از طرف اتاق فکر و عملیات روانی سالاری مدیریت می‌شود تا دیگران را نسبت به نماینده دشتستان بدبین کنند. 
سعادت در پاسخ به این سوال‌ها که آیا قصد شما حمایت از سالاری است، حمایت یکی از نزدیکان شما از او صحت دارد، گفت: خیر چنین چیزی صحت ندارد آنچه که امروز مطرح شده است، بعد از سفر من بوده باید بگویم من در جریان برخی از اتفاقاتی که رخ داده نبودم. با این حال این را بگویم که من شخصی هستم که تلاش می‌کنم با همه تعامل داشته باشم.

وی در ادامه این گفت‌وگو در خصوص چالش‌های احتمالی پیش روی استاندار آینده استان بوشهر، گفت: چالش‌هایی که پیش روی دولت یازدهم بوده و آقای روحانی با آن دست و پنجه نرم می‌کرد که البته سابقه هم داشته است و نتیجه تحریم‌هایی بود که به کشورمان اعمال شد و همچنین بی‌تدبیری‌هایی که در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفت، چالش‌های بسیاری را پیش‌روی روحانی قرار داد. چالش‌هایی که کار در استان‌ها را هم سخت کرده بود. با این حال  روحانی با تدیبری که اندیشه کرد توانست کمی بر مشکلات فائق آید. در حال حاضر نیز باید بگویم استاندار دولت دوازدهم اگر تدبیر لازم را نداشته باشد با مشکلات جدی مواجه می‌شود. قطعا کسی که می‌خواهد مدیریت ارشد استان را عهده‌دار شود، باید بتواند در مواقع ضروری و لازم با تدبیر خود چاره‌اندیشی کند.

سعادت در ادامه در پاسخ به این سوال که تا به امروز گزینه‌های متعددی برای استانداری بوشهر مطرح شده است. شما شانس کدام یک را بیشتر می‌دانید، گفت: همانطور که شما می‌گویید گزینه‌های متعددی مطرح شده است اما هنوز چیزی مستند نشده است. باید حرف‌های دیگر نمایندگان را هم بشنوم از نظر دوستان در این‌باره مطلع شوم بعد بگویم شانس چه کسی بیشتر است اما بی‌شک روی هر گزینه‌ای که مجمع نمایندگان استان اجماع کنند شانس بیشتری دارد. با این حال توجه داشته باشید که نظر نمایندگان نیز می‌تواند یک پیشنهاد باشد، قطعی و صددرصد نیست.  ممکن است وزیرکشور و حتی رئیس‌جمهور یا معاونانش در خصوص استان بوشهر نظر و ایده‌ای داشته باشند.
گفتنی است به‌نظر می‌رسد که استاندار دولت دوازدهم در استان بوشهر یک غیربومی باشد. پیش از این 
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بامداد جنوب اعلام کرده بود که در حال حاضر سیاست دولت بر انتصاب استانداران غیر بومی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: