bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
گمانه‌زنی‌ها پیرامون گزینه‌های استانداری بوشهر حالا به اوج خود رسیده است. تاکنون نام چهره‌های متعددی به‌عنوان یکی از گزینه‌های استانداری بوشهر مطرح شده است. با این حال تا لحظه نگارش این گزارش هیچ‌کس به‌عنوان یک گزینه جدی به وزارت کشور معرفی نشده است. در این میان نمایندگان استان بوشهر که به نظر می‌رسد هر کدام گزینه‌ای مد نظر دارند، قرار است در جلسه‌ای راجع به گزینه‌های خود بحث و گفت‌وگو کنند و در نهایت با اجماع کامل گزینه نهایی را به وزرات کشور معرفی کنند.
استاندار و مدیران پر انرژی می‌خواهیمبامدادجنوب- مریم خوئینی:
گمانه‌زنی‌ها پیرامون گزینه‌های استانداری بوشهر حالا به اوج خود رسیده است. تاکنون نام چهره‌های متعددی به‌عنوان یکی از گزینه‌های استانداری بوشهر مطرح شده است. با این حال تا لحظه نگارش این گزارش هیچ‌کس به‌عنوان یک گزینه جدی به وزارت کشور معرفی نشده است. در این میان نمایندگان استان بوشهر که به نظر می‌رسد هر کدام گزینه‌ای مد نظر دارند، قرار است در جلسه‌ای راجع به گزینه‌های خود بحث و گفت‌وگو کنند و در نهایت با اجماع کامل گزینه نهایی را به وزرات کشور معرفی کنند. قرار بود این جلسه صبح روز گذشته برگزار شود اما به‌دلیل حضور نداشتن یکی از چهار نماینده، جلسه به ساعت 9 شب موکول شد. 
هرچند غیبت نماینده جنوب استان حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورد اما نزدیکان یکی از نمایندگان با رد شایعه‌ها اعلام کرد که این سفر پیش از مشخص شدن تاریخ نشست مجمع نمایندگان برنامه‌ریزی شده بود و هر چهار نماینده برای انتخاب یک گزینه اصلح که مدیریت استان را بر عهده گیرد همراه و همسو هستند.
عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با بامداد جنوب در این‌باره گفت: شامگاه دوشنبه به امید خدا نشست مجمع نمایندگان برای بررسی بیشتر گزینه‌های استانداری استان بوشهر برگزار می‌شود و با توافق نهایی و اجماع هر چهار نماینده گزینه‌های مد نظر را به وزارت کشور معرفی خواهیم کرد.

خدری در خصوص غیبت الماسی نماینده جنوب استان در صبح روز گذشته، گفت: خانم الماسی با ما همراه است هرچند او به‌دلیل برنامه‌ای که از قبل تدارک دیده بود، نتواست صبح در این نشست شرکت کند و حضور داشته باشد بنابراین برای همراهی هر چهار نماینده ما برگزاری نشست مجمع نمایندگان را به شب موکول کرده‌ایم.
نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص گزینه‌های احتمالی که قرار است به وزرات کشور معرفی شوند، گفت: هر چند به‌نظر می‌رسد تاکید وزارت کشور مبنی بر غیربومی بودن استانداران است اما نظر شخصی من این است که گزینه بومی نیز در این میان معرفی کنیم بر همین اساس ممکن است صبح سه‌شنبه سه گزینه یک بومی و دو گزینه غیر‌بومی به وزرات کشور معرفی شود.

گفتنی است در این میان بحث‌های مبنی بر تغییر مدیرکل‌ها و فرماندارن نیز مطرح شده است. بحثی که احتمالا در روزهای آینده گسترده‌تر نیز می‌شود تا فرمانداران و مدیرکل‌ها را به تکاپوی بیشتر ترغیب کند.
خدری با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: با توجه به وعده‌هایی که به مردم داده بودیم که در آینده نزدیک در بحث عمرانی شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود، بر همین اساس ما دنبال استاندار و البته مدیران پر انرژی هستیم.
وی با گلایه از عملکرد برخی از فرمانداران، گفت: متاسفانه فرماندارانی حتی در حوزه انتخابیه خودم حضور دارند که در حد فرمانداری نیستند. بنابراین اولین خواسته ما از هر کسی که بخواهد استاندار استان بوشهر شود این است که مدیران و فرمانداران توانمند و پر انرژی را بر سرکار بیاورد، چراکه به اعتقاد من باید ساختار مدیران در استان عوض شود و ما این مساله را با کسی که می‌خواهد عهده‌دار سمت استانداری شود و مسوولیت قبول کند در میان خواهیم گذاشت.
خدری در ادامه با بیان این‌که قطعا استانداری همسو با دولت برکرسی استانداری تکیه خواهد زد، گفت: از او می خواهیم با آمدن خود به استان مدیرانی کار آمد را بر سر کار بگذارد، استان بوشهر نیازمند تحول عظیم است و امیدواریم انجام شود.

گفتنی است در این دوره عزم جدی بر تغییر استاندارن وجود دارد. اوایل شهریور‌ماه وزیر کشور با صراحت بیشتری درباره تغییر استانداران سخن گفت. رحمانی‌فضلی با اشاره به این‌که این هفته برای بررسی و ارزیابی از استانداران جلسه داریم، تاکید کرد: در این جلسه بررسی‌ استانداران بر اساس گزارش حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مواد مخدر وزارت کشور انجام می‌شود.
 وی با بیان این‌که بنا داریم جابه‌جایی استانداران و فرمانداران حداقلی باشد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا آخر شهریور این تغییرات انجام شود. 
وزیر کشور در خصوص ملاک‌های استانداران، افزود: استانداران انتخاب‌شده باید برنامه‌های دولت و رئیس‌جمهور را قبول داشته، تجربه لازم برای اداره استان را داشته باشند، قدرت هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها را دارا باشند، همه‌جانبه‌نگر بوده و از هر گرایش سیاسی که هستند، رویکرد اعتدالی داشته باشند. وزیر کشور درباره برنامه‌های وزارت کشور برای تقویت احزاب، گفت: در دولت یازدهم خانه احزاب که هشت سال تعطیل بود، بازگشایی شد و در 9 استان نیز خانه احزاب افتتاح شد که این روند در سایر استان‌ها هم ادامه می‌یابد. اکنون هیچ ‌حزبی برای کسب مجوز پشت در وزارت کشور نیست.

وی تصریح کرد: ما در کشور حزب زیاد داریم اما حزب قوی کم داریم. مباحث مربوط به انتخابات هم در قالب جبهه‌ها شکل می‌گیرد اما خوب است که احزاب در این حوزه نقش‌آفرین باشند، زیرا مرامنامه، اساسنامه، برنامه و افراد آن مشخص است. تلاش ما تقویت احزاب است که البته خود احزاب هم باید پیشقدم باشند. ما گفته‌ایم که در خانه احزاب، قانون احزاب را بازنگری کنند و اگر لازم باشد طرح یا لایحه‌ای تهیه شود، وزارت کشور به احزاب کمک می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: