bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
رئیس شورای شهر بوشهر گفت: برای اجرای طرح‌های عمران شهری بوشهر، پروژه‌های مختلفی تدوین شده که در این راستا شورای چهارم ۲۰۵ میلیارد تومان مصوب کرده است.
 ابوذر دهدار ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه شورای پنجم نظارت بر عملکرد شهرداری را به عنوان یک رویکرد دنبال می‌کند، اظهار داشت: در حالی که شورای شهر نظارت بر شهرداری را در دستور کار دارد، از رسانه‌ها و فعالان مدنی انتظار می‌رود بر عملکرد شورای شهر نظارت کنند چرا که این امر منجر به سلامت شهر و شورا می‌شود.

وی با بیان اینکه تخصص محوری برنامه مهم شورای شهر است، افزود: علاوه بر تخصص محوری در امور مختلف مدیریت شهری، شهروندسالاری از دیگر اولویت‌ها و رویکردهای شورای شهر است.

رئیس شورای شهر بوشهر محله محوری را از دیگر اولویت‌های شورای شهر بوشهر ذکر کرد وگفت: بدون جلب نظر اهالی محلات و شورایارها نمی‌توانیم پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر را تعریف کنیم، ضمن اینکه توجه به کودکان و سالمندان هم از دیگر رویکردهای شورای شهر است.

دهدار با بیان اینکه تلاش می‌شود از ظرفیت بانوان بوشهری برای مدیریت شهری بهره ببریم، تاکید کرد: رویکرد مهم دیگری که شورای شهر بوشهر با جدیت اجرای آنرا دنبال می‌کند،  احیاء بافت قدیم و تاریخی بوشهر است و در صورت رسیدگی و توجه لازم به بافت قدیم ضمن رونق آن، زمینه برای جذب توریسم فراهم می‌شود.

وی توجه به محیط زیست و سواحل را از اولویت‌های شورای شهر ذکر کرد و افزود: از فعالان مدنی و سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست در خواست می‌شود با نظرات خود، شورای شهر بوشهر را در تصمیم گیری‌های بهتری یاری کنند و در این راه کارگروه ویژه محیط زیست در شورای شهر تشکیل می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه حقوق شهروندی برای این شورا مهم است، اظهار داشت: مبلمان شهری در راستای اعتلای فرهنگی بوشهر باید باز زنده سازی و پارک‌های محلی به المان‌های مشاهیر بوشهر مزین شود.

دهدار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها با نظارت مسئولانه خود، شورای شهر را همراهی کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه سال 96 توسط شورای چهارم  مصوب شده است باید بر اساس همین بودجه پروژه‌ها اجرایی شود و تعریف پروژه جدید برای اجرا، سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی، از تصویب 205 میلیارد تومان برای عمران شهری بوشهر خبرداد و گفت: برای اجرای طرح‌های عمران شهری بوشهر، پروژه‌های مختلفی تدوین شده که در این راستا شورای چهارم 205 میلیارد تومان مصوب کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی بوشهر گفت: یکی از پروژه‌های مهم شهر بوشهر تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی است و امیدواریم تا عید امسال شاهد بازگشایی آن باشیم.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: از نظر ایمنی و استاندارد، تقاطع غیرهمسطح در وضعیت خوبی است و شمع کوبی و پایه‌های پل با نظر کارشناسی اجرا شده و شورای شهر جدید با جدیت بیشتری نظارت بر این پروژه را دنبال می‌کند.

دهدار با اشاره به اجرای طرح شهربازی بوشهر و اجرای پروژه چرخ و فلک این شهر خاطر نشان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح با پیشرفت ریالی آن طبق تعهدات، در حال انجام است ضمن اینکه موضوع جانمایی جدید این پروژه در کمیسیون عمران شورای شهر دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ساخت هتل پنج ستاره در بوشهر تصریح کرد: کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر تصمیم بر این گرفت که برای ساخت این پروژه کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد ضمن اینکه بودجه پیش بینی شده برای این طرح هم کم بود و مقرر شده برای ساخت هتل به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم لذا از حضور سرمایه گذار برای ساخت هتل در بوشهر استقبال می‌کنیم.

رئیس شورای شهر بوشهر در ارتباط با ترافیک شهر بوشهر به ویژه در ایام بازگشایی مدارس گفت: در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواسته شده نظرات و پیشنهادات خود در یک نشست را ارائه دهند.

دهدار در پاسخ به سوالی در مورد تعامل شورا با دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: یکی از اهداف شورای شهر پنجم دیپلماسی با ادارات است و اگر این تعامل بین اعضا شورا و دستگاه‌های اجرایی حل شود، غالب مشکلات شهری هم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاد شورا، نهادی ارزشی است، تاکید کرد: قطعا جایگاه و شآن بالای شورا را بازمی‌گردانیم و با دستگاه‌های اجرایی تاثیرگذار در مدیریت شهری، تعامل سازنده خواهیم داشت.

رئیس شورای شهر بوشهر در پاسخ به سوالی در مورد حکم شهردار بوشهر گفت: غلامعلی میگلی‌نژاد بر اساس بند یک بخشنامه ابلاغی وزارت کشور مبنی بر اینکه اعضا شورا می‌توانند شهردار سابق را ابقا کنند، با تصمیم اعضا شورای پنجم در پست خود ابقا شد و این مسئولیت تا زمان صدور حکم جدید ادامه دارد و با توجه به مذاکرات صورت گرفته، مشکلی برای صدور حکم آن وجود ندارد و قرار است به زودی حکم شهردار بوشهر از سوی وزارت کشور امضا شود./تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: