bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که مذاکرات با مرسک برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی ادامه دارد، از آغاز مذاکره با شرکت‌های دیگر برای توسعه این لایه‌ها خبر داد.
کریم زبیدی با اشاره این‌که مذاکرات با شرکت مرسک برای طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی ادامه دارد، گفت: این مساله که توتال شاخه نفتی مرسک را خریداری کرده، جای نگرانی دارد. ما برای ادامه مذاکرات با این شرکت باید مسائل جانبی را در نظر بگیریم. این مقام مسوول در وزارت نفت با اشاره به فعالیت توتال در لایه‌های نفتی پارس جنوبی در کشور قطر بیان کرد: با توجه به این‌که توتال در مقابل روی لایه‌های نفتی میدان مشترک پارس جنوبی در حال فعالیت است، ما باید پیش‌بینی‌های لازم را در نظر بگیریم.

 وی در ادامه با بیان این‌که وزیر نفت از شرکت‌های خارجی برای مشارکت در طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی دعوت به همکاری کرده است، گفت: مذاکرات در این راستا آغاز شده و شرکت نفت و گاز پارس فعلا در حال مذاکره با شرکت‌‌های مختلف است. هنوز هیچ شرکتی به‌طور قطعی اعلام آمادگی نکرده است. بر اساس این گزارش پیش از این اعلام شده بود که مذاکرات بین شرکت ملی نفت ایران با شرکت مرسک برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی در مراحل نهایی قرار دارد تا این‌که طبق آخرین اخبار اعلام شد توتال بخشی از شرکت مرسک را خریداری کرده است.

برچسب ها: نفت ، پارس جنوبی ، مذاکرات
نام:
ایمیل:
* نظر: