bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
قطار تغییر استانداران که این‌بار حرکت خود را از جنوب کشور آغاز کرده است، به‌نظر می‌رسد که مدت طولانی در ایستگاه استان بوشهر توقف کند. بر اساس اخبار تائید نشده از نشست نمایندگان این استان بحث‌ها و گفت‌وگوها بر سر انتخاب گزینه اصلح برای سمت استانداری بوشهر همچنان ادامه خواهد داشت، چراکه این تغییر اتفاق خواهد افتاد.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
قطار تغییر استانداران که این‌بار حرکت خود را از جنوب کشور آغاز کرده است، به‌نظر می‌رسد که مدت طولانی در ایستگاه استان بوشهر توقف کند. بر اساس اخبار تائید نشده از نشست نمایندگان این استان بحث‌ها و گفت‌وگوها بر سر انتخاب گزینه اصلح برای سمت استانداری بوشهر همچنان ادامه خواهد داشت، چراکه این تغییر اتفاق خواهد افتاد. سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود با بیان این‌که در سطح مدیران عالی استان‌ها تغییراتی در حال انجام است، گفت: در این زمینه ممکن است از برخی تقدیر شود و برخی از استانداران در استان‌های دیگر مشغول کار شوند. 

محمدباقر نوبخت در ادامه تصریح کرد: همانطور که حداقل 50 درصد کابینه تغییر کرد در سطح مدیران عالی استان‌ها هم تغییراتی در حال انجام است. وزیر کشور با تامل و سرعت لازم این موضوع را دنبال می‌کند. 
در این میان نزدیک به 20 روز است که اسامی متعددی نیز در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان گزینه‌های استانداری بوشهر مطرح می‌شود که برخی از آنها در حد استانداری هم نیستند با این حال سایه‌شان بر سر افکار عمومی همچنان سنگینی می‌کند. این مساله‌ که البته انتخاب استاندار را هم سخت‌تر می‌کند. ما در روزنامه بامداد جنوب به سراغ صاحب‌نظران، تحلیلگران سیاسی و نمایندگان مجلس رفته‌ایم و نظرشان را پیرامون معیار و ملاک‌های انتخاب یک استاندار اصلح جویا شده‌ایم. این‌بار نیز به سراغ محمدجواد حق‌شناس تحلیلگر سیاسی شناخته شده و عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رفته‌ایم و نظر ایشان را پیرامون یک استاندار ایده‌ال جویا شده‌ایم.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که چه معيارهایي باید براي انتخاب استاندار در نظر گرفته شود، گفت: در انتخاب استانداران معيارهايي همچون توانمندي‌، كارآمدي‌‌، شهامت و شجاعت در مديريت، پاكدستي و حتي المقدور جوان بودن در عين مجرب بودن انتظار عمومي و معمولي است که امیدواریم لحاظ شود.
در این میان انتظارات عمومی نیز از استانداران دولت دوازدهم در سطح جامعه مطرح است. انتظاراتی که مسیر پیش روی مسوولان دولتی را هموارتر می‌کند.
این تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این‌که چه انتظاراتي بايد از استاندار دولت دوازدهم داشته باشيم، گفت: از جانب مردم استانداران دولت دوازدهم مي‌بايست نمايندگان تحول‌خواهي و پيام تغييري باشند كه در راي ٢٤ ميليوني ملت به رئيس‌جمهور لحاظ شده بود. از سوی دیگر از جانب دولت استانداران هم بايد كساني باشند كه خود و سياست‌هاي خود را در دوران مديريتي هماهنگ و همسو با سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد تنظيم كنند.

حق‌شناس در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که چه چالش‌هایی ممکن است پيش روي استانداران آينده باشد، افزود: چالش جدي كشور و همچنين استانداران در حوزه‌هاي مديريتي مربوطه را در وهله اول مي‌توان در بعد اقتصاد، حوزه توليد و جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي براي توليد و اشتغال دانست، در عين حال در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي و به‌ويژه حوزه سياسي نيز استانداران چالش‌هاي خاص خود را خواهند داشت.

گفتنی است برخی از نمایندگان مجلس در استان‌های دیگر هم خواستار توجه بیشتر به فرهنگ منطقه در انتصاب استانداران در استان‌های غربی کشور شده‌اند. در این میان می‌توان به سخنان یکی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که به رئیس‌جمهور توصیه کرد در انتصاب استانداران و مدیران کل از نیروهای اهل سنت استفاده کند، اشاره کرد.
حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری نیروهای اهل تسنن در شهرهای محل سکونت آنها، تصریح کرد: طبیعتا در چنین مواردی باید محدودیت‌ها در زمینه گزینش که قانون نیست و صرفا رویه‌های نادرست است، کاهش یابد و از نیروهای بومی استفاده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: