bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
کمپین ملی «قلب مهربان» آغاز به کار کرد؛
اندک‌اندک هیاهوی کودکان برای صبح از خواب برخاستن‌ها و راهی مدرسه شدن از راه می‌رسد و شوق آموختن هلهله‌ای به پا می‌کند که تکاپو برای زیستن و خوب زیستن را نوید می‌دهد.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
اندک‌اندک هیاهوی کودکان برای صبح از خواب برخاستن‌ها و راهی مدرسه شدن از راه می‌رسد و شوق آموختن هلهله‌ای به پا می‌کند که تکاپو برای زیستن و خوب زیستن را نوید می‌دهد. 
متاسفانه آغاز مهرماه 96 در حالی رقم می‌خورد که حادثه از دست دادن دانش‌آموزان هرمزگانی فاجعه دردناکی برای جامعه آموزش و پرورش و همه کشور بود. سوگ از دست دادن اینان با آغاز سال تحصیلی و احساس جای خالی‌شان آن‌چنان قوت و شدت می‌گیرد که هیچ مویه و ناله‌ای توان نمایش این همه حسرت و افسوس را ندارد. 

یکی از راه‌های تسکین این درد اما شاید کمک به کودکان عاشق آموختنی باشد که برای تهیه لوازم‌التحریر ساده و ابتدایی خود در مضیقه هستند و نیازمند دست مهربانی تا آنها را از گوشه و کنار خیابان‌ها راهی کلاس‌های عشق مشق کند تا بیاموزند که چگونه برای دانستن بمانند و بجنگند... . هر چند آمارهایی در خصوص تعداد کودکان بازمانده از تحصیل از سوی مسوولان منتشر می‌شود، آنچه یقین است احتمال بالاتر بودن این ارقام و اعداد وجود دارد.
در همین راستا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان آن‌که براساس آمارهای غیر رسمی 400 هزار نفر در کشور بازمانده از تحصیل هستند، در خصوص کمپین ملی «قلب مهربان» گفت: در این کمپین اولویت تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز برای دانش‌آموزان استان‌های محروم است.
انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم رونمایی از کمپین ملی «قلب مهربان؛ طرح تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه برای کودکان کم‌برخوردار»، افزود: در هر کشور و جامعه‌ای فراهم نبودن استفاده از فرصت‌های برابر می‌تواند در ابعاد مختلفی شکل بگیرد. سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی حمایتی و تخصصی افراد نیازمند و آسیب‌پذیر در ایران حدود 25 هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش دارد که اغلب نیازمند یاری مردم برای تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه‌اند.

وی در ادامه این‌گونه تصریح کرد: با توجه به این‌که همه کودکان ایران زمین باید از تمکن لازم برای ادامه تحصیل برخوردار باشند، کمپین ملی «قلب مهربانی» با شعار مهربانی ساده است، برای تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه برای کودکان کم‌برخوردار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است.
به گفته این مسوول در سه ماهه اول سال جاری از تعداد دو هزار کودک خیابانی پذیرش شده 327 نفر بازمانده از تحصیل بودند، تصریح کرد: کمپین ملی «قلب مهربان» می‌تواند پیونددهنده خیر جمعی و بهزیستی باشد، چراکه حس نوع‌دوستی و علاقه ایرانیان به کمک‌رسانی و امداد شرایطی را ایجاد می‌کند که فضایی ایجاد شود تا کمک‌های مردمی هدفمند و نظام‌مند به دست نیازمندان برسد.

بندپی با بیان این‌که براساس آمار غیر رسمی 400 هزار نفر در کشور بازمانده از تحصیل هستند، ادامه داد: در کمپین ملی «قلب مهربانی» اولویت با استان‌های محروم است. اجتماعی کردن، کمک گرفتن‌ از ظرفیت‌های خوب، پیشگیری، ارائه خدمات تخصصی در رویکردی اجتماع‌محورانه اقداماتی است که ما در بهزیستی دنبال می‌کنیم.
وی در پایان به روش‌های مشارکت خیرین در قالب کمپین ملی «قلب مهربانی» اشاره کرد و یادآور شد: خیرین با شماره‌گیری کد #300*733* و یا شماره پیامکی 3000012323 و یا از طریق سایت www.ghalbemehraban.ir  و همچنین ربات نسیم مهربانی @nasimmehrabanibot نسبت به عضویت خود اقدام کنند.
راه‌اندازی کمپین ملی قلب مهربانی در حالی است که چیزی به آغاز سال تحصیلی نمانده و در جای‌جای این شکور پهناور کودکان محروم از تحصیل به سبب وضع مالی نامناسب از ادامه تحصیل بازمانده‌اند و آن طرف‌تر مراسم باشکوه ازدواج برپاشده یا حاجی از مکه برگشته و بساط سور و میهمانی راه انداخته است. 

وضعیت کودکان محروم از تحصیل در حالی است که در استان بوشهر نیز کودکان بسیاری از عهده هزینه‌های لوازم‌التحریر برنمی‌آیند. اگر اندکی در خرج روزانه‌مان دقت کنیم متوجه می‌شویم که بخشی از این هزینه‌ها اتلاف پول و سرمایه است و نیاز مبرمی به هزینه‌کرد آنها نیست، در صورتی که با کمک همان هزینه‌ها می‌توان برای تعدادی از کودکان بی‌سرپرست و نیازمند ابزار و وسایل لازم و ضروری مدرسه‌شان را تهیه کرد و از این طریق به انسداد مبادی بی‌سوادی در جامعه نیز کمک کرد، از همین رو از آنجا که چیزی به آغاز مهر نمانده اقدامی بسیار شایسته و انسانی است که چنین کمپین‌هایی راه بیندازیم و دست یاری به سمت خانواده‌ها و کودکانی دراز کنیم که چشم به راه این مهر و محبت هستند. هر چند در حال حاضر نیز برخی خیرین و موسسات و انجمن‌های مردم‌نهاد در سکوت خبری به چنین اقدام شرافتمندانه‌ای همت گماشته‌اند اما می‌توان با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی این‌گونه کمک‌ها را دائمی کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: