bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
دو نمایش «بهادر» (به نویسندگی جواد صداقت و کارگرانی جواد صداقت و الهام ابنی) و «اگر شبی از شب‎های تهران مسافری...» (به نویسندگی علی شمس و کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی) کاری از گروه تئاتر آسوریک بوشهر به جشنواره تئاتر هایفست ارمنستان راه یافتند.
بامداد جنوب: دو نمایش «بهادر» (به نویسندگی جواد صداقت و کارگرانی جواد صداقت و الهام ابنی) و «اگر شبی از شب‎های تهران مسافری...» (به نویسندگی علی شمس و کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی) کاری از گروه تئاتر آسوریک بوشهر به جشنواره تئاتر هایفست ارمنستان راه یافتند. 
بر اساس این خبر، نمایش «اگر شبی از شب‎های تهران مسافری...» سال گذشته در جشنواره ملی آیینی‌سنتی به‎عنوان کار تحسین‎شده معرفی شد و افزون بر آن به چند جشنواره بین‎المللی هم راه یافت که عوامل این اثر تنها در جشنواره المپیاد تئاتر هند حاضر شدند و دیپلم افتخار این رویداد معتبر هنری را از آن خود کردند. همچنین نمایش «بهادر» هم در هجدهمین دوره جشنواره تئاتر آیینی‎سنتی موفق ظاهر شد و این اثر سرگذشت سیاهی به‎نام بهادر را روایت می‏کند که شاه شهر فرنگ را می‏کشد و به دنبال آن داستان با نگاهی تاریخی (البته رمزآلود) و هیجان‏انگیز ادامه می‏یابد و...».
 
جواد صداقت در این کار کوشیده است تا با احیای گونه‏های نمایشی کهن ایران و تلفیق آن با آیین‎های جنوبی، بعد قهرمانی شخصیت سیاه را در ادبیات نمایشی به‎شکل برجسته‎ای به نمایش بگذارد. او در این سال‏ها با همراهی الهام ابنی، بازیگر مطرح بوشهری نشان داده است که با تکیه بر مطالعه و تخیل می‏توان هم گونه‏های کهن نمایشی و هم آیین‏ها را با طرحی جدید و جذاب به مخاطب ارائه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: