bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
پیش بازی دیدار پارس جنوبی جم و استقلال تهران؛
هفته ششم لیگ برتر کشور در حالی پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین دیدار هفته ششم تیم پارس جنوبی در شهر جم به مصاف استقلال تهران می‌رود. دیداری که از همه لحاظ برای هر دو تیم مهم است. از یک طرف پارس جنوبی نمی‌خواهد به‌راحتی صدر را به سرخپوشان پایتخت تقدیم کند و از طرفی دیگر استقلالی‌ها پس از کسب نتایج ناامید‌کننده در هفته‌های گذشته، محکوم به پیروزی در این دیدار دشوار هستند.
ببازی مرگ و زندگی این‌بار در جمامدادجنوب- علي تنگستاني:
هفته ششم لیگ برتر کشور در حالی  پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین دیدار هفته ششم تیم پارس جنوبی در شهر جم به مصاف استقلال تهران می‌رود. دیداری که از همه لحاظ برای هر دو تیم مهم است. از یک طرف پارس جنوبی نمی‌خواهد به‌راحتی صدر را به سرخپوشان پایتخت تقدیم کند و از طرفی دیگر استقلالی‌ها پس از کسب نتایج ناامید‌کننده در هفته‌های گذشته، محکوم به پیروزی در این دیدار دشوار هستند. در این گزارش به وضعیت دو تیم قبل از این دیدار سرنوشت‌ساز می‌پردازیم.

شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد ه تیم فوتبال پارس جنوبی جم که هنوز سه، چهار سالی از ابراز وجودش نمی‌گذرد و اولین سال حضورش در لیگ برتر فوتبال کشور را تجربه می‌کند، بتواند اینگونه یکه‌تازی کند. غلبه بر گسترش فولاد در تبریز، پیروزی برابر پیکان در جم، تساوی با سپاهان در اصفهان، پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان در جم و غلبه بر استقلال خوزستان در اهواز حاصل کار تیم پارس جنوبی جم در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر بود. هر کس بازی‌های تیم پارس جنوبی جم را دیده باشد به‌خوبی می‌داند که این نتایج اتفاقی نبوده است و شاگردان مهدی تارتار با ارائه یک بازی قابل قبول این نتایج را کسب کرده‌اند.
تیم پارس جنوبی جم با کسب ۱۳ امتیاز از پنج بازی خود در کنار پرسپولیس صدرنشین به‌علت تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفته است و حالا دیگر همه تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی این تیم باز کرده‌اند.
استقلال در هفته اول در آبادان از صنعت نفت شکست خورد، در هفته دوم مقابل استقلال خوزستان با تساوی متوقف شد، در هفته سوم تراکتورسازی را در تهران شکست داد و سپس در هفته چهارم و پنجم نیز مقابل سایپا و پدیده شکست خورد. تیم استقلال با یک پیروزی و یک تساوی و سه شکست، از پنج مسابقه خود تنها چهار امتیاز دارد و یک پله بالاتر از گسترش فولاد قعرنشین قرار گرفته است. استقلال در جام حذفی موفق شد مقابل گل‌گهر پیروز شود و حالا با برتری مقابل پارس جنوبی جم می‌تواند خود را تثبیت کند ولی شکست در مقابل پارس جنوبی می‌تواند آخرین بازی منصوریان روی نیمکت استقلال باشد.
پارس جم تا اینجای کار با ۱۱ گل به همراه پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و استقلال با یک گل زده بدترین خط حمله را در اختیار دارد. نکته جالب این است که آمار استقلال در کارهای دفاعی بهتر از پارس جم رده دومی است؛ چراکه شاگردان منصوریان با چهار گل خورده از رقیب روز جمعه خود یک گل کمتر دریافت کرده‌اند.
خبر خوب و امیدوارکننده برای پارس جنوبی این است که علی دشتی و ابراهیم صالحی به بازی با استقلال می‌رسند. این دو که اخیرا مصدوم بوده بهبود یافتند و در بازی روز جمعه تیم پارس جنوبی را همراهی خواهند کرد اما در مقابل استقلال تهران با لشکری از مصدومان وارد این میدان می‌شود. با وجود این‌که داریوش شجاعیان که یکی بهترین بازیکن استقلال در  این فصل از رقابت‌ها بود، در تمرینات روز گذشته شرکت کرده بود اما خبرها حاکی از آن است که این بازیکن تاثیرگذار هم به این بازی نخواهد رسید تا دست منصوریان بسته‌تر از همیشه باشد. بسیاری از منتقدان منصوریان تغییرات متوالی ترکیب این تیم را عاملی برای نتیجه نگرفتن آبی‌ها می‌دانستند و سرمربی استقلال در دیدار روز جمعه بازیکنان زیادی برای تحول در ترکیب اصلی در اختیار ندارد.
استقلال بعد از این‌که روزهای سختی را در لیگ برتر پشت سر گذاشت، حالا در اندیشه بازگشت و جبران امتیازهای از دست رفته است و نگاه ویژه‌ای به مسابقه با پارس جنوبی جم دارد. شاگردان علی منصوریان با وجود این‌که شناخت خوبی از پارس جنوبی جم دارند و از توانمندی این تیم با خبر هستند ولی قطعا برای برد در این مسابقه و کاهش فاصله خود با صدر جدول پای به این مسابقه خواهند گذاشت.
تماشاگران پرشور شهرستان جم و استان بوشهر در بازی‌های اخیر تیم پارس جنوبی جم شور و شوق عجیبی از خود نشان داده‌اند و ورزشگاه را به دیگی جوشان تبدیل می‌کنند که برای میهمانان شرایطی بسیار سخت ایجاد می‌شود. البته ادب و فرهنگ تماشاگران پارس جنوبی جم به‌گونه‌ای است که همه میهمانان از آنان به نیکی یاد می‌کنند؛ تماشاگرانی که فقط به تشویق تیم خود می‌پردازند و هیچ‌گاه اهانتی به میهمان نکرده و نمی‌کنند و حتی در بازی‌هایی که تیمشان شکست می‌خورد نیز فقط تیم خودشان را تشویق می‌کنند.
اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که نگاه‌ها را به این بازی افزایش داده است، مساله تعطیلی لیگ و تاثیر آن روی دو تیم استقلال و پارس جنوبی جم است. پارس جنوبی در بهترین حالت ممکن وارد تعطیلات شد و این در حالی است که استقلالی در شرایطی متفاوت به مانند فصل گذشته وارد تعطیلات شدند. تجربه نشان داده تعطیلات در این مقطع می‌تواند به ضرر تیمی تمام شود که آمادگی بالایی داشته است. باید دید که پارس جنوبی می‌تواند همانند بازی‌های گذشته‌اش، در این بازی هم عملکرد خوبی داشته باشد یا خیر؟ سوالی که ذهن خیلی هواداران این تیم را درگیر خود کرده است. شکست در این دیدار می‌تواند روزهای شیرین تارتار در جنوب و دوران صدرنشینی این تیم را تمام کند تا رویاهای سرمربی موفق پارس جنوبی با شروع هفته ششم به پایان برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: