bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
در بیانیه ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر مطرح شد؛
ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر روز گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار انتصاب استانداری برای استان بوشهر شد که از نگاه اصلاح‌طلبانه، برخوردار باشد و از ویژگی‌هایی چون پاکدستی، دانش و تجربه کافی و قابل توجه در مدیریت، نگاه توسعه‌ای، کلان‌نگری و میانه‌روی دارا باشد.
بامداد جنوب: ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر روز گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار انتصاب استانداری برای استان بوشهر شد که از نگاه اصلاح‌طلبانه، برخوردار باشد و از ویژگی‌هایی چون پاکدستی، دانش و تجربه کافی و قابل توجه در مدیریت، نگاه توسعه‌ای، کلان‌نگری و میانه‌روی دارا باشد.

در این بیانیه ضمن تبریک انتصاب اسماعیل تبادار به استانداری فارس یادآور شد، این انتصاب مهم شاهدی بر درستی تاکید و اصرار ائتلاف اصلاح طلبان در چهار سال پیش برای انتصاب ایشان به استانداری بوشهر بود و اگر نبود تنگ‌نظری نابخردانه برخی مسوولان تاثیرگذار و نمایندگان وقت مجلس، مکر و حیله خدعه‌گران نورسیده که در ظاهر چیزی می‌گفتند و در پنهان تار و پود قدرت خود را می‌بافتند و نیز نواهای تفرقه‌افکنانه برخی از دوستان ناآگاه که به طرح نام‌های عجیب و غریب در کنار ایشان پرداختند، استان بوشهر با حضور موفق آقای تبادار در جایگاهی بس فراتر از امروز ایستاده بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است «‌ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر بدون آن‌که نگاه خود را در گزینش مدیر ارشد استان متوجه شخص خاصی اعم از بومی و یا غیر بومی نماید، معتقد است که باید چنین انتخابی مطابق با معیارهایی مشخص و قابل اندازه‌گیری صورت گیرد و در نتیجه آن فردی در جایگاه استانداری استان زرخیز بوشهر بنشیند که در طراز این معیارها باشد و البته اگر فرد واجد این معیارها از فرزندان بومی استان باشد، جای بسی خرسندی و مباهات و مورد حمایت دوچندان است. بر این اساس این ائتلاف معتقد است که استاندار بوشهر باید از ویژگی‌هایی ایجابی همچون نگاه اصلاح‌طلبانه، پاکدستی، دانش و تجربه کافی و قابل توجه در مدیریت، نگاه توسعه‌ای، کلان‌نگری و میانه‌روی برخوردار باشد. این ویژگی‌ها و معیارها از آن جهت مهم‌اند که استان ما در همه جنبه‌های مهم و اثرگذار اقتصادی و توسعه‌ای از صنعت و کشاورزی گرفته تا گمرک و تجارت، در شمار استان‌های بسیار مهم و اثرگذار کشور به‌شمار می‌رود اما شوربختانه در بیش از یک دهه اخیر به دلیل عدم استفاده از مدیران ارشد توانمند و کلان‌نگر از بسیاری از شاخصه‌های توسعه‌ای در همه زمینه‌ها به‌شدت بازمانده است. بنابراین استان بوشهر بار دیگر نباید شاهد حضور فردی در سکان مهم استانداری باشد که فاقد تجربه و علم کافی و نگاه وسیع و گسترده در مدیریت بوده و به صرف زد و بند و تبانی و روابط پشت پرده در این جایگاه مهم بنشیند. این جایگاه مهم و حیاتی نباید در اختیار شخصی قرار گیرد که روابط فامیلی و قومی و قبیله‌ای را در انتصابات خویش بر شایستگی و کارآمدی ارجح بداند.

چنین موقعیتی نباید به فردی واگذار شود که دغدغه‌ای نسبت به اندیشه اصلاح‌طلبی نداشته و حتی حاضر باشد به مصداق سخن معروف «تفرقه بینداز و حکومت کن» حامیان یک اندیشه را به قربانگاه تفرقه و نفاق و اختلاف ببرد تا بلکه چند روزی بیشتر به قدرتش استمرار بخشد.  
ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر معتقد است که استاندار استان بوشهر نباید فردی باشد که خود به‌طور آشکار و پنهان وارد منازعات سیاسی حتی میان دو طیف فکری متفاوت شود، زیرا او استاندار همه مردم با هر فکر و سلیقه‌ای است. چه رسد به آن‌که در اختلافات درون گروهی اصلاح‌طلبان نیز دخالت‌های پنهان و آشکار کند.
این ائتلاف اعتقاد دارد که استاندار آینده بوشهر و حتی بستگانش باید از هرگونه شائبه فساد و سوءاستفاده مالی بدور بوده و دامنش از هرگونه حرف و حدیثی که به اعتماد آسیب دیده مردم بیش از پیش لطمه زند، منزه باشد. این ائتلاف معتقد است که استاندار آینده بوشهر نباید اجازه دهد هیچ یک از بستگان و اطرافیانش در امور اجرائی و مدیریتی استان کمترین دخالتی کند یا به فردی از آنان اجازه دهد از رانت قدرت بهره‌مند باشد و با استفاده از همین رانت به دسته‌کشی و دسته‌سازی برای حفظ و بقای استاندار در قدرت مبادرت کند.

 مردم عزیز و شرافتمند بوشهر، ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر، با در نظر داشت آنچه درباره معیارهای ایجابی و سلبی استاندار آینده بوشهر، برشمرده شد، ضمن تاکید بر لزوم تغییر هر چه سریع‌تر در مدیریت ارشد استان، بدون آن‌که فردی خاص را برای قرار گرفتن در چنین منصبی پیشنهاد دهد، هرگونه تعلل در ایجاد تغییر را برای آینده استان و نیز آینده اندیشه اصلاح‌طلبی فاجعه‌بار دانسته و پیشاپیش نسبت به تبعات احتمالا جبران‌ناپذیر آن هشدار می‌دهد.
همچنین از مسوولان محترم کشور از جمله ریاست محترم جمهوری، معاون اول محترم رئیس‌جمهور، وزیر محترم کشور و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس انتظار دارد که در گزینش استاندار بوشهر، با در نظر گرفتن خواست مشروع و به‌حق مردم استان، با گذر از مرحله آزمون و خطاهای زیانبار پیشین، فردی را حتی‌الامکان با اولویت بومی مشروط به برخورداری از معیارهای برشمرده شده، در راس مدیریت ارشد استان قرار دهند.

همچنین این ائتلاف ضمن تاکید بر دخالت آگاهانه شما مردم شریف در تعیین سرنوشت آینده خویش، انتظار دارد با تماس‌ها و پیگیری‌های مستمر خود، به دست‌اندرکاران و عوامل دخیل در این موضوع مهم، اهمیت انتصاب استانداری «لایق»، «کاردان و با تجربه»، «صاحب اندیشه»، «پاکدست» و «کلان‌نگر» را یاد‌آور شوید. 
گفتنی است در همان ساعت ابتدای صبح جمعه که این بیانیه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی منتشر شد، با واکنش‌های متفاوت حامیان سالاری و برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.  برخی خواهان توضیح بیشتر نویسندگان این بیانیه در مراجع قانونی بودند. 
از سوی دیگر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع تغییر و جابه‌جایی استانداران اشاره و تاکید کرد که بوشهر استانی فوق‌العاده حساس و دارای ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی است که برای استفاده از این قابلیت‌ها نیازمند فردی توانمند است.
صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های دریایی بوشهر، گفت: استان بوشهر از جمله استان‌های مهم در ایجاد درآمد برای کشور است اما سهم مناسبی از این درآمد ملی نصیب مردم این استان نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: استان بوشهر به‌عنوان گنج ایران اسلامی دارای تمام شاخص‌های رشد است به همین دلیل برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها به استانداری با شاخصه‌های بالای مدیریتی نیاز است. استاندار منتخب بوشهر باید بتواند ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت استان را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کند.
وی با تاکید بر این‌که استان بوشهر استانداری با سابقه درخشان می‌خواهد، گفت: دانش، توان مدیریتی بالا، شایسته سالار، تجربه کافی، انقلابی، ولایتمدار، آشنا با اقتصاد دانش‌بنیان، آشنا با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، تجارت الکترونیک و مردم‌دار از جمله ویژگی‌های استاندار منتخب باید باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: