bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد که طراحی‌های پایه و اولیه طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی پایان یافته و اسناد مناقصه قراردادهای فرعی تهیه شده است و انتظار می‌رود این مناقصات تا پایان سال جاری میلادی (دی‌ماه) برگزار شود.
رسول فلاح‌نژاد با بیان این‌که از زمان انعقاد قرارداد این طرح با شرکت توتال تاکنون، برنامه‌ریزی فشرده‌ای برای انجام طراحی‌های اولیه و پایه صورت گرفته که به‌طور تقریبی به اتمام رسیده است، اعلام کرد: اسناد مناقصه قراردادهای فرعی این میدان گازی تهیه شده و بین شرکت‌های مناقصه‌گر توزیع شده است، حتی پیشنهادهای مالی برای برخی قراردادها باز شده و در حال انعقاد است و چند قرارداد دیگر در مرحله نهایی شدن پیشنهادها قرار دارد. طبق برنامه‌ریزی، تا پایان سال جاری میلادی همه قراردادهای فرعی نهایی، جمع‌بندی و واگذار می‌شود و شرکت‌های برنده مشخص می‌شوند تا از ابتدای سال 2018 میلادی فعالیت اجرایی طرح را آغاز کنند.

به‌گفته وی، مطالعات مربوط مرحله دوم طرح که مربوط به سکوهای فشارافزایی است، به موازات پیشرفت امور در دست پیگیری بوده و تا پایان امسال بر اساس برنامه‌ریزی این مطالعات جمع‌بندی می‌شود تا به الگو و روش نهایی مورد تائید برسیم و بر اساس آن کارهای مقدماتی انجام شود. بر این اساس تا پایان امسال سازندگان و پیمانکاران اصلی طرح مشخص می‌شوند و شرکت‌ها باید نسبت به تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی اقدام کنند.
معاون شرکت نفت و گاز پارس که با شرکت فرانسوی توتال کنسرسیوم توسعه میدان گازی 11 پارس جنوبی را در دست اجرا دارد، سرعت انجام امور را مناسب دانست و توضیح داد: در ماه‌های اولیه طراحی، برای هر طرح مناقصات فرعی انجام می‌شود که تا این مرحله انجام طراحی‌ها و توزیع اسناد مناقصه و دریافت پیشنهادها صورت گرفته است و به‌نظر می‌رسد روال کار طبق برنامه و حتی در مواردی جلوتر از آن است.

مجری طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی با بیان این‌که قراردادهای بسیاری بر اساس الگوی جدید نفتی در شرکت ملی نفت در دست پیگیری است، گفت: با اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی در قالب امضای قرارداد همکاری با توتال، بسیاری از الزام‌ها و ابعاد این نوع قرارداد برای شرکت‌های بین‌المللی روش شد و راه را برای انعقاد قراردادهای جدید باز کرد.
فلاح‌نژاد درباره برگزاری کارگاه آموزشی توتال در تشریح الزامات خود برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: از آنجا که توتال یک شرکت بین‌المللی است، همانند سایر شرکت‌های بین‌المللی فرآیندهایی را در اجرای طرح‌ها دارد؛ از این‌رو این کارگاه فرصت خوبی است که شرکت‌های ایرانی با رویه‌های بین‌المللی آشنا شوند و توان کیفی، ایمنی، مهندسی، اجرائی و مدیریتی خود را ارتقا دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: