bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
ادامه طغیان جنوبی‌ها در لیگ برتر؛
دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر با شکست شاگردان منصوریان به پایان رسید. استقلال با حساب 2 بر صفر به پارس جنوبی جم باخت تا نیمکت این تیم بیش از گذشته لرزان شود.
دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر با شکست شاگردان منصوریان به پایان رسید. استقلال با حساب 2 بر صفر به پارس جنوبی جم باخت تا نیمکت این تیم بیش از گذشته لرزان شود.
بازی در حالی آغاز شد که 10 دقیقه ابتدایی بیشتر شاهد جریان بازی در میانه میدان بودیم. در اولین موقعیت جدی دیدار در دقیقه 10 امید سینگ با حسینی تک به تک شد که ضربه این بازیکن را حسینی به زیبایی مهار کرد. در ادامه باز هم بازی بیشتر در میانه میدان و درگیرانه ادامه پیدا کرد و دو تیم موفق به ایجاد موقعیت خاصی نشدند. در یک ضد حمله سریع تیم پارس جنوبی در دقیقه 28 این‌بار از سوی ابراهیم صالحی صاحب موقعیت شد اما باز هم حسین حسینی موقعیت تک به تک تیم پارس جنوبی را مهار کرد و در نهایت در دقیقه 38 مقاومت استقلال شکست.‌ علی دشتی با حرکتی زیبا موفق شد گل اول پارس جنوبی را به‌ثمر برساند. در حالی که نیمه اول رو به پایان بود، محسن فروزان ضربه خطرناک فرشید اسماعیلی را به زیبایی مهار کرد تا نیمه اول با برتری یک‌بر صفر پارس جنوبی به پایان برسد.

نیمه دوم با حملات تیم استقلال آغاز شد. در دقیقه 50 استقلال صاحب یک ضربه آزاد شد که جپاروف این ضربه را به تیرک زد. 8 دقیقه بعد این‌بار علی قربانی موقعیت خوبی به‌دست آورد اما ضربه این بازیکن با بی‌دقتی هر چه تمام با اختلاف به بیرون رفت. استقلال در دقیقه 64 و 65 دوبار از سوی نورافکن و انصاری صاحب موقعیت شد که هر دو بار فروزان مانع گلزنی تیم سابق خود شد اما در بین حملات استقلال، تیم پارس در دقیقه 78 ضد حمله سریعی را ترتیب داد اما باز هم حسین حسینی مانع گلزنی سینگ شد. حرکت زیبای مهدی قائدی در دقیقه 84 با ضربه‌ای آرام همراه شد که فروزان برای مهار آن مشکلی نداشت. در حالی که این استقلال بود که بازی را در اختیار داشت، در دقیقه 87 ارسلان مطهری در ضد حمله‌ای خطرناک موقعیتی ایده‌آل را برای پارس جنوبی از دست داد. در حالی که بازی رو به اتمام بود تیم پارس جنوبی در دقیقه 94 صاحب ضربه پنالتی شد. ضربه سالاروند را حسینی در گام اول گرفت اما سالاروند در ریباند توپ را گل کرد تا این دیدار با نتیجه 2بر صفر به سود پارس جنوبی به پایان برسد.

بهترین بازیکن
محسن فروزان در تقابل با تیم سابق خود عملکرد درخشانی بر جای گذاشت و موفق شد با مهار موقعیت‌هایی که روی دروازه او آمده بود کلین‌شیت کند و اجازه ندهد آبی‌ها به خواسته خود برسند؛ ضمن این‌که مدافعان پارس جنوبی هم در تمام لحظات بازی کم اشتباه ظاهر شدند و بیشتر فرصت‌های استقلال را دفع کردند.

اتفاق ویژه
علیرضا منصوریان بعد از پیروزی در جام حذفی در دومین بازی از اولتیماتومی که هیات مدیره باشگاه استقلال برای کسب برد به او داده بود، سربلند بیرون نیامد و برابر پارس جنوبی شکست خورد. ضمن این‌که روند ناکامی گلزنی استقلال در این دیدار هم ادامه یافت تا آنها در شش هفته تنها یک گل زده باشند.

صدرنشین شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌های لیگ برتر تا سه سال پیش هیچ سابقه حرفه‌ای در فوتبال باشگاهی ایران نداشت اما حالا همه شاهد فوران آتشفشانی جدید از استعداد و شور حال جدید در فوتبال جنوب کشور هستیم. آتشفشانی که همه عوامل را برای رسیدن به قله فوتبال ایران در کنار هم دارد. پارس جنوبی بعد از طی کردن تمامی مراحل برای رسیدن به سطح اول فوتبال باشگاهی ایران طی پروسه‌ای چند ساله حالا در اولین تجربه خود در این سطح از رقابت‌ها نیز شگفتی خلق کرده و با ایستادن در صدر جدول و ارائه بازی‌های تماشاگرپسند توانست نامی برای خود دست و پا کند. اتفاقی که منجر به فوران آتشفشانی جدید در فوتبال باشگاهی ایران آن هم در جنوبی‌ترین نقطه شد تا طغیان این آتشفشان در همین مدت کوتاه تبعات سنگینی برای چهره‌های سرشناس لیگ داشته باشد. 

طرفداران جمی برای حمایت از پارس جنوبی و نشان دادن بغض دوری چندین ساله از سطح اول فوتبال ایران در استان بوشهر از ساعت‌ها قبل ظرفیت ورزشگاه کوچک شهر 30 هزار نفره جم را پر کردند و حتی کار به جایی رسید که در برخی از قسمت‌های ورزشگاه شاهد دو برابر ظرفیت سکوها بودیم. طرفدارانی که سال‌ها بود در انتظار دیدن چنین بازی بزرگی از نماینده محبوب خود بودند با طغیان روی سکو کمک شایانی به موفقیت و برتری پارس جنوبی کردند تا شگفتی‌سازان لیگ همچنان به تاخت و تاز خود ادامه دهند.

حواشی جالب این بازی
تماشاگران استقلال چندین‌بار اقدام به پرتاب مواد منفجره کردند یکی از آنها درست کنار علی منصوریان منفجر شد.
هواداران استقلال در دقیقه ۲۲ اسطوره فقیدشان منصور پورحیدری را تشویق کردند.
مسوولان جمی در برگزاری این دیدار ضعیف کار کردند. تماشاگران در این دیدار بیش از ظرفیت ورزشگاه تختی به دیدن این بازی آمدند و همین مساله باعث شد تا آنها در جایگاه خبرنگاران، قسمت مخصوص صدا و سیما و روی سکوها و پله‌های ورزشگاه تختی بنشینند. این در حالی بود که برخی خبرنگاران جا برای نشستن نداشتند. علیرضا منصوریان پس از گلزنی علی دشتی، با او در کنار زمین خوش و بش کرد.
علیرضا منصوریان پنج دقیقه پیش از آغاز نیمه دوم به زمین بازی آمد تا با قائدی و جباری که با بازیکنان ذخیره در حال تمرین بودند؛ صحبت کند. منصوریان در نیمه دوم در کنار زمین تحرک زیادی داشت. او در صحنه‌ای که زبیدی از میانه میدان با دروازه استقلال تک به تک شد، با دو دست به سر خودش کوبید. سرمربی استقلال زمانی که تصمیم داشت قائدی را به زمین بازی بیاورد، دو بار تصمیمش را به تعویق انداخت و سپس او را راهی میدان کرد.

تماشاگران پارس جنوبی در حالی که هنوز دقیقه ۷۰ بازی بود اقدام به نورافشانی کردند. منصوریان در صحنه‌ای در دقیقه ۷۸ که امید سینگ از میانه میدان فرار کرد و با حسینی تک به تک شد، در اقدامی عجیب اعتراض شدیدی به سعید فتاحی مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ کرد.
فرشاد محمدی مهر پس از این‌که به‌خاطر اتلاف وقت با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد، از سوی تماشاگران پارس جنوبی تشویق شد. منصوریان در دقیقه ۸۷ زمانی که دوباره زبیدی با حسینی تک به تک شد و ضربه‌اش با اختلاف کمی به بیرون رفت، با گذاشتن دستانش روی سرش طوری وانمود کرد که انگار حسرت گل نشدن این توپ را خورده است.
در اواخر بازی تماشاگران استقلال که پشت نیمکت استقلال بودند اقدام به پرتاب بطری آب و شیشه دلستر به سمت منصوریان و نیمکت استقلال کردند. پس از پیروزی پارس جنوبی تماشاگران و بازیکنان این تیم به همراه هم تشویق ایسلندی انجام دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: