bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
آیا وزیر ورزش برای بوشهر تصمیم خواهد گرفت؛
این روزها خبرهای داغ از تهران می‌رسد، جایی که قرار است تا آخر هفته، استاندار بعدی بوشهر مشخص شود. در طول هفته گذشته رایزنی‌ها برای معرفی گزینه‌های استانداری بوشهر شدت گرفت و هر کسی که از راه رسید، از پنجره تا کانال کولر خودش را به نمایندگان استان در مجلس و معتمدین و مومنین در تهران و قم رساند تا شاید بتواند بر خان کرم بوشهری‌ها بنشیند.
بامداد جنوب - ابوعلی زرین‌قلم:
 این روزها خبرهای داغ از تهران می‌رسد، جایی که قرار است تا آخر هفته، استاندار بعدی بوشهر مشخص شود. در طول هفته گذشته رایزنی‌ها برای معرفی گزینه‌های استانداری بوشهر شدت گرفت و هر کسی که از راه رسید، از پنجره تا کانال کولر خودش را به نمایندگان استان در مجلس و معتمدین و مومنین در تهران و قم رساند تا شاید بتواند بر خان کرم بوشهری‌ها بنشیند. 

با این حال آنچه در هفت روز گذشته بر نمایندگان استان رفته، ماجرایی غم‌بار دارد و نشان می‌دهد بیش از اراده آنها، مسائل بسیاری درکار بوده است تا گزینه‌های خاص برای استانداری بوشهر معرفی شود. در این میان شنیده‌ایم که کمال‌الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان مانع از تجمیع نمایندگان استان روی گزینه‌های نهایی بوده و در آخرین جلسه که بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد، جلسه را ترک کرد. با این حال، روز گذشته برخی از منابع مطلع به خبرنگار بامداد جنوب تاکید کردند که نمایندگان استان بوشهر پس از ساعت‌ها بحث و بررسی! شش گزینه غیربومی و چهار گزینه بومی را معرفی کرده‌اند. در این میان شنیده‌های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که نماینده دشتستان از روز اول موضع بسیار محکمی در قبال گزینه سالاری برای استانداری بوشهر داشته و در همه جلسات به‌شدت از وی دفاع کرده و خواستار معرفی او شده است. پشت سر معرفی عبدالکریم گراوند، یکی از فرمانداران و مدیران! استانداری حضور دارند که جمعه‌شب راهی تهران شده تا به‌زعم خود کار را پیش ببرند و چند روزی هم مهمان سعادت بوده‌اند.

این فرماندار که در دو هفته گذشته تهران را رها نکرده تا به باور خود رایزنی کند، از ترس اینکه مبادا فرد با قابلیتی فرماندار شود که امثال او را از گردونه قدرت خارج کنند، دست به حمایت از گراوند زده‌اند تا شانسی برای حضور در مسند خود داشته باشند. از سوی دیگر در میان گزینه‌های معرفی شده، یک پیرمرد 68 ساله هم حضور دارد که فعلا استاندار همدان است و پیش از این می‌خواست به هرمزگان برود و با وجود سن زیاد مشخص نیست نمایندگان چرا وی را معرفی کرده‌اند. با توجه به شرایط، استاندار جوان فعلی که رتبه بوشهر را به قعر جدول توسعه برد، شاید یک پیرمرد با رابطه بتواند آن را کامل از جدول خارج کند. 

گزینه دیگری که خبرنگار بامداد جنوب در تهران از منابع خود شنیده است، اسماعیل دوستی است، فردی که در شورای شهر چهارم نماینده مردم تهران بود و با واگذاشتن دوستان قدیم خود به آغوش شهردار تهران شتافت و حالا که بیکار شده، دنبال شغلی در بوشهر می‌گردد. هنوز هم مشخص نیست که انگیزه نمایندگان از معرفی این فرد که حرف‌های بسیاری پشت سرش در شهرداری تهران زده شد، چیست؟ و ای کاش آنها توضیحی در این زمینه می‌دادند.

دیگر گزینه اما فردی است به اسم آقای نورا که ما هیچ شناختی نسبت به وی نداریم و مشخص نیست خانم الماسی او را از کجا یافته و چه کسی او را معرفی کرده است. نورا که شنیده‌ایم هیچ نزدیکی به دولت ندارد در حالی معرفی شده که سابقه‌ای چندان در حوزه اجرا نداشته است. با این حال، باید از زبان وزیر ورزش هم دو کلمه نوشت، جایی که او یکی از دوستان و فامیل‌های خود را با واسطه‌های خوبی که در دولت دارد به آقایان معرفی کرده و شنیده‌های ما می‌گوید که وی می‌خواهد به بوشهر بیاید، شخصی بنام آقازاده که فعلا معاون آقای سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان است و هر جا که سلطانی‌فر رفته او نیز به همراش بوده است. البته این آقا در گزینه‌های نمایندگان نیست. 

دست آخر باید به آقای زینی‌وند برسیم که معرف او حجت‌الاسلام خدری است. خدری به دلیل روابط خوبی که با برخی‌ها دارد وی را جسته و از فرمانداری محلات می‌خواهد به استانداری بوشهر برساند. فردی که هنوز تجربه‌های لازم در این زمینه را ندارد اما می‌تواند چند سال دیگر از او یک استاندار خوب ساخت و ما نیازی به تجربه کردن آدم‌های بدون تجربه نداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: