bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
فراخوان ارسال آثار برای شرکت در شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از سوی خانه کتاب منتشر شد.
فراخوان شانزدهمين دوره جشنواره «كتاب و رسانه» منتشر شدبر اساس این خبر، ستاد برگزاري بيست و پنجمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، شانزدهمين جشنواره كتاب و رسانه را با هدف توجه بيشتر به كاركردهاي رسانه در حوزه كتاب همزمان با هفته كتاب برگزار خواهد كرد. در اين جشنواره با بهره‌گيري از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و كتاب، آثار رسانه‌اي انتشار‌يافته در زمينه كتاب و نشر بررسي مي‌شود.

شمارگان كتاب و زماني كه صرف مطالعه مي‌شود از جمله شاخص‌هاي توسعه انساني، فرهنگي و اجتماعي هر جامعه محسوب مي‌شود. بديهي است در اين ميان، رسانه‌ها با ايفاي نقش‌هاي اطلاع‌رساني، تحليلي و تبييني خود در حوزه‌هاي مربوط به «كتاب و نشر» مي‌‌توانند گامي موثر براي ارتقاي كميت و كيفيت اين شاخص‌ها بردارند. به بيان ديگر، انتظار مي‌‌رود رسانه‌ها با انتشار حرفه‌اي و جذاب خبر، گفت‌وگو، گزارش، يادداشت و نقد در زمينه‌هاي مرتبط با كتاب و نشر، از يك سو سبب جلب علاقه و توجه بيشتر مخاطبان خود به مطالعه شوند و از سوي ديگر با فراهم آوردن بستري براي طرح نقاط قوت و ضعف صنعت نشر كشور زمينه‌ساز رونق اين صنعت شوند.

ارزيابي عملكرد رسانه‌ها در حوزه كتاب و نشر، معرفي آثار برتر رسانه‌اي در حوزه كتاب و نشر، ترويج و كمك به رشد كيفي و كمي آثار رسانه‌اي در حوزه كتاب و نشر، جلب توجه بيشتر اهالي كتاب و نشر به ضرورت برقراري رابطه با رسانه‌ها و ايجاد فضاي نقد درون رسانه‌اي در زمينه كتاب و نشر به‌عنوان اهداف شانزدهمين دوره جشنواره كتاب و رسانه بيان شده است.
براساس فراخوان اعلام شده، شانزدهمين دوره جشنواره كتاب و رسانه در بخش ‌رسانه‌هاي نوشتاري (روزنامه‌ها، نشريات، خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري) شامل خبر، گزارش، مقاله (يادداشت، سرمقاله، تفسير و تحليل و نقد) و گفت‌‌وگو و بخش رسانه‌هاي ديداري و شنيداري (تلويزيون و راديو) شامل گزارش (با حداكثر زمان چهار دقيقه)، گفت‌وگو (با حداكثر زمان 60 دقيقه) و برنامه‌هاي تركيبي (با حداكثر زمان 90 دقيقه) برگزار مي‌شود.

آثاري كه در فاصله اول مهر 1395 تا پايان شهريور 1396 در رسانه‌هاي منتشر شده‌اند، مي‌توانند به دبيرخانه جشنواره ارسال شوند. آثار ارسالي بايد در يكي از رسانه‌هاي داراي مجوز در تهران يا شهرستان منتشر شده ‌باشد. هر فرد مي‌تواند حداكثر در دو رشته شركت كند و در هر رشته، حداكثر سه اثر خود را ارسال كند. در بخش رسانه‌هاي ديداري و شنيداري، ارائه گواهي پخش اثر با قيد تاريخ پخش كه به امضاي مدير خبر يا مدير پخش شبكه رسيده باشد، الزامي است.

متقاضيان شركت در جشنواره تا پايان وقت اداري 15 مهر 1396 فرصت دارند در بخش رسانه‌هاي نوشتاري، هر اثر خود را در قالب سه نسخه pdf يا سه نسخه اسكن شده و در بخش رسانه‌هاي ديداري و شنيداري، هر اثر خود را روي سه لوح فشرده به همراه مشخصات فردي شامل (نام و نام خانوادگي، كدملي، شماره تماس، نشاني محل سكونت و...) و مشخصات اثر شامل (عنوان اثر، رسانه، بخش، رشته ) به دبيرخانه جشنواره به نشانی: در تهران، خيابان انقلاب، بين فلسطين و برادران مظفرجنوبي، پلاك 1080، طبقه دوم، روابط عمومي خانه كتاب ارسال كنند. علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره 02166414871 تماس بگيرند.
آيين پاياني شانزدهمين دوره جشنواره كتاب و رسانه و معرفي برگزيدگان همزمان با بيست و پنجمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران در آبان 1396 برگزار مي‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: