bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
روز گذشته دومین نشست سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی بوشهر در ساختمان بنیاد نخبگان برگزار شد.
در این نشست، شرکت‌کنندگان گزارشی از فعالیت‌های محیط زیستی خود در طول یک هفته گذشته ارائه کردند و پس از آن درباره مهم‌ترین مشکلات و معضل‌های محیط زیستی بوشهر به ارائه نقطه‌نظرات، پیشنهادها و ایده‌های خود پرداختند. 
حیدر حکمت‌شعار، رئیس سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان این‌که انتقاد بدون راهکار راه به جایی نمی‌برد و باید با صبوری کارهای فرهنگی را در حوزه‌های گوناگون پیش ببریم، تصریح کرد: ما کار فرهنگی را با یک تورنمنت ورزشی اشتباه گرفته‌ایم و می‌خواهیم با فعالیت‌های جزیره‌ای، در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه مطلوب بگیریم که این باور، باور غلطی است. 

در ادامه محمدمهدی طیاری، رئیس انجمن حامیان محیط زیست بوشهر با تاکید بر این‌که نیاز به سامانه اطلاع‌رسانی در خصوص تخلفات و مشکلات محیط زیستی احساس می‌شود، گفت: ضعف آموزش در حوزه محیط زیست همچنان مشهود است و این مسوولیت بیش از هر نهاد دیگری متوجه آموزش و پرورش است. مشارکت شهروندان و مطالبه‌گری صحیح آنها بسیاری از موانع را برمی‌دارد و امیدواریم شاهد مشارکت شهروندان ومسوولیت‌پذیری آنها نسبت به شهری که در آن زندگی می‌کنند، باشیم. 

رشاد بالف نیز در ادامه به طرح چند ایده و برنامه پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی باید آموز‌ش‌های محیط زیستی را همچون سال‌های قبل از مدارس شروع کنیم و دانش‌آموزان را از سال‌های آغازین با محیط زیست و فرهنگشان آشنا کنیم تا در آینده در محافظت از آن کوشا باشند. 
قرار شد در هر جلسه درباره یکی از موضوعات محیط زیستی که جزء اولویت‌های استان بوشهر نیز باشد، گفت‌وگو و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود. این جلسه هر هفته دوشنبه‌ها راس ساعت 10 صبح تشکیل می‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: