bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
سعید مفتخر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
ایرانجوان بوشهر در هفته پنجم لیگ دسته اول در حالی که میزبان صبای قم بود و به‌راحتی می‌توانست پیروز میدان باشد تنها به یک امتیاز بسنده کرد!
ایرانجوان خیلی خوب بازی را شروع کرد و حملات پردامنه‌ای را تدارک دید و حتی به ضربه پنالتی هم رسید اما فیض‌الهی پنالتی را سوزاند تا به‌نوعی استارت سوختن سه امتیاز خانگی را زده باشد. نیمه اول ایرانجوان فشار زیادی را بر حریف خود وارد کرد اما یکی پس از دیگری از دست رفت و تا نیمه اول بدون گل خاتمه یافت.
در نیمه دوم مفتخر در همان ابتدا حسین قدرتیان که بهترین بازیکن این تیم در نیمه اول بود و بارها پا به توپ شد و دفاع حریف را رد کرد و حتی پنالتی گرفت از بازی خارج شد! و جای خود را به احمد الجبوری داد. ایرانجوان نیمه دوم قابل قیاس با نیمه اول نبود و آن شادابی و صلابت لازم را نداشت. البته به‌نظر می‌رسید شاگردان مفتخر راه رسیدن به گل را فراموش کرده‌اند یا این‌که نمی‌دانند! ایرانجوان در نیمه دوم در خلق موقعیت ناکام بود و بازی احساسی-فنی جای خود را به بازی احساسی داده بود. تا آنطور که هومن افاضلی می‌خواهد بازی پیش برود. مفتخر دو تعویض دیگر هم کرد بلکه گره کار ایرانجوان باز شود، اسماعیل زاده به‌جای ابدام وارد شد تا به خط حمله کمک کند که باز هم چاره ساز نبود. 

تعویض سوم مفتخر هم حسین موجی بود به‌جای اویس کردجهان که بازی ضعیفی کرده بود، تا بلکه روی ارسال‌ها کمک حال ایرانجوان باشد. اسماعیل‌زاده و بیگدلی و الجبوری سعی داشتند از کناره‌ها و عمق دفاع حریف را پشت سر بگذارند که نصف و نیمه موفق بودند. موجی هم گیج و سردرگم در زمین می‌چرخید. فیض الهی هم که روز خوبی را پشت سر نگذاشت و پر اشتباه در صحنه‌ها ظاهر می‌شد می‌توانست یکی از کاندیداهای تعویض باشد اما ماند تا شب بد خود را تکمیل کند. گشنی هم در میانه میدان با افت فاحشی روبه‌رو شده بود و باعث شده بود نبض ایرانجوان خوب نزند. در اواخر بازی چیزی نمانده بود ایرانجوان بدجوری تنبیه شود و پاداش بازی بد خود را بگیرد اما خوش شانس بود که در دو موقعیت دروازه‌‌اش باز نشد و از همین تک امتیاز هم محروم نشد. در نهایت ایرانجوان و صبا به تساوی بدون گل رضایت دادند.

گفته می‌شد که بعد از این بازی سعید مفتخر از بازیکنان ایرانجوان خداحافظی کرده و اعلام کرده که استعفا می‌دهد ولی او در گفت‌وگو حرفی از این موضوع نزد و از آینده ایرانجوان حرف زد.
سعید مفتخر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد تساوی ایرانجوان در مقابل صبای قم و وضعیت بد این تیم در جدول مسابقات، گفت: شما از تفاوت بازی ایرانجوان در لیگ یک و حذفی حرف زدید ولی من می‌گویم چنین تفاوتی در تیم وجود ندارد. ایرانجوان در بازی روز دوشنبه بازی خوبی به نمایش گذاشت و نسبت به بازی‌های گذشته عملکرد بهتری داشتیم. ما در نیمه اول این بازی هشت موقعیت داشتیم که یکی از آنها پنالتی بود ولی متاسفانه همه آنها را از دست دادیم و به گل نرسیدیم. در نیمه دوم تیم حریف عقب کشید و به همین دلیل تعویض‌های خود را انجام دادیم. متاسفانه تیم حریف در این نیمه حدود 10 تا 12 دقیقه، وقت بازی را تلف کرده بود ولی داور حدود هشت دقیقه وقت اضافه گرفت. این مساله، بازی رو به جلو ما را با مشکل روبه‌رو کرد و نتوانستیم در نیمه دوم نتیجه لازم را کسب کنیم و شرمنده هواداران ایرانجوان شدیم. ما در این بازی محکوم به برد بودیم و باید سه امتیاز بازی را می‌گرفتیم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد. باید سعی و تلاش خود را کنیم تا در دو بازی آینده بتوانیم نتیجه مورد نظر خود را کسب کنیم.

یکی از مسائل که ایرانجوان در این هفته‌ها در لیگ با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مساله عدم گلزنی مهاجم این تیم است. این عملکرد در بازی‌های خانگی خیلی بیشتر از بازی‌های خارج خانه به چشم آمده است. وی در این رابطه تاکید کرد: این مسائل به عدم تمرکز بازیکنان ما برمی‌گردد و گرنه اگر به یاد داشته باشید ما در بازی‌های قبل به‌راحتی گل می‌خوردیم ولی حالا ساختار دفاعی خود را ترمیم کرده‌ایم و همانطور که دیدید در چند بازی اخیر گلی دریافت نکرده‌ایم و تلاشمان این بود که به هیچ عنوان موقعیت به تیم حریف ندهیم. در مقابل سعی کردیم تعداد موقعیت‌های خود را روی دروازه حریفان افزایش دهیم و همانطور که گفتم ما در بازی روز گذشته، فقط در یک نیمه هشت موقعیت گلزنی ایجاد کردیم، این در لیگ یک خیلی دشوار است و این در حالی است که ما قبلا نمی‌توانستیم موقعیت گل ایجاد کنیم ولی همه چیز فرق کرده است. از الان باید روی تمام‌کنندگی بیشتر کار کنیم. برای خط حمله تیم برنامه خاصی داریم و در روزهای آینده تغییراتی در آن خط ایجاد خواهیم کرد تا به انسجام تیمی مورد نظر برسیم.

سعی ما این است که بهترین خط دفاعی را داشته باشیم و به‌راحتی گل نخوریم و مطمئن باشید که خط حمله تیم هم خیلی بهتر خواهد شد. ما باید خیلی بهتر از این‌ها کار کنیم و به‌طور کلی از برخی از پست‌ها راضی هستم و از بعضی ناراضی. بازیکنانی که از آنها ناراضی هستم باید هر چه زود خودشان را پیدا کنند، چراکه این احتمال وجود دارد که بازیکنان دیگری جایگزن آنها شوند. من این حرف را بارها به آنها گفته‌ام، چراکه رقابت‌ها در تیم ما واقعا زیاد است. اگر یک بازیکنان پست خود را از دست دهد مطمئنا زمان می‌برد تا دوباره به آن پست برگردد.
وی در پایان درباره زنده پخش نشدن مسابقات ایرانجوان در لیگ دسته یک یادآور شد: بهتر است که این سوال را از مسوولان صدا و سیما بپرسید، چراکه من نمی‌دانم که دلیل اصلی آنها برای این کار چیست ولی باشگاه به‌دنبال این م
نام:
ایمیل:
* نظر: