bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
فعالان سیاسی با اشاره به بحث استاندار جدید؛
پس از معارفه استانداران جدید که در جلسه هفته گذشته هیات دولت معرفی شدند، بحث‌ها پیرامون چه کسی برکرسی استانداری بوشهر بنشیند شدت گرفت. هر چند نشست نمایندگان نیز دچار تنش و اختلافاتی شد اختلافاتی که باعث شد یکی از نمایندگان استان جلسه مشورتی را که به همین منظور تدارک دیده شده بود، ترک کند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
پس از معارفه استانداران جدید که در جلسه هفته گذشته هیات دولت معرفی شدند، بحث‌ها پیرامون چه کسی برکرسی استانداری بوشهر بنشیند شدت گرفت. هر چند نشست نمایندگان نیز دچار تنش و اختلافاتی شد اختلافاتی که باعث شد یکی از نمایندگان استان جلسه مشورتی را که به همین منظور تدارک دیده شده بود، ترک کند. بر اساس اخبار تائید نشده که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تاکید بر گزینه‌های بومی اختلاف میان نمایندگان را تشدید کرده است. در این میان گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و حتی تیم استاندار فعلی بوشهر نیز بیکار ننشسته‌اند و هر کدام به‌نوعی در تلاش هستند تا گزینه مد نظر خود در استانداری بوشهر جلوس کند. روزنامه بامداد جنوب نیز در این مدت با مصاحبه با چهره‌های مطرح و نمایندگان استان و ارائه گزارش‌های متعدد تلاش کرده است در این رابطه روشنگری کند. اکنون ما تلاش کرده‌ایم تا نظر چند تن از شهروندان استان پیرامون ملاک‌های یک استاندار اصلح را منعکس کنیم.
 
علیرضا حاجب یکی از فعلان سیاسی، مدنی استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، در خصوص ملاک‌های یک استاندار اصلح گفت: ملاک‌های انتخاب استاندار متعدد است در این میان مدیریت بحران  در زمان‌های حساس و داشتن  قدرت تصمیم‌گیری بالا در شرایط اضطراری، داشتن اشراف، شناخت و مطالعه کافی بر حوزه تحت مدیریت خود، داشتن اعتقاد قلبی به سیاست‌های رئیس‌جمهور منتخب ملت در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تلاش جهت اجرائی کردن آن منویات و همچنین قرار دادن چتر حمایت خود به‌صورت عادلانه بر تمام احزاب و گروه‌های سیاسی خصوصا احزاب و گروه‌های حامی دولت و شناخت پتانسیل‌ها و نقاط قوت و ضعف حوزه تحت مدیریت خود و تلاش در جهت بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرائی، داشتن قدرت تعامل بالا با نهادهای بالادستی در حوزه دولت، حوزه نمایندگی ولی فقیه، نمایندگان مجلس و نهادهای نظامی و انتظامی جهت پیشبرد سیاست‌های توسعه‌ای استان در تمام بخش‌ها مهم‌ترین ملاک‌هایی است که یک استاندار اصلح باید داشته باشد.

حاجب در ادامه این گفت‌وگو درباره عملکرد مجمع نمایندگان در انتخاب گزینه‌های استانداری، نیز گفت: متاسفانه عملکرد مجمع نمایندگان استان تاکنون انتظارات مردم و ناظران سیاسی را برآورده نکرده است. این مجمع در حوزه گزارش عملکرد خود به مردم بسیار ضعیف عمل کرده و خروجی تصمیمات و فعالیت‌های آنان یا نمود بیرونی نداشته و یا اگر داشته به درستی به مردم معرفی نشده است.

وی به برخی ضعف‌های مجمع نمایندگان استان اشاره کرد و گفت: برای مثال جلسه انتخاب رئیس دوره‌ای مجمع بارها به تعویق افتاد یا نیمه کاره و به حالت اعتراض از سوی برخی نمایندگان رها شد تا جایی که برای انتخاب رئیس مجمع مجبور به قرعه‌کشی شدند، سوال اساسی اینجاست که وقتی چهار نماینده و برای چهار سال و هر سال یک نماینده نتوانند به تفاهم و تصمیم جمعی برای انتخاب رئیس برسند چطور می‌توانند مسائل کلان استان را با تفاهم حل کنند؟ یا در مورد معرفی گزینه استانداری شاهد نوعی لجام گسیختگی و تشتت در درون مجمع هستیم به نحوی که هیچگاه از این مجمع دود سفید بلند نشده و هر نماینده ساز خود را کوک کرده است و هر روز شاهد برگزاری جلسه و سپس لغو آن به‌دلیل حضور نداشتن یکی از اعضا یا دلخوری نمایندگان از یکدیگر هستیم. از سوی دیگر تاکید بیش از حد بر انتخاب فرد بومی با وجود آگاهی از تصمیم دولت جهت انتخاب استاندار غیر بومی، معرفی گزینه‌هایی که هر فردی که اندک شناختی از فضای سیاسی کشور داشته باشد می‌داند که انتخاب آنان از سوی هیات دولت تا چه میزان بعید است اوج این سمفونی ناهمگون و تصمیمات احساسی و خلق‌الساعه را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داده است. با این حال امیدواریم حداقل برای یک‌بار این مجمع با معرفی گزینه‌ای توانمند، با تجربه و متعهد به هیات دولت کمکی بزرگ در جهت رشد و شکوفایی و توسعه سیاسی و اقتصادی استان ایفا کند.

هادی بحرینی یکی دیگر از فعالان سیاسی و مدنی استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب در خصوص ملاک‌ها و معیارهای یک استاندار اصلح گفت: استاندار حكم رئيس‌جمهور هر استان را دارد و يك استاندار بايد مدير، مجرب و با دانش باشد و همه مراحل تجربه اندوزي را به‌طور كامل طي كرده باشد.

وی در ادامه  تاکید کرد: اصلا اعتقاد ندارم كه استاندار حتما بايد جوان باشد، چراکه از جوانان در لايه‌هاي پايين‌تر مديريتي برای تجربه‌اندوزي و پرورش مديران آينده مي‌توان و بايد استفاده كرد.
بحرینی در خصوص عملکرد مجمع نمایندگان استان نیز گفت:  عملكرد مجمع نمايندگان استان را فاقد انسجام لازم و مشوش و سردرگم مي‌دانم. لازم است مجمع نمايندگان استان به دور از خودخواهي‌هاي فردي و با در نظر گرفتن مصالح استان، بر روي نهايتا سه مجرب و بومي جهت معرفي به دولت اجماع كنند.
گفتنی است پس از بازگشت رئیس‌جمهور به کشور تکلیف برخی از استانداری‌هایی که تاکنون مشخص نشده است، روشن می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: