bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
‌امید به تغییرات بنیادین در استان بوشهر تازه است و به‌نظر می‌رسد که استاندار جدید بوشهر دوست دارد در این مسیر حرکت کند. او در نشست با مدیران ستادی استانداری نکات خوبی را مورد تاکید قرار داده بود.
کریم جعفری:
‌امید به تغییرات بنیادین در استان بوشهر تازه است و به‌نظر می‌رسد که استاندار جدید بوشهر دوست دارد در این مسیر حرکت کند. او در نشست با مدیران ستادی استانداری نکات خوبی را مورد تاکید قرار داده بود. برخی از آنها به نقل از خبرگزاری‌ها، این بود: «مسوولان ناکارآمد استان بوشهر با حفظ حرمت کنار گذاشته می‌شود، در انتخاب معاونان و مدیران دستگاه‌‌های اجرایی کسانی انتخاب می‌شوند که بتوانند سیاست‌های ترسیم شده را در قالب یک تیم، عملیاتی کنند و در این راستا سهم به هیچ کسی داده نمی‌شود، سلامت مالی، اخلاقی و کارآمدی خط قرمز مسوولان دستگاه‌های اجرایی است، در انتصاب‌های جدید استانداری به نیروهای وزارت کشور توجه می‌شود.» ما امیدواریم که این موارد دقیق مورد توجه قرار بگیرد.

 استاندار بر خلاف شایعاتی که در مورد وی در سطح شهر و استان جریان دارد نباید تحت تاثیر فرد یا گروهی قرار بگیرد و یا مورد خط دهی قرار بگیرد. هم‌اکنون استانداری مملو از نیروهای غیر وزارت کشوری است که چون تجربه‌ای در این حوزه نداشته‌اند استان را به منجلات برده و کافی است فقط نگاهی به وضعیت بغرنج و بسیار آشفته شهرداری‌ها در سطح استان داشته باشید و دست‌های پشت پرده را در این مورد دنبال کنید، از گراوند درخواست داریم که در این مسیر صحیح گام بردارد و با دخالت مستقیم اوضاع نابسامان شهرداری‌های استان را حل و فصل کند. اگر بخواهد نگارنده حاضر است گزارشی مشروح در این زمینه ارسال کنم. موضوع بعد، یک انتخاب صحیح و درست برای سرپرستی معاونت سیاسی و امنیتی است.

 امیدواریم این درست بودن به همین شیوه ادامه پیدا کند. انتخاب حیدر ساجدی باخورد خوبی داشته است. تحلیل این مساله بماند برای بعد، اما در این مسیر مهم و اساسی استاندار با سعه‌صدر، شناخت و دقت رفتار کند. رفت و آمد کسانی که دیگر فامیل‌شان هم در استانداری حضور ندارد، باید قطع شود، چرا که برای خود گراوند حاشیه‌ساز خواهد شد. همانگونه که در یکی از یادداشت‌های همین ستون نوشتم، ماموریت مهم استاندار متلاشی کردن باندهای قدرت و فسادی است که در چهار سال گذشته در خیابان سنگی لانه کرده و در تلاش هستند تا همچنان حضور داشته باشند. نگارنده از دوستان ایلامی خود در مورد سلامت نفسانی و مالی گراوند روزی که قرار بود به معاونت بیاید، شنیده بودم، تاکید دوباره وی بر این مسیر و حتی انتخاب سرپرست معاونت سیاسی بیانگر آن است که او می‌خواهد بر همین منوال حرکت کند. اگر در این مسیر حرکت کرد و کسی قصد مزاحمت داشت، قاطبه مردم بوشهر که از «تفاله‌های سیاسی» خسته شده‌اند از او حمایت خواهند کرد. او می‌تواند به این شیوه برای خود پشتوانه‌های سیاسی خوبی ایجاد کند. 

نکته بعد آنکه بنده خدا را شکر می‌کنم که در این دو هفته توانسته‌ام دوباره خبرهای استانداری را پوشش داده و احساس خوبی نسبت به استان داشته باشم. می‌توان به آینده امیدوار بود، هر چند که مخالف حضور گراوند در سمت استانداری بودم و هنوز بر این باور هستم که ماموریتی بسیار سخت و طاقت‌فرسا دارد. اگر قرار است که فقط نیروهای وزارت کشوری ارتقا پیدا کنند، همین یک هفته پیش یک نیروی غیر وزارت کشوری وارد استانداری شد، باید به ماموریت کسانی که با واسطه و رابطه و رانت وارد استانداری شده‌اند، پایان داد.

حتی سخنان او در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه برای نگارنده جالب بود. در این مسیر وجود یک معاومت عمرانی پویا و خلاق نیاز اولیه است. متاسفانه خبرهایی که در زمینه مقدمه‌چینی برخی افراد برای حضور در معاونت عمرانی شنیده‌ام، چندان دلپسند نبوده و نیست و امیدوارم که همه آنها اشتباه باشد. استان بوشهر ظرفیت‌های بی‌نظیری در جذب سرمایه دارد. در این مورد باید طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی طراحی و به سرمایه‌گذاران معرفی شود. در این زمینه می‌توان از متمولین بوشهری هم بهره برد. گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید با جدیت دنبال شود، مانند گذشته نباید احساس کنیم که عقل ما بیشتر از عقل دیگران است، تصمیم‌گیری خوب در گروی خرد جمعی است و این خرد است که مایه بهره‌مندی و سربلندی است. 
استاندار جدید باید به سرعت برخی از فرمانداران خود را تغییر دهد. فرماندارانی که عموما مردم از عملکرد آنها رضایتی نداشته و اصلا در مسیر دولت هم حرکت نمی‌کنند. فرمانداران دشتستان، عسلویه و دیلم در راس این تغییرات باید باشند، به زودی گزارش‌هایی در مورد نارضایتی مردم این شهرستان‌ها در روزنامه بامداد جنوب منتشر خواهد شد. تغییرات البته باید با نگاه صحیح و جایگزینی نیروهای متخصص، متعهد و کوشا باشد.

ما روزنامه‌نگاران معمولا فقط با دزدها، کاسب‌ها و سرگردنه‌بگیرها مشکل داریم و معمولا همین افراد هم دست به شکایت می‌شوند و شکایت می‌کنند، چون عقل‌شان به تدبیر نیست. قانون را هرگونه بچرخانید، دیواری کوتاه‌تر از روزنامه‌نگاران نیست، از عبدالکریم گراوند یک خواهش دارم، در حوزه حرمت به خبر و خبرنگار مانند گذشته شعار ندهد،‌ عمل کند. نگوید از خبرنگاری شکایت نمی‌کنیم و بعد به مسوولان امنیتی بگویند که فلانی را گوشمالی دهید. این مساله هم نامردی است و کار بزدلانه‌ای است. باز هم برای نامبرده آرزوی توفیق می‌کنیم، بدون شک فرصت برای نوشتن و گفتن بسیار است. 


نام:
ایمیل:
* نظر: