bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
نظامیان صهیونیست برای سومین روز متوالی به مسجد‌الاقصی در قدس اشغالی یورش بردند و نظامیان صهیونیست بعد از یورش برای سومین روز متوالی به مسجد‌الاقصی تمامی درهای آن را بستند.
بامداد24/سیدعلی موسوی:

در این میان برخی منابع در وزارت اوقاف و امور دینی گفتند که مسوولان رژیم اشغالگر امروز برای دومین روز متوالی حرم شریف ابراهیمی در الخلیل را به بهانه فرا رسیدن سال جدید عبری بسته‌اند. در همین رابطه «منذر ابو‌الفیلات»، مدیر حرم شریف ابراهیمی گفت که تعطیلی این حرم به روی نمازگزاران مسلمان و ممانعت از پخش صدای اذان و اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای هتک حرمت این مکان مقدس در واقع به چالش کشیدن آشکار احساسات اعراب و مسلمانان، تلاشی برای یهودی‌سازی حرم، نقض آزادی عبادی و نقض آشکار معاهدات حقوق بشر و توافقنامه‌های بین‌المللی و تمامی شرایع آسمانی است که در آنها بر نقض نکردن حرمت اماکن مقدس تاکید شده است. از سوی دیگر یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از تشکیلات خودگردان خواست دست مقاومت را برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی بازبگذارد. فازع صوافطه در اظهاراتی مطبوعاتی از تشکیلات خودگردان خواست به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری پایان دهد و در تلاش برای وحدت ملت فلسطین برای مقابله با جنایت‌های دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو یهودی باشد. صوافطه گروه‌های فلسطینی را به حمایت از مسجدالاقصی و عمل به مسئولیت‌های خود در دفاع از این مسجد مبارک با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن فراخواند.

وی تاکید کرد که سکوت جامعه بین‌الملل و امت اسلامی و عربی در قبال جنایت‌های دشمن صهیونیستی به‌ویژه در شرایط حساس کنونی، اقدامی جنایتکارانه برای سرپوش نهادن بر طرح‌های شوم صهیونیست‌ها برای سیطره بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان است. این رهبر حماس امت اسلامی و عربی را به برپایی تظاهرات‌ها و محکومیت تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی فراخواند. فازع صوافطه همچنین تمامی آزادگان جهان را به حمایت از ملت فلسطین و مقدسات آنان دعوت کرد و ثبات و پایداری حاضران و معتکفین در مسجد‌الاقصی که به نیابت از امت اسلامی وارد جنگ با دشمن صهیونیستی شده اند را ستود. شبکه خبری المیادین نیز از آتش گرفتن بخشی از محوطه مسجد‌الاقصی در پی پرتاب بمب از سوی صهیونیستها خبر داد. در ادامه این شبکه اضافه کرد که در جریان یورش صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی 26 فلسطینی زخمی شدند.
این شبکه همچنین از درگیری در منطقه قدیمی قدس همزمان با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی خبر داد.

از سوی دیگر فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی گفت که نیروهای پلیس برای بازداشت و محاکمه فلسطینی‌ها از همه امکانات خود استفاده می‌کند. هلال احمر فلسطین نیز از زخمی شدن هفت تن در پی یورش نظامیان صهیونیست به مسجد‌الاقصی خبر داد. نیروهای رژیم صهیونیستی پزشکان و امدادگران را در مسجد‌الاقصی محاصره و یکی از آنها را بازداشت کرده‌اند. نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی همچنین مانع از امدادرسانی به مجروحان شده و به زنان و کودکان حمله می‌کنند.
این شبکه همچنین اعلام کرد که تک‌تیراندازهای اسرائیلی در حین یورش به مسجد الاقصی در بام ساختمان‌های اطراف این مسجد مقدس کمین کرده‌اند.
درخواست شورای ملی فلسطین برای اقدام قاطع کشورهای اسلامی  
شورای ملی فلسطین موضع قاطع و عملی کشورهای عربی و اسلامی به‌منظور متوقف کردن تجاوزات نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه مسجد‌الاقصی را خواستار شد. این شورا در بیانیه خود که روز گذشته صادر شد، تاکید کرد که این تجاوزات و یورش‌های وحشیانه و تروریستی به مسجد‌الاقصی و تخریب دروازه و پنجره‌های مسجد قبلی هرگز مانع ما نخواهد شد و ما به اتخاذ تصمیمات جدید فلسطینی، عربی و اسلامی برای حمایت از مسجد‌الاقصی ادامه می دهیم و تنها به عبارت‌های محکوم کردن این تجاوزات اکتفا نخواهیم کرد. شورای ملی فلسطین همچنین اتحادیه‌های پارلمانی و پارلمان‌های اتحادیه اروپا را به اعمال فشار بر دولت‌ها برای ملزم کردن رژیم اشغالگر به توقف این اقدامات وحشیانه فراخواند و تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز تقسیم مسجد‌الاقصی را نمی‌پذیرد.

سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجد‌الاقصی به منزله «اعلان جنگ» است. وی افزود: جامعه جهانی بایستی برای توقف جنایت اسرائیل پیش از منفجر شدن اوضاع، اقدام کند. ابوزهری تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز اجازه نخواهد داد رژیم جنایتکار اسرائیل طرح‌های خود برای تقسیم‌بندی زمانی و مکانی مسجد الاقصی را عملی کند. صبح روز گذشته نیز ده‌ها نیروی پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند. شهر قدس در روزهای اخیر شاهد درگیری خطرناک و تلاش نیروهای اشغالگر صهیونیست برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد‌الاقصی میان مسلمانان و صهیونیست‌ها است که از دو روز پیش به درگیری شدید محافظان مسجد با نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست انجامیده است.

گفت‌وگوی عباس و عبدالله دوم درباره تجاوزات صهیونیست‌ها
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شاه اردن صبح روز گذشته نیز تلفنی گفت‌وگو و تجاوزات صهیونیست ها علیه مسجد‌الاقصی را بررسی کردند. بر‌اساس این گزارش، در این تماس تلفنی تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد‌الاقصی و ضرورت استمرار تحرکات مشترک عربی و بین‌المللی برای مقابله با این تجاوزات خطرناک که هدف از آن تقسیم زمانی و مکانی مسجد‌الاقصی است، مورد بررسی قرار گرفت. عباس همچنین از شاه اردن به‌خاطر اظهارات روز گذشته وی مبنی بر این‌که اجازه تعرض به مسجد‌الاقصی را نخواهند داد، قدردانی کرد.

برچسب ها: صهیونیستی ، نظامیان
نام:
ایمیل:
* نظر: