bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به چرایی نظارت نداشتن بر گران شدن خودروهای داخلی اعلام کرد که قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان به ما مربوط نمی‌شود و بر عهده شورای رقابت است. این در حالی است که چند مدل از خودروهای گران شده قیمتی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان دارند.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی سایپا ابتدای هفته جاری هشت محصول خود را گران کرد که دومین افزایش قیمت این شرکت در دو ماه اخیر است. پس از ساپیا، شرکت کرمان موتور نیز چهار محصول خود را گران کرده است.‌ ایران خودرو، پارس خودرو و زامیاد نیز حدود دو ماه گذشته محصولات خود را گران کرده‌اند.

این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که نهادهای ناظر بر قیمت‌گذاری و کنترل بازار در قبال آنها سکوت کرده‌ که در برخی موارد توجیحاتی را نیز برای این سکوت مطرح کرده‌اند. پس از پیگیری‌های انجام شده، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنون متولی نظارت بر بازار و حامی حقوق مصرف‌کنندگان، تنها پاسخی که درباره نظارت بر بازار خودرو داده این است که قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان با شورای رقابت است.
این در حالی است که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرده که ما فقط در مورد خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان اجازه ورود داریم. 

با نگاهی به لیست محصولات گران شده خودروسازان می‌توان دید که سه خودرو از قبیل خودرو چانگان، سراتو و جک در مدل‌های مختلف با قیمتی بالای ۵۰ میلیون تومان شامل افزایش قیمت شده‌اند که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید نسبت به نظارت بازار آنها و افزایش قیمت‌شان پاسخگو باشد.
این افزایش قیمت‌ها در حالی است که توجیحات بازار آنها از سوی نهادهای نظارتی، متصدی قیمت‌گذاری و مدافع حقوق مصرف‌کننده اعلام نشده است و سکوت این نهادها همچنان در قبال این گرانی ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: