bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
برپایی 1157 پایگاه جشن عاطفه‌ها
در آستانه آغاز به کار مدارس و فصل نو شدن و شکوفایی دانش‌آموزان گزارشی تهیه کردیم در خصوص جشن عاطفه‌ها که فردا و پس فردا برگزار می‌شود. در همین راستا با مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان بوشهر گفت‌وگویی کردیم.
بامداد24/هدی خرم آبادی:

چهره معصومش غمگین است. به گوشه ویترین لم داده و با حسرت به محتویات آن چشم دوخته است. در ژرفای نگاهش هزاران حرف ناگفته است. نگاهی به ویترین می‌کند و زیرچشمی نگاهی به مادری می‌اندازد که دست فرزندش را گرفته و به کودکش می‌گوید کدام دفتر را دوست داری؟ هر کدام را که می‌خواهی بگو برایت بخرم. چهره در هم کودک بیشتر در هم می‌شود. آهی می‌کشد و با چشمانی اشکبار و بغضی در گلو به بقیه لوازم‌التحریر نگاه می‌کند. این روزها والدین دست در دست کودکانشان جنب و جوشی وصف‌ناپذیر دارند اما از طرف دیگر برخی از دانش‌آموزان بدسرپرست و بی‌سرپرست انگیزه و هیجانی برای رفتن به مدرسه ندارند، چراکه پوشش و ابزار مورد نیاز را یا ندارند یا این که دوست ندارند همان ابزار و وسایل قدیمی و کهنه را داشته باشند. در آستانه آغاز به کار مدارس و فصل نو شدن و شکوفایی دانش‌آموزان گزارشی تهیه کردیم در خصوص جشن عاطفه‌ها که فردا و پس فردا برگزار می‌شود. در همین راستا با مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان بوشهر گفت‌وگویی کردیم. 

احمد لطفی با اشاره به شعار جشن عاطفه‌ها مبنی بر «مهر در انتظار همدلی» در خصوص تعداد پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در استان گفت: امسال 1157 پایگاه ثابت و سیار در استان داریم که از این تعداد 689 پایگاه در مدارس برپا می‌شود و بقیه مربوط به کمیته امداد و بسیج است. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که تعداد پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در سال گذشته چقدر بوده است، یادآور شد: سال گذشته تعداد این پایگاه‌ها چیزی در حدود 980 بوده که این تعداد امسال به 1157 تعداد افزایش یافته و نشان از همکاری و تلاش مسوولان و نیروهای کمیته امداد و مشارکت دیگر نهادها از جمله بسیج و آموزش و پرورش دارد. 

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به این‌که امسال بیست و یکمین سال برگزاری جشن عاطفه‌هاست، افزود: در سال گذشته 12 میلیارد ریال در این جشن جذب منابع داشتیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 16 میلیارد ریال شود. 
این مسوول با بیان این‌که منابعی که در مدارس جذب می‌شود، صد در صد برای دانش‌آموزان همان مدارس نیازمند هزینه می‌شود، تصریح کرد: این منایع زیر نظر مستقیم مدیر مدرسه به نیازمندان اختصاص می‌یابد. 

لطفی در ادامه با اشاره به این‌که یکی از اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها، فرهنگ‌سازی سنت‌های حسنه است، گفت: جشن عاطفه‌ها پیامدها و تاثیرات بسزایی در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه دارد. همچنین احساس همدلی و نوع‌دوستی را با حضور خیران فراهم کرده است. 
وی همچنین به یکی دیگر از اهداف جشن عاطفه‌ها اشاره و بیان کرد: از جمله اهداف این جشن کمک و تهیه کیف و کفش و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمندی است که توانایی مالی در خصوص تهیه ابزار نامبرده است. 

مدیرکل کمیته امداد اما‌م‌خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که برگزاری جشن عاطفه‌ها چه تفاوتی با سال قبل دارد، تصریح کرد: امسال جشن عاطفه‌ها در دو مرحله با هدف جذب مشارکت قشرهای مختلف مردم شامل سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات، عموم مردم و ... برگزار می‌شود؛ مرحله اول 26 و 27 شهریور یعنی در روزهای پنجشنبه و جمعه همین هفته با مشارکت کمیته امداد، بسیج، صدا و سیما، مساجد و مراکز نیکوکاری برای عموم و مرحله دوم در 8 مهرماه با مشارکت آموزش و پرورش خاص دانش‌آموزان در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود. 
این مسوول درباره چرایی برگزاری این جشن در دو مرحله افزود: دو مرحله‌ای بودن به این علت بود که تا پیش از بازگشایی مدارس، کمک‌ها جمع‌آوری و به‌موقع بتواند بخشی از نیازمندی‌های ضروری دانش‌آموزان را برطرف کند.

لطفی ادامه داد: این حرکت خداپسندانه هر ساله همزمان با شروع مدارس انجام می‌شد که در آن صورت دانش‌آموزان با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند اما در سال جاری می‌توان به دانش‌آموزان نیازمند پیش از شروع مدارس کمک‌ کرد.
بد نیست در آستانه بازگشایی مدارس دستی بکشیم بر سر آنها که خانواده‌هایشان توانایی مالی برای خرید لوازم و تجهیزات نو را ندارند تا آنها هم با دلی خوش به مدرسه روند و اشتیاق درس خواندن در دل آنها از بین نرود. برای شاد کردن دلی منتظر رسیدن جشن عاطفه‌ها و جشن‌های این‌چنینی نباشیم. مهربانی تنها هدیه الهی است که بی‌چون و چرا و بی‌هیچ بهانه و دستاویزی در اعماق وجود انسان‌ها رخنه و نفوذ می‌کند. تنها فصل ممیز انسان از حیوان است که پاسخی دوچندان و مضاعف دارد. پس از گذران بهار، تابستان، پاییز و زمستان تنها رهاورد زندگی‌بخش برای بشر مهربانی و محبت است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: