bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اعلام کرد، از آنجا که تا دو سال آینده تمامی اسناد منگوله‌دار به تک‌‌برگ تبدیل می‌شود، بهتر است در فرصت مقتضی افراد جهت تک‌برگ کردن اسنادشان اقدام کنند.
اصغر پیرهادی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در راستای تغییر کارکرد سنتی به نوین در سازمان ثبت و اسناد در حال انجام است، اجرای طرح کاداستر است، تصریح کرد: با این روش تمامی پرونده‌های موجود در این سازمان ثبت الکترونیک می‌شود و خدمات ثبتی از شیوه سنتی بیرون می‌آید.

به‌گفته وی، با اقدامات انجام شده هم‌اکنون قریب به 85 درصد از فعالیت‌های این سازمان از حالت دستی و سنتی بیرون آمده و به شکل الکترونیک ارائه خدمت می‌شود و به‌دنبال این هستیم که در آینده‌ای نزدکی تمامی فعالیت‌های موجود در سازمان را با ادامه طرح کاداستر که یک سیستم مدیریت الکترونیکی است از شیوه سنتی بیرون بیاوریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با بیان این‌که با اجرای طرح کاداستر عملا به‌دلیل ثبت اراضی در سامانه، از هرنوع زمین‌خواری، ساحل‌خواری و دست‌درازی به اراضی ملی و اموال بیت‌المال ممانعت به عمل آمده و حتی حجم دعاوی بین مردم در خصوص زمین و املاک را کاهش می‌دهد، یادآور شد: برای این‌که پرونده‌ها از حالت فیزیکی بیرون آمده و امکان هر نوع اشکال را ایجاد کند، همه این پرونده در حال تبدیل به آرشیوهای الکترونیکی است که در زمان نیاز رد و بدل‌شدن به سهولت انجام می‌شود هر چند اسناد دستی از بین نمی‌رود و منبعی برای نگهدار است.
به گزارش فارس، پیرهادی گفت که از آنجا که تا دو سال آینده تمامی اسناد منگوله‌دار به تک برگ تبدیل می‌شود و بهتر است در فرصت مقتضی افراد جهت تک‌برگ کردن اسنادشان اقدام کنند.

برچسب ها: اقتصاد ، اسناد ، املاک ، ثبت
نام:
ایمیل:
* نظر: