bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق ۹۴ درصدی هدفگذاری تولید خودرو طی ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت، تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.
امسال چه‌تعداد خودرو در کشور تولید شده؟محسن صالحی نیا افزود: در 7 ماهه گذشته کالاهای صنعتی رشدهای نسبتا مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از  رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است. فولاد خام ،‌لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ ، نئوپان ، ام دی اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان دهنده پوشش نیازداخلی است اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مد نظر قرار گیرد.

وب نیا ادامه داد:  الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالی است که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد. تولید صنایع پایین دستی  پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالا دستی افزایش خوبی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت  با بیان اینکه هیچکدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل دار نیست تصریح کرد : واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف ازجمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب و کار دچارمشکل شود و ما معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحد ها فراهم کنیم.

صالحی نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت  افزود : با رصد به موقع واحد های تولیدی باید با کمک دستگاههای مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استانها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون حدود 1700 جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و 51 درصد مصوبات عملیاتی شده و 49 درصد نیز در دست انجام است./شاتا
برچسب ها: اقتصاد ، خودرو ، تولید ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: