bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶
محمدزاده معتقد است جشنواره فیلم فجر برای یک فیلم شمشیر دولبه است که می تواند آینده اکران متفاوتی را رقم بزند.
محمدزادهسروش محمدزاده کارگردان سینما، در خصوص مزایای حضور فیلم های سینمایی در جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: جشنواره فیلم فجر علی رغم تمامی نواقص در سال های گذشته و داوری های قابل انتقاد، مهمترین رویداد سینمایی کشور محسوب می شود و ویترین سینمای ایران به معنای جدی است. 

وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر تماشاگران حاضر در آن منتقدان، رونامه نگاران، سینمادوستان حرفه ای، دانشجویان سینما و افرادی هستند که نسبت جدی با سینما دارند، در نتیجه قضاوت ها جدی تر و برآیندی که به دست می آید و به گوش جامعه و مخاطب عام می رسد، منطقی تر است.

وی اظهار داشت: پس اگر فیلمی خوب، جدی و قابل نقد باشد و در جشنواره فجر به چشم منتقدان و تماشاگران بیاید و نقدهای وارد به آن مثبت باشد، زمان اکران عمومی می توان به اقبال مردم امیدوار بود. اما اگر نقدها منفی باشد ، در نتیجه زمان اکران عمومی آسیب می ببیند.

 این کارگردان اذعان داشت: البته در سینمای ما عمدتا فرمول ثابتی برای اقبال عمومی تماشاگران نسبت به فیلم ها وجود ندارد. گاهی فیلم های ضفیف و گاهی سخیف مورد اقبال قرار می گیرند و فروش بالایی دارند. البته من اعتقادی به این اعداد و ارقام به معنای واقعی اقبال عمومی، ندارم؛ چون در واقع هر کس بلیت را خریداری و وارد سالن می شود، تماشاچی به حساب می آید. در حالیکه ما از نظر تماشاچی نسبت به آن اثر آگاهی نداریم. اگر گیشه بلیت فروشی ها در خروجی سالن ها نصب می شد و از تماشاگران می خواستند در صورت رضایت بالای پنجاه درصد از فیلم، بلیت را تهیه کنند قطعا آمار فروش بسیاری از این فیلم ها به یک دهم کاهش پیدا می کرد. در نتیجه موضوع فروش بدون نظرسنجی، نمی تواند متر و معیار مناسبی برای موفقیت فیلم باشد.

کارگردان «چهارشنبه» بیان کرد: بنا بر این جشنواره فیلم فجر برای یک فیلم شمشیر دو لبه است. می‌تواند از سویی آینده اکران مناسبی را برای آان فیلم رقم بزند و یا نه. به هر حال، اصلا از یک فرمول ثابت پیروی نمی کند.

محمدزاده گفت: فیلم هایی هستند که در جشنواره فیلم فجر از آن ها استقبال شد،اما هنوز نتوانستند رنگ پرده را به خود ببینند. بنابراین اصولا شرکت دادن یک فیلم در جشنواره فیلم فجر یک ریسک محسوب می شود و بایستی فیلمساز و تهیه کننده نسبت به کاری که انجام داده، آگاهی کاملی داشته باشند.
برچسب ها: فیلم ، جشنواره ، مردم ، اکران
نام:
ایمیل:
* نظر: