bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
استعفای نخست‌وزیر لبنان در عربستان و متهم کردن ایران پیش از این استعفا، واکنش سخنگوی وزارت خارجه کشورمان را در پی داشت.
 استعفای نخست‌وزیر لبنان در عربستان و متهم کردن ایران پیش از این استعفا، واکنش سخنگوی وزارت خارجه کشورمان را در پی داشت. بهرام قاسمی در این‌باره می‌گوید: استعفای ناگهانی آقای حریری و بیان آن در کشوری دیگر، نه تنها مایه تاسف و شگفتی است بلکه نشان‌دهنده بازی ایشان در زمینی است که بدخواهان منطقه طراحی کرده و برنده این میدان نه کشورهای عربی و اسلامی بلکه رژیم صهیونیستی است که حیات خود را در تنش «در» و «میان» کشورهای مسلمان منطقه تعریف کرده است. در شرایطی که به پایان داعش و جولان گروه‌های تروریستی در برخی کشورهای منطقه نزدیک می‌شویم باید تلاش کرد با آرام کردن فضا به جبران خسارت‌های وارده به‌وسیله تروریست‌های دست‌پروده امریکا و متحدان منطقه‌ای و بازسازی کشورهای آسیب‌دیده از سال‌ها جنگ و ویرانی پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اظهارات سعد حریری علیه نقش منطقه‌ای ایران، افزود: تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و امریکایی‌ها علیه ایران‌ به وسیله نخست‌وزیر مستعفی لبنان، گواه این است که این استعفا نیز سناریوی جدیدی برای تنش‌آفرینی تازه در لبنان و منطقه است اما بر این باوریم که مردم‌ مقاوم لبنان‌ از این مرحله نیز به‌راحتی عبور خواهند کرد.
قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه است و منافع خود را در امنیت، ثبات و رونق اقتصادی تمامی کشورهای همسایه و منطقه تعریف کرده است و به همین‌ منظور مبارزه با ناامنی، بی‌ثباتی و گروه‌های افراطی و تروریستی را برای آرامش همه کشورها در اولویت سیاست‌های منطقه‌ای خود قرار داده است.

برچسب ها: سیاسی ، عربستان ، لبنان
نام:
ایمیل:
* نظر: