bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
20 میلیون یا 200 هزار تومان؛
هفته گذشته، خبری در کانال ایرانجوان پخش شد مبنی بر این‌که «از سوی مدیرعامل باشگاه ایرانجوان بوشهر به پاس زحمات بازیکنان و کادر فنی صبح امروز مبلغ دویست میلیون ریال پاداش پرداخت شد» خبری که خوشحال‌کننده بود و می‌توانست بر حواشی اخیر باشگاه پایان دهد اما..
ایرانجوانی‌ها چقدر دریافت کردند؟بامدادجنوب- علی تنگستانی:
هفته گذشته، خبری در کانال ایرانجوان پخش شد مبنی بر این‌که «از سوی مدیرعامل باشگاه ایرانجوان بوشهر به پاس زحمات بازیکنان و کادر فنی صبح امروز مبلغ دویست میلیون ریال پاداش پرداخت شد» خبری که خوشحال‌کننده بود و می‌توانست بر حواشی اخیر باشگاه پایان دهد اما یکی از خبرگزاری‌های استان بوشهر که در هفته‌های گذشته خبرهای عجیبی در مورد باشگاه ایرانجوان در سایت خود قرار داده بود در این مورد گفت که «در حالی که گفته می‌شد مدیرعامل ایرانجوان پاداش ۲۰ میلیون تومانی را پیش از بازی مقابل راه آهن پرداخت کرده است اما گویا حکایت چیز دیگریست که در نوع خود جالب توجه به‌نظر می‌‌رسد! مبلغ پرداختی پاداش به بازیکنان ۲۰۰ هزار تومان بوده که البته به بعضی بازیکنان هنوز پرداخت نشده و حتی مبلغ پرداختی به هتل نیز از همان پاداش پرداختی به مربیان کسر شده تا پول هتل تهران داده شود!»

خبری که در نوع خود شوک‌کننده بود و می‌توانست عواقب سنگینی برای مسوولان ایرانجوان به‌دنبال داشته باشد. ما برای کسب اطلاعات بیشتر با خود وزیری، مدی عامل باشگاه ایرانجوان تماس گرفتیم که بر خلاف روزهای گذشته، این‌بار ایشان به ما پاسخ دادند. 
آقای وزیری، حواشی زیادی این روزها ایرانجوان را درگیر خود کرده است اما مهم‌ترین حاشیه‌ای این روزها برای باشگاه ایرانجوان ورود درست شد، پرداخت پاداش 200 هزار تومانی به‌جای پاداش 20 میلیون تومانی است. چه نظری در این مورد دارید.

بیشتر خبرنگاران خبرهای درست را برای من اطلاع رسانی می‌کنند ولی متاسفانه در بین آنها خبرنگارانی که پیدا می‌شوند که فقط به فکر حاشیه‌سازی هستند. من برای خبرنگاری که این خبر را پخش کرده است واقعا متاسفم، چراکه او در حقیقت به یک باشگاه مردمی توهین کرده است. آن هم باشگاهی که هیچ پشتوانه مالی از سوی نهادها ندارد و علاوه بر این، مسوولان آن نه تنها حقوقی دریافت نمی‌کنند بلکه از جیب خود به باشگاه ایرانجوان کمک می‌کنند. مردم ما در این استان سختی‌ها زیادی را تحمل می‌کنند ولی شرکت‌ها و نهاد‌هایی که در این استان پول خوبی به‌دست می‌آورند، به هیچ عنوان به این مردم توجه نمی‌کنند و به‌جای این‌که از طریق سرمایه‌گذاری در ورزش، به جوانان ما امید دهند، پول را در راه دیگر که خرج می‌کنند که هیچ سودی برای ما ندارد.
 حال خبرنگار ما به جای این مشکلات را در رسانه خود بنویسد و آن را فریاد بزند، برای سوءاستفاده از وضعیت موجود، قلم خود را به سمت حاشیه‌سازی می‌برند، که اتفاقی که به هیچ عنوان پسندیده نیست و نخواهد بود. البته خبرنگاری که این صحبت‌ها را کرده است نه می‌شناسم، نه مقاله‌اش را خواند‌ه‌ام و نه وقت دارم که به‌دنبال این مسائل حاشیه‌ای بروم. از نظر انصاف و قانون بهتر این بود که خبرنگار مربوطه اول در مورد مساله پرداخت حقوق بازیکنان پیگیری‌های لازم را می‌کرد و در این راستا با سرمربی، سرپرست و یا مربی و بازیکنان باشگاه گفت‌وگو می‌کرد و از آنها می‌خواست چنین مبلغی را گرفته‌اند یا خیر. هر کسی که فرق 200 هزار تومان و 20 میلیون تومان را نداند، حتما آدم بی‌سوادی است و این مسال اصلا پاسخی ندارد. 

باور کنید برای هر بازی خارج از خانه باید حداقل حدود 10 میلیون تومان خرج کنیم حالا تعجب می‌کنم که چطور این خبرنگار مبلغ پرداختی ما را 200 هزار تومان اعلام کرده آن هم مبلغی که اصلا با عقل جور در نمی‌آید. حتی یک کلاس اولی هم می‌تواند بفهمد که وقتی 30 نفر به مدت یک شب در یک هتل مستقر شوند، هزینه هر نفر حدود 250 هزار تومان است. علاوه بر آن باید پول پرواز با هواپیما را هم در نظر بگیریم. حال من از این خبرنگار می‌خواهم که اینها را محاسبه کند و بعد بیاید چنین حرف‌هایی بزند. فکر می‌کنید این پول را چه کسی داده است. به هر حال شما و بسیاری از خبرنگارای ما رسالت این کار دارند و همیشه با مدرک حرف‌های خود را می‌زنند ولی نمی‌دانم چرا این خبرنگار به‌دنبال حاشیه‌سازی است. البته من هم اعلام کرده‌ام نمی‌خواهم وارد این مساله شوم، چراکه همیشه سعی کرده‌ام از این مسائل پوچ و بیهوده دوری کنیم. زمان مشخص می‌کند که چه کسانی کار می‌کنند و چه کسانی با استفاده از ابزار لازم، سوء‌استفاده می‌کنند. من صراحتا اعلام می‌کنم که طبق لیستی که سرمربی تیم (آقای دلگرم) به من داده است، من پول را به حساب حسابداری شرکت خودم واریز می‌کنم و حسابدار من هم بدون دخالتی پول‌ها را به حساب بازیکنان واریز می‌کند.حالا به این دلیل روز پنجشنبه این اتفاق رخ داد، بعضی بازیکنان نتوانستند به‌دلیل مشکلات مالی پول را بگیرند ولی این مساله، روز شنبه حل و فصل شد. 

شما از سرمربی تیم هم سوال کنید که پاداشش چقدر بوده، من 10 برابر آن را به آنها داده‌‌ام. حالا نمی‌دانم چطور است که این خبرنگار می‌گوید شما 200 هزار تومان داده‌اید، مبلغی که پول آب یک روز تمرین بچه‌ها هم نمی‌شود و به همین دلیل من برای این خبرنگار متاسفم و امیدوارم که این آقا خود را اصلاح کند. اگر این آقا می‌خواهد کاسبی کند، راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد و  نیازی نیست که از قلم خود استفاده کند. بعضی از دوستان خبرنگار به بنده گفتند که پاسخ او را بدهم ولی من تاکید کردم که «این مسائل ارزش پاسخ دادن ندارند. بگذارید که این آقا در جهل خودش باقی بماند. کسی که فرق 20 میلیون و 200 هزار تومان را نداند هدفش این است که مطرح شود اما رسانه‌‌هایی مانند روزنامه بامداد جنوب همیشه در مورد مسائل مختلف با ما تماس می‌گیرد و ماجرا را پیگیری می‌کند و همیشه هم به باشگاه ایرانجوان کمک کرده است. 
در خبرها آمده است که قرار است حدود 300 میلیون تومان از طرف استانداری به باشگاه ایرانجوان کمک شود. این مساله واقعیت دارد.

این مساله در حد یک حرف بوده و هنوز عملی نشده است. آقای استاندار و آقای باستی در مورد این مساله صحبت‌هایی به ما کرده‌اند ولی هنوز چیزی نیامده است. مبلغ 300 میلیون تومان در برابر رقمی که ما تا به اینجای کار در ایرانجوان خرج کرده‌ایم، رقمی نیست. چرا آن خبرنگار با‌وجدان در مورد این مساله چیز زیادی نمی‌نویسید؟ چرا در این‌باره که شهرداری بودجه ثابت دارد و ایرانجوان ندارد نمی‌نویسد؟ نگاه دستگاه‌های دولتی به تیم‌های باشگاهی باید مساوی باشد. من تعجبم از مردی است که خودشان را مردمی می‌دانند ولی از قلمش سوء‌استفاده می‌کنند.
 من همینجا اعلام می‌کنم که هر کس که حتی هزار تومان به باشگاه ایرانجوان کمک کرده است، بیاید به ما بگوید تا ما حق او را بدهیم. واقعا برای این مسائل تاسف می‌خورم. خبرنگاری که نمی‌تواند به ما کمک مالی کند ولی رسالتش بالاتر از کمک مالی است و می‌تواند مسوولان را به کمک منصفانه وادار کند. 
در پایان گفت‌وگو آقای وزیری، قرار بر این شد که به‌زودی او مدارک لازم را برای رفع این سوءتفاهم به ما نشان دهد. به هر حال ایرانجوان در وضعیت عجیبی قرار دارد و آنها باید در این مرحله با احتیاط راه بروند تا در آینده پشیمان نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: