bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
کشت کنجد در دشتستان از اوایل تیرماه آغاز و برداشت آن از اواخر مهرماه شروع می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کنجد شهرستان دشتستان اظهار داشت: برداشت کنجد در سطح ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دشتستان  آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر  ۷۰۰ تن کنجد از این مزارع برداشت شود. کشت کنجد در دشتستان از اوایل تیرماه آغاز و برداشت آن از اواخر مهرماه شروع می شود.

منصور نوذری افزود: عمده سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دشتستان مناطق ارم، بوشکان، بخش مرکزی و تا حدودی در مناطق آب‌پخش و شبانکاره است و متوسط عملکرد کنجد در هر هکتار در این شهرستان یک تن است.

وی بیان کرد: بیشتر مصرف کنجد در شهرستان دشتستان در ارده سازی و بخشی از آن نیز به صورت روغن برای مصارف غذایی و دارویی مورد استفاه قرار می گیرد.غالب رقم کنجد کشت شده در این شهرستان، دشتستان ۲ است که این رقم توسط مرکز تحقیقیات کشاورزی استان بوشهر به ثبت رسیده و در خیلی از مناطق کشور، این رقم به دلیل مقاوم بودن و تولید مطلوب مورد کشت قرار می گیرد. یکی از ویژگی‌های بارز کشت‌زارهای کنجد در شهرستان دشتستان استفاده از آبیاری نوین است، به طوری که بالغ بر ۷۰ درصد مزارع کنجد منطقه با روش‌های تحت فشار، آبیاری می‌شود که تأثیر زیادی در صرفه جویی آب دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: