bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
صنعت فرش ریشه در فرهنگ ما دارد ولی آن طور که باید نتوانستیم جایگاه مطلوب فرش را داشته باشیم و این افزایش صادرات در جایگاه مطلوب نیست.
قائم‌مقام مرکز ملی فرش ایران در مراسم تجلیل از برترین‎های حوزه فرش استان زنجان، گفت: در زمینه کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، فرش دستباف می‎تواند مصداق بارزی برای اقتصاد مقاومتی باشد و در این میان با حداقل سرمایه می‎توان در حوزه فرش اشتغالزایی کرد.

مجتبی فیض‎اللهی افزود: قبل از دهه ۸۰ صادرات ایران در زمینه فرش بیش از یک میلیارد دلار در سال بود ولی در سال‎های ۹۰ و ۹۱ صادرات فرش، رو به افول رفت و پس از توافقات برجام، صادرات فرش دستباف جان دوباره گرفت. طی سال گذشته در سطح کشور ۲۳.۸ درصدصادرات فرش رشد داشت و در شش‌ماهه سال جاری صادرات فرش به ۱۳.۳ درصد رسید.

وی از وجود ۳۲۰ هزار بیمه‌شده قالی‌بافی در سطح کشور خبر داد و گفت: فعالان صنعت فرش در کشور یک میلیون نفر هستند و قالی‌بافانی که تمام‌وقت کار می‌کنند ۷۰۰ هزار نفر بوده و متقاضی جدید برای بیمه ۵۰۰ هزار نفر است.

فیض‌اللهی تاکید کرد: قبل از پایش ۴۰۰ هزار بیمه‌شده قالی در کشور وجود داشت و با نظارت و بازرسی سازمان‌های متولی این تعداد به ۳۲۰ هزار نفر رسید. صنعت فرش ریشه در فرهنگ ما دارد ولی آن طور که باید نتوانستیم جایگاه مطلوب فرش را داشته باشیم و این افزایش صادرات در جایگاه مطلوب نیست.


برچسب ها: فرش ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: