bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
مهاجم بوشهری پارس جنوبی جم در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
پارس جنوبی جم که نماینده استان بوشهر در لیگ برتر است، عملکرد فوق‌العاده‌ای در این مسابقات داشته و در عین شایستگی، توانسته در صدر جدول مسابقات قرار بگیرد. ما در دومین مصاحبه اختصاصی خود به سراغ مهاجم بوشهری این تیم، ابراهیم صالحی رفتیم.
مهم‌ترین دلیل موفقیت پارس، رفاقت استبامدادجنوب- علی تنگستانی:
پارس جنوبی جم که نماینده استان بوشهر در لیگ برتر است، عملکرد فوق‌العاده‌ای در این مسابقات داشته و در عین شایستگی، توانسته در صدر جدول مسابقات قرار بگیرد. ما در دومین مصاحبه اختصاصی خود به سراغ مهاجم بوشهری این تیم، ابراهیم صالحی رفتیم. مهاجمی بوشهری که با وجود نمایش فوق‌العاده در ترکیب پارس عملکردش به‌گونه‌ای بود که کمتر به چشم آمد. صالحی که دو سال گذشته را به‌دلیل گذراندن خدمت مقدس سربازی در لیگ دسته اول گذرانده بود این روزهای خوب پارس جنوبی و خودش را مرهون تلاش‌ها و سیاست‌گذاری‌های کادر فنی و شخص مهدی تارتار می‌داند. در ادامه گفت‌وگوی ما با این مهاجم بوشهری را می‌خوانید.

پارس جنوبی، بدون هیچ ادعایی لیگ را فوق‌العاده آغاز کرد و حال نیز در صدر جدول قرار دارد. فکر می‌کنید چه عواملی در این اتفاق تاثیر داشته‌ است؟
بله، همان‌طور که گفتید ما خیلی خوب لیگ را آغاز کردیم و سعی کردیم از همان ابتدا با قدرت به‌کار خود ادامه دهیم. الان هم در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و این در حالی است که کسی از ما انتظار نداشت که چنین نتایجی بگیریم. حتی با وجود این‌که خودمان می‌دانستیم تیم خوبی داریم و اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که اینقدر در لیگ امسال خوب عمل کنیم، لطف و عنایت خدا بود که امروز در صدر جدول لیگ برتر قرار داشته باشیم. من فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل موفقیت پارس جنوبی جم، رفاقت و همکاری بین باشگاه، کادر فنی و بازیکنان تیم است و اتحادی که ما با هم داریم باعث شده که چنین نتایجی کسب کنیم. در این راه آقای تارتار زحمات زیادی کشیده است. شش سال خارج از استان بوشهر کار کردم و تحت نظر مربیان مختلفی فوتبال خود را ادامه دادم ولی می‌توانم بگویم که آقای تارتار بهترین مربی من در این سال‌ها بوده و چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام. ایشان هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی واقعا نمونه است و همانطور که گفتم یکی از عوامل موفقیت پارس جنوبی در لیگ برتر امسال است. 

از طرفی شرایط ورزشگاه تختی جم به شکلی است که تیم‌های میهمان نمی‌توانند بازی اصلی خود را به نمایش بگذارند. من فکر می‌کنم که به غیر از ما و تیم پرسپولیس تهران، تیم دیگری چنین شرایطی را ندارد. هر تیمی که به جم می‌آید، هدف اول و آخرش کسب یک تساوی است و دلیل اصلی آن جو حاکم بر ورزشگاه تختی جم است. ما خیلی خوشحال هستیم که یار دوازدهم ما هیچ وقت ما را تنها نمی‌گذارد و از دقیقه یک تا 90 بازی بدون وقفه ما را تشویق و حمایت می‌کنند.

این روزها بحث‌های زیادی پیرامون دعوت نشدن بازیکنان پارس جنوبی به تیم ملی در گرفته است. فکر چرا آقای کی‌روش نسبت به بازیکنان پارس جنوبی اعتماد کافی ندارد؟
با توجه به این‌که به جام جهانی 2018 نزدیک است، همه بازیکنان دوست دارند که به تیم ملی دعوت شوند. تیم ما هم همانطور که گفتید عملکرد بسیار خوبی در این فصل داشته ولی نمی‌دانم چرا آقای کی‌روش از تیم بازیکنی را به تیم ملی دعوت نمی‌کند. البته در این رابطه آقای تارتار با آقای کی‌روش گفت‌‌وگویی داشته است و اینطور که به‌نظر می‌رسد، در اردو بعدی تیم ملی، از تیم ما هم چند بازیکن به تیم ملی دعوت می‌شوند. البته این اتفاق باید زودتر از اینها رخ می‌داد ولی به هر حال باید به‌نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. 

خط حمله پارس جنوبی عملکرد خیره‌کنندگی در لیگ امسال داشته است. از سوی دیگر، خط دفاعی این تیم هم بازی به بازی بهتر شده است ولی هنوز ناهماهنگی‌هایی در این خط بین بازیکنان وجود دارد. چه نظری در این رابطه دارید.
ما در خط حمله بسیار خوب کار کرده‌ام و این به‌خاطر تاکتیک‌های است که سرمربی تیم برای ما مشخص کرده است. مطمئنا ما در بازی‌های آینده نیز چنین عملکردی خواهیم داشت اما نظرم در مورد خطوط دفاعی تیم این است که تیم ما در مقایسه با سال گذشته در این خط تغییراتی داشته‌ایم و این مساله باعث شد که در ابتدای فصل در این خط شاهد ناهماهنگی‌هایی باشیم که البته طبیعی بود. مثلا آقای مایکل اومانیا در هفته چهارم مسابقات به تیم ما اضافه شد و بازی به بازی با تیم هماهنگ‌تر شد. به‌نظرم این اتفاق در همه تیم‌های بزرگ رخ می‌دهد و یک مساله عادی به‌شمار می‌رود. من هر چهار بازی شاید اشتباهی مانند بازی با سپیدرود داریم و این خیلی نگران‌کننده نیست. 

در هفته 13 لیگ برتر، در جم به مصاف تیم پرسپولیس می‌روید که یکی بازی شش امتیاز است و پیروزی در این بازی به منزله قهرمانی در نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر است. چه نظری در مورد این بازی دارید؟
فعلا تمام تمرکز ما روز بازی با فولاد خوزستان است و پس از آن بازی به بررسی تیم پرسپولیس تهران می‌پردازیم. از آنجایی که ما میزبان پرسپولیس در جم هستیم، حتما به حمایت هوادارانمان نیاز داریم. امیدوارم که با تاکتیک‌هایی که آقای تارتار برای این بازی مدنظر می‌گیرد. همانطور که گفتید، در صورت پیروزی در این بازی، به احتمال زیاد قهرمان نیم‌فصل اول مسابقات خواهیم شد. 
البته در تیم‌ فعلا یک هدف وجود دارد آن هم به موفقیت رسیدن باشگاه است. اگر این اتفاق در این فصل رخ دهد، بازیکنان ما در فصل آینده پیشنهادهای بهتری خواهند داشت ولی اولویت همه ما تیم ملی است. بازیکنان پارس پتانسیل این را دارند که به تیم دعوت شوند. امیدواریم که در این فصل هم قهرمان شویم و هم یکی از بازیکنان تیم به همراه تیم ملی به جام جهانی برود.

بیشتر تمرینات پارس جنوبی در تهران برگزار می‌شود و این تیم سه تا چهار روز قبل از برگزاری بازی به جم سفر می‌کند تا در آنجا تمرینات خود را ادامه دهد. چرا وضعیت به این شکل است؟
در جم ما دو زمین فوتبال داریم که فقط یکی از آنها برای تمرین کردن مناسب است آن هم زمین ورزشگاه تختی جم است. ما وقتی به جم می‌رویم باید هر روز روی همان زمین تمرین کنیم و این مساله باعث می‌شود که چمن ورزشگاه آسیب ببیند و به همین دلیل ما مجبوریم که بعد از بازی‌های خانگی برای ادامه تمرینات خود به تهران برویم. زمین دوم شهر جم همانطور که گفتم کیفیت خوبی ندارد، چراکه چند بازیکن ما در آن زمین دچار مصدومیت شدند. 
در پایان، حمایت مسوولان پارس جنوبی از باشگاه و بازیکنان در فصل جاری قابل قبول بوده یا خیر؟
واقعا باید از مدیریت باشگاه تشکر و قدردانی کنم، آقای رضاییان در این مدت بسیار برای تیم ما زحمت کشیده است و هر چیزی که از او خواسته‌ایم بدون هیچ کم‌کاری برای ما انجام داده است. او یکی از بهترین مدیران فوتبالی لیگ برتر و ایران است؛ هم از نظر روابط عمومی و هم از نظر کارایی. او در مدت کارهای زیادی در راستای موفقیت باشگاه انجام داده است و به‌نظر من مدیران ما باید او را الگوی خود قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: