bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
تعمیرات اساسی سکوهای میدان گازی پارس جنوبی، باهدف افزایش ضریب اطمینان تولید گاز در فصل زمستان امسال و انجام بیش از ٧٤ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه به پایان رسید.
رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی، اعلام کرد: تعمیرات اساسی ١٧ سکوي گازی پارس جنوبی در مدت ١٧٩ روز، از ابتدای اردیبهشت آغاز و در مهرماه به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مهدی رجبی به صدور ٩٣١٧ مورد مجوز کار انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: در طول مدت تعمیرات سالیانه سکوهای پارس جنوبی نیروهای شاغل در سکوها ، ٧٤ هزار و ٤٥٣ نفر ساعت کار بدون حادثه ثبت کرده‌اند.

رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی انجام تعمیرات اساسی سالیانه را عاملی برای افزایش ضریب اطمینان تولید پایدار گاز در فصول سرد سال، عنوان کرد و افزود: این تعمیرات با در نظر گرفتن مولفه‌های ایمنی از جمله بازبینی و بررسی شیرهای ایمنی مخازن گاز و اطمینان از عملکرد آنها و همچنین پایش و تمیزکاری تجهیزات انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که شرکت نفت و گاز پارس به منظور کاهش مدت زمان تعمیرات سالیانه و با در نظر گرفتن برنامه پیش‌گیرانه ، به سمت ایجاد تغییر در دوره انجام تعمیرات اساسی سالیانه پیش می‌رود، تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آتی، تعمیرات اساسی سکوهای دریایی پارس جنوبی از سالیانه به دو یا سه سال افزایش یابد.
این مقام مسوول در شرکت نفت و گاز پارس، با بیان این‌که بیشترین میزان تولید گاز کشور از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر مدیریت عملیات و تولید این شرکت راهبری 17 سکوی گازی پارس جنوبی را برعهده دارد و قرار است هفت سکوی دیگر در حال بهره‌برداری هم تا پایان امسال به‌طور رسمی تحویل این مدیریت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: