bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
با وجود بيشترين مرز آبي با خليج فارس؛
بوشهر از جمله استان‌های هم‌مرز با دریاست که عنوان بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس را یدک می‌کشد. این هم‌مرز بودن می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای مرزنشینان بوشهری به‌همراه داشته باشد با این حال، تاکنون از این مزیت‌ها استفاده نشده است.
بامداد جنوب:
بوشهر از جمله استان‌های هم‌مرز با دریاست که عنوان بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس را یدک می‌کشد. این هم‌مرز بودن می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای مرزنشینان بوشهری به‌همراه داشته باشد با این حال، تاکنون از این مزیت‌ها استفاده نشده است. همان‌گونه که می‌دانیم، یکی از ظرفیت‌های بالقوه در گردشگری ایران، دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد و هم از جذابیت بالای توریستی برخوردار است.

امروزه در اغلب کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی، حمل و نقل دریایی، ورزش‌ها و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی‌های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه‌های گردشگری قرار دارد؛ در کشور ما هم چند سالی است که به این موضوع پرداخته شده است، هرچند این توجه در حد قابل قبولی نبوده و بیشتر از اینها نیازمند توجه است.
روز گذشته سازمان بنادر و دریانوردی در گزارشی آمار گردشگری دریایی را در سال جاری (۹۶) تا پایان مهرماه منتشر کرد. بر اساس آمار ارائه شده به تفکیک استان‌ها، در هفت‌ماه ابتدایی سال جاری، بیش از ۱۱ میلیون و ۲۹۶ هزار نفر از طریق بنادر کشور، جابه‌جا شدند که نشان از کاهش دو درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

بر اساس این گزارش، آمار ورودی بنادر کشور در هفت‌ماهه ابتدایی سال ۹۶ بیش از پنج میلیون و ۶۳۸ هزار نفر و آمار خروجی بنادر کشور در این بازه پنج میلیون و ۶۵۸ هزار نفر بوده است که بر اساس آن، آمار خروجی از بنادر ۲۰ هزار نفر بیش از ورودی‌هاست.
آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که در بین بنادر کشور، بندر قشم با هشت میلیون و ۲۲۷ هزار جابه‌جایی با فاصله زیاد رتبه نخست بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر را به‌خود اختصاص داده است که البته در مقایسه با هفت‌ماه نخست سال ۹۵ کاهش دو درصدی را به نام خود ثبت کرده است. پس از بندر قشم، بندر شهید حقانی و بندر کیش در رتبه‌های بعدی جابه‌جایی مسافر قرار دارند.

در مقابل، بندر سیری با آمار صفر، بندر چابهار تنها با ۱۶۱ جابه‌جایی و بندر عسلویه با ۲۲۱ جابه‌جایی کمترین میزان جابه‌جایی مسافر را در بین بنادر کشور ثبت کرده‌اند.
از حیث تغییر میزان مسافر در بنادر با آمار جابه‌جایی بالای هزار مسافر، بندر خرمشهر با افزایش ۲۵ درصدی بیشترین و بندر بوشهر با کاهش ۲۵ درصدی بیشترین میزان کاهش جابه‌جایی مسافر را داشته‌اند. از حیث تعداد شناورهای مسافری، کل شناورهای ورودی به بنادر کشور در هفت‌ماه ابتدای ۹۶ به میزان 324/۲۹ بوده و شناورهای خروجی نیز به میزان 319/۲۹ ثبت شده‌اند. بر این اساس، کل آمار ورود و خروج شناورها از ابتدای فروردین ۹۶ تا پایان مهر همین سال، 643/۵۸ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: