bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اجرای 32 برنامه به مناسبت بیست و پنجمین هفته کتاب در بوشهر خبر داد.
حمیده ماحوزی با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های سه سال گذشته با مشارکت تشکل‌های مردم‌ نهاد و غیردولتی، کارخانجات به پیش رفته و انجام شده است. طرح «توزیع کتاب آزادی» با همکاری امور زندان‌ها و دادگستری، طرح «توزیع کتاب شفا» در بخش اطفال بیمارستان خلیج فارس بوشهر، طرح «میلاد کتاب» با توزیع کتاب در بخش زایشگاه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از‌ جمله برنامه‌های موفق استان در سه سال گذشته است.

وی در ادامه به اجرای چند طرح موفق از ‌جمله «دوشنبه‌های کتاب» در مهد‌های کودک پایتخت کتاب ایران با همکاری آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و طرح «تبادل کتاب» در دانشگاه خلیج فارس و آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: کتابگردی با حضور مسوولان در کتابفروشی‌های شهر، تاسیس پنج کافه کتاب طی سه سال گذشته با هدف برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، قصه‌خوانی و ایجاد دیوار مهربانی با همکاری تشکل غیر‌دولتی برای در دسترس قرار دادن کتاب‌های غیر ضروری مردم به دیگر شهروندان طی هفته گذشته نیز از دیگر برنامه‌های بوشهر در حوزه کتاب است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حس و حال شهروندان پایتخت کتاب ایران در آستانه هفته کتاب توضیح داد: بعد از انتخاب شهر بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران به‌تدریج فرهنگ ترویج کتابخوانی حتی در مراسم‌های عروسی نیز دیده می‌شود؛ به‌عنوان مثال در این مراسم شاهنامه فروسی هدیه می‌دهند. بسیاری از دستگاه‌ها کتاب را جایگزین کارت هدیه کرده‌اند. علاوه براین شاهدیم مراجعه به کتابفروشی‌ها افزایش پیدا کرده و طبق اعلام اداره امور کتابخانه‌ها سرانه مطالعه از اسفند سال ٩٣ تا اسفند سال ٩٥ از سه دقیقه به ٥٩ دقیقه افزایش پیدا کرده است.
حمیده ماحوزی با اشاره به آمار تاسیس باشگاه‌های کتابخوانی در بوشهر ادامه داد: براساس آمار دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی در سال جاری از بین دو هزار باشگاه ثبت شده، هزار و ٣٠٠ باشگاه مربوط به شهر بوشهر است که نشان از افزایش سرانه مطالعه دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از اجرای طرح «پرواز کتاب» با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی یا محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با ٢١ آبان‌ماه در بوشهر خبر داد.

برچسب ها: فرهنگ ، هفته کتاب ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: