bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر از بازگشت 10 هزار زائر ایرانی به استان خبر داد.
حمید رضا علم با بیان این‌که طرح بازگشت به‌موقع زائران اربعین حسینی به شهرهای خود با برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب به وسیله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست اجراست و همه چیز تاکنون طبق برنامه در دست اجراست، گفت: تجربه سال‌های گذشته حاکی از اوج تقاضا برای بازگشت زائران به شهرهای استان طی دو روز نخست پس از پایان مراسم اربعین است که به همین منظور با اختصاص ناوگان مناسب پیش‌بینی لازم برای بازگشت زائران انجام شده است.
به گفته علم، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اطمینان از اعزام و بازگشت به‌موقع زائران طرح موسوم به اربعین را با همکاری انجمن صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان انجام داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به این‌که امسال در طرح اعزام زائران 20 هزار زائر از استان با پنج هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به مرز شلمچه منتقل شدند، خاطرنشان کرد: برای بازگشت آنان نیز همه ناوگان حمل و نقل استان بوشهر با همکاری تشکل صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافر کار انتقال زائران را انجام می‌دهند. در طرح اربعین امسال همانند سال گذشته هیچ افزایشی در کرایه اعمال نشد و بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده چنانچه مردم در قالب هیات‌های مذهبی اقدام به دریافت بلیت کرده باشند، مشمول تخفیف نیز شده‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که در طول اجرای طرح اربعین حسینی اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان‌های گناوه و دیلم با استقرار ماشین‌آلات راهداری در جوار محورهای ارتباطی شمال استان وظیفه پشتیبانی از جابه‌جایی زائران را بر عهده دارند، افزود: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تا بازگشت آخرین زائر شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی به خانه‌های خود به خدمت و تامین ناوگان مورد نیاز اقدام می‌کنند.

برچسب ها: جامعه ، حمل و نقل ، اربیعن ، زائر
نام:
ایمیل:
* نظر: