bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
غلامعلی میگلی‌نژاد پس از تقریبا چهار سال سکانداری شهرداری بوشهر، با مصوبه دولت مبنی بر عدم استفاده از بازنشستگان، دیگر شهردار نیست.
بامداد جنوب: غلامعلی میگلی‌نژاد پس از تقریبا چهار سال سکانداری شهرداری بوشهر، با مصوبه دولت مبنی بر عدم استفاده از بازنشستگان، دیگر شهردار نیست. این خبری بود که چند روزی است فضای سیاسی و اجتماعی شهر بوشهر را در بر گرفته و بر اساس تکلیفی که سازمان بازرسی به شورای شهر پنجم کرده بود، آنها تصمیم نهایی در مورد لغو عضویت شهردار بوشهر را گرفتند. میگلی‌نژاد در حالی از شهرداری بوشهر خداحافظی می‌کند که برخی خبرها حکایت از آن دارد که او در حال تدارک مقدمات ورود به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، خبری که البته نزدیکان وی تاکنون آن را تائید نکرده‌اند ولی با توجه به همه شواهد باید او را در عرصه انتخابات آینده به‌عنوان یک نامزد بالقوه در نظر گرفت.

با این حال، گزارش می‌رسد که شورای شهر بوشهر شرایط احراز غلامعلی میگلی‌نژاد برای ادامه شهرداری بوشهر را تائید نکرد. در نشست فوق‌العاده عصر شنبه شورای شهر بوشهر، قانون جدید منع فعالیت بازنشستگان که آخرین مهلت اجرائی شدن آن تا 20 آبان بود درباره میگلی‌نژاد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با شش رای موافق و سه رای ممتنع، شرایط احراز وی برای ادامه شهرداری بوشهر تائید نشد.
یکی از اعضای شورای شهر بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، ضمن تائید این خبر یادآور شد که شش موافق این تصمیم هاشم‌زاده، نصرتی، توسلی، دهدار، دولابی و شمشیری بوده‌اند، ضمن این‌که سه عضو شورای سابق شامل برزگرزاده، آسایش و عبدالله‌زاده رای ممتنع داده و به‌نوعی مخالفتی با این تصمیم نداشته‌اند. به گزارش خلیج‌فارس، این تصمیم شورای شهر باید به تائید کمیته انطباق فرمانداری و همچنین وزارت کشور به‌عنوان مرجع صادرکننده حکم شهردار بوشهر برسد و آن زمان قابلیت اجرا دارد.

ماه گذشته استفساریه‌ای در مجلس درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان مصوب شد که محدودیت‌هایی را در خصوص جذب این گروه شامل می‌شد، از‌ این‌رو سازمان بازرسی کل کشور آخرین مهلت خروج این افراد را تا 20 آبان اعلام کرده بود. گفتنی است میگلی‌نژاد که از سال 94 و با رای اعتماد شورای سابق به سمت شهرداری مرکز استان بازگشته بود، در شورای پنجم بوشهر و از شهریورماه نیز با رای اعتماد هشت تن از 9 عضو شورا در سمت خود ابقا شد.
اما آنچه در حال حاضر مهم به‌نظر می‌رسد، ضرورت انتخاب شهردار جدید و یا یک سرپرست برای اداره امورات شهری است، فردی که بتواند مرکز استان را با کارهای زیربنایی و محکم به پیش برده و با یک برنامه کلان مدیریتی در قالب طرح‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت فضا را برای نسل‌های آینده فراهم کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: