bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶
دیدار گروهی از اصلاح‌طلبان با استاندار جدید؛
بخشی از اصلاح‌طلبان بوشهری در قالب ائتلاف اصلاح‌طلبان موفق شدند به استانداری رفته و با استاندار جدید بوشهر دیداری سه‌ساعته داشته باشند، دیداری که به‌نظر می‌رسد می‌تواند دو دستگی شکل‌ گرفته در استان میان نیروهای سیاسی حامی دولت را پر کند، هر چند اوضاع را چنان آشفته کرده‌اند که به این سادگی نمی‌توان امیدوار بود.
گراوند: بدهکار هیچ‌کس نیستم، مستقل عمل می‌کنم!بامدادجنوب- ابوعلی زرین‌قلم:
بخشی از اصلاح‌طلبان بوشهری در قالب ائتلاف اصلاح‌طلبان موفق شدند به استانداری رفته و با استاندار جدید بوشهر دیداری سه‌ساعته داشته باشند، دیداری که به‌نظر می‌رسد می‌تواند دو دستگی شکل‌ گرفته در استان میان نیروهای سیاسی حامی دولت را پر کند، هر چند اوضاع را چنان آشفته کرده‌اند که به این سادگی نمی‌توان امیدوار بود. با این حال، عبدالکریم گراوند در این دیدار و در پاسخ به مسائل، دغدغه‌ها و نگرانی‌های مطرح شده از طرف بخشی از اهالی استان که در قالب یک جریان سیاسی موسوم به ائتلاف اصلاح‌طلبان تجمع کرده‌اند، نکاتی را مورد اشاره قرار داده که به نوبه خود قابل توجه است، به ویژه آنکه او می‌خواهد روش «تفرقه بینداز و حکومت کن» را تغییر داده و سیاست‌های دولت را حاکم کند. 

استاندار بوشهر در این نشست موارد متعددی را مورد اشاره قرار داد که بخش‌هایی از آن را برای اطلاع خوانندگان در ادامه مطالعه خواهید کرد. 
به گزارش پایگاه خبری خلیج فارس، گراوند در ابتدای سخنان خود برای آنکه به شایعاتی که پشت سرش این روزها در استان به‌گوش می‌رسد و او را منسوب به استاندار سابق می‌دانند که تلاش کرد ویرانه‌ای بنام بوشهر را به فرد قابل اعتمادی بسپارد، پاسخی جالب می‌دهد و می‌گوید: برای پذیرش این مسوولیت بدهکار هیچکس نیستم و در انجام مسوولیتم مستقل عمل خواهم کرد. کسی بدهکار خواهد بود که از کسی درخواستی کرده باشد، در حالی که برای پذیرش مسوولیت استانداری از هیچکس درخواستی نکردم و جمع‌بندی وزارت کشور در نهایت بر سپردن این مسوولیت به بنده بود، لذا به هیچکس بدهکار نیستم که بخواهم در انتصابات بدهکاریم را به او بپردازم و مستقل عمل خواهم کرد.

وی در ادامه نکته‌ای را به ائتلاف اصلاح‌طلبان می‌گوید که انتظار می‌رود آن را دقیق درک کرده باشند، چرا که خطاب این حرف جمع حاضر بوده است: همانگونه که شما خود می‌دانید افراد زیادی به شما و یا دیگران مراجعه کردند و درخواست حمایت و یا سفارش برای گرفتن مسوولیت استانداری را داشتند اما من از هیچ فرد و یا گروه سیاسی درخواستی برای حمایت نکردم، لذا وامدار کسی هم نیستم، اگرچه همیشه قائل به مشورت بوده‌ام و در همه امور از مشورت دلسوزان استان و افراد کاردان بهره خواهم برد، اما جمع بندی نهایی تصمیم خودم و آنچه به آن برسم خواهد بود. لذا براساس تجربه 30 ساله در وزارت کشور ضمن آنکه هیچ تعجیلی در تغییرات مدیریتی ندارم، هدف من حرکت سیستم به سمت کارآمدی است و مهمترین ملاک من برای انتصابات قبول برنامه‌های دولت، پاکدستی، سلامت مالی و اخلاقی و شایستگی افراد خواهد بود.
البته امیدواریم که استاندار بوشهر به افراد پاکدست فرصت ابراز وجود دهد و مدیرانی را که فقط یک بیکار در خانواده‌اشان باقی مانده که اگر فرصت شود آن یکی را هم جایی مشغول خواهند کرد، به‌زودی از استانداری برکنار و دستور تعقیب اداری وی را به دلیل سوء استفاده از جایگاهش صادر کند. 

گراوند که در این نشست برای اولین بار تنها بود و مدیرکل سیاسی استانداری که وابستگی و نزدیکی‌اش به استاندار سابق زبانزد بود، حضور نداشت، با اشاره به تنش‌های سیاسی استان طی چند سال گذشته اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه استان نیازمند آرامش هستیم و بر این باورم در فضای آرام توسعه محقق خواهد شد. هرچند هیچگاه نمی‌توان اختلافات را از بین برد و فضای آرام هم به معنی عدم انتقاد نیست، به همین منظور برای ایجاد فضایی تعاملی و برای همگرایی همه احزاب و گروه‌های سیاسی در صدد تاسیس خانه احزاب بوشهر با الگویی که در تهران تاسیس شده هستیم. به گفته وی، خانه احزاب ضمن از بین بردن خیلی از سوءتفاهمات، محل مناسبی برای همراهی و ارتباط احزاب سیاسی با مدیریت ارشد استان خواهد بود.

یکی از مسائلی که به‌نظر می‌رسد استاندار جدید اطلاع موثقی از آن ندارد، در مورد تعیین شهرداران جدید در استان است. متاسفانه در این مورد به نامبرد اطلاعات اشتباه رسیده است و اگر بر این باور است که در تعیین شهرداران در استانداری کسی دخالت نکرده، بهتر است اندکی تحقیق بیشتری کند. هم‌اکنون به دلیل دخالت‌های بی‌جای برخی در استانداری و همراهی فرماندار دشتستان (به‌زودی اسناد این دخالت‌های بی‌جا که نشان از بی‌اطلاعی فرمانداران و مسوولان!! مربوطه در مورد قوانین شهرداری‌ها است را در بامداد جنوب منتشر خواهیم کرد) شهر بوشکان نه تنها شهردار ندارد، بلکه به دلیل همین دخالت‌ها و تلاش برای گماردن (ح.ع) به‌عنوان شهردار، عملا شورای این شهر در حال انحلال است. با این حال، گراوند درباره دخالت استانداری در عزل و نصب های شهرداری گفت: دعب و روش من دخالت در امور شهرداری‌ها نیست و در هیچ انتسابی در شهرداری‌ها دخالت نکرده‌ام، هرچند توصیه‌هایی مبنی بر استفاده از جوانان و یا خانم‌ها در مدیریت‌ها داشته‌ام اما درباره هیچکس سفارش و توصیه‌ای نکردم و این کار را به صلاح نمی‌دانم. تا استاندار هستم، عمران شهری را یکی از اولویت خود قرار داده‌ام و اگر شهرداری همراه دولت باشد از او حمایت خواهم کرد، هرچند اگر همراه دولت هم نباشد به احترام مردم و شورا او را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود گراوند درباره نگرانی‌های عمومی پیرامون نحوه واگذاری زمین آزاد شده نظامی در شهر بوشهر اظهار داشت: در این باره کمیسیون ماده 5 حساسیت خواهد داشت و از اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق مردم استفاده خواهیم کرد، از این‌رو برای نظارت دقیق بر روند کار در جلسات ماده 5 شرکت خواهم کرد و قطعا نخواهم گذاشت که حقوق عمومی ضایع شود و مصالح شهر لحاظ می‌گردد.

وی با اشاره به ضرورت نقدپذیری و فراموش کردن اختلافات تاکید کرد: اگر چه قبل از انتصابم کمپین نه به گراوند در فضای مجازی تشکیل شد و برخی با استانداری من به شدت مخالف بودند ولی معتقدم اکنون که از آن روزها عبور کرده‌ایم و باید اختلافات را فراموش کنیم و گذشته را نادیده بگیریم و نگذاریم بوشهر فدای اختلافات سیاسی شود. بنابراین از همه می‌خواهم اگر در جایی مفسده‌ای بود از کنار آن عبور نکنند و آن را گزارش کنند، یقینا درب اتاق من روی همه باز است و برای توسعه بوشهر از مشورت همه دلسوزان استان استفاده خواهم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: