bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد:
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد با اشاره به نقش‌آفرینی رسانه‌های استان در سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این انتخابات مجلس شورای اسلامی باشکوه برگزار شد. جامعه رسانه استان بوشهر با کنش بجا و تولید محتوای باکیفیت، ماموریت ویژه‌ای که برای پاسداری از انقلاب اسلامی در این برهه حساس داشتند به درستی به سرانجام رساندند.

الهام بهروزی

رویداد رسانه‌ای جهاد تبیین و انتخابات یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در استان بوشهر با مشارکت صنعت و جامعه رسانه و ستاد انتخابات استان به‌منظور ایجاد شور و شوق لازم برای مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی پی‌ریزی شد. این رویداد، ضمن اینکه رقابت را برای تولید محتوای باکیفیت پیرامون این موضوع مهم و سرنوشت‌ساز در رسانه بومی و خبرگزاری‌های استان تقویت کرد، رسالتی که خبرنگاران در حوزه تبیین انتخابات و ضرورت حضور مردم در این کارزار داشتند، بازنمایی کرد.

این جشنواره با استقبال خوبی از سوی جامعه رسانه استان روبه‌رو شد و روز گذشته، برگزیدگان آن در آیینی با حضور مدیران صنعتی و مسوولان ارشد استان در سالن کوثر استانداری بوشهر معرفی و تجلیل شدند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد که به همراه خانه مطبوعات استان بوشهر متولی برگزاری این رویداد رسانه‌ای بود، در این آیین با تبریک روزهای ملی خلیج فارس، کارگر و معلم گفت: سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی باشکوه برگزار شد. جامعه رسانه استان بوشهر با کنش بجا و تولید محتوای باکیفیت، ماموریت ویژه‌ای که برای پاسداری از انقلاب اسلامی در این برهه حساس داشتند به درستی به سرانجام رساندند و تلاش دشمن را که با یک طرح و نقشه ویژه وارد صحنه شده بود تا با اعتمادزدایی جلوی مشارکت مردم در انتخابات را بگیرد، خنثی کرد.

محمد مجاور شیخان با اشاره به اینکه وظایف و ماموریت و روحیه انقلابی اهالی رسانه لازم بود تا در نابودی کید و نقشه دشمن حرکت به‌موقعی داشته باشیم، افزود: خوشبختانه خبرنگاران که رزمندگان خط مقدم در این جریان رسانه‌ای بودند؛ موفق شدند با تبیین ضرورت حضور مردم و تشویق آن‌ها به مشارکت حداکثری در انتخابات همه نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنند و مدال افتخار بر گردن بیاوزند.

وی به سه نقش سازنده رسانه در افزایش مشارکت مردم در سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: رسانه در گام اول ضرورت حضور مردم را در انتخابات با مدیریت افکار عمومی و کمک رسانه‌های جمعی به درستی تبیین کرد. دوم، به مردم تفهیم کرد که مشارکت آن‌ها بر سرنوشت کشور چه تاثیری خواهد داشت و نومیدی را کمرنگ و امید را به جامعه تزریق کرد. سوم، کمک به مردم در انتخاب صحیح بود. رسانه با واکاوی انتظارات و مطالبات مردمی از نمایندگان آینده، دستاوردهای مهمی را کسب کرد و مردم با درک و بینش کافی به انتخاب دست زدند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد یادآور شد: آنچه در این دوره از انتخابات کمک کرد که همه کنار یکدیگر قرار بگیریم، آرمان‌های انقلاب و اهداف پیش رو بود. بنابراین الان که انتخابات به پایان رسیده، فصل مطالبه‌گری رسانه از نمایندگان منتخب رسیده است و باید به این تکلیف خود عمل کند. رسانه در شرایط کنونی وظیفه دارد مطالبات مردمی را به نمایندگان یادآوری و پیگیری کند. در حقیقت رسانه بسان پل میان مردم و نمایندگان می‌تواند نقش مشورتی داشته باشد.

شیخان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رشد 10 درصدی مشارکت جامعه صنعتی استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در انتخابات دوره گذشته مشارکت نیروها و کارگران صنعت در انتخابات کمرنگ بود و این مساله به چالش تبدیل شده بود که خوشبختانه در این دوره با برنامه‌سازی این کرختی و سستی را از دل فضای کارگری و تکنیسن‌های صنعتی کنار زدیم و مشارکت‌ها را افزایش دادیم و خوشبختانه شاهد حضور موثر این بخش در پای صندوق‌های رای بودیم.

وی در پایان یادآور شد: البته در این زمینه خبرنگاران بار اصلی این ماموریت ویژه را بر شانه کشیدند که با کمترین امکانات و حمایت‌ها شبانه روز با قلم و اندیشه خود جریان عظیمی را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به راه انداختند که نتیجه این اقدام هم افزایش مشارکت مردم در انتخابات بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم در این آیین با تبریک گرامیداشت روز معلم و کارگر گفت: رسانه‌ها با فعالیت مستمر در حوزه تبیین و امیدآفرینی در انتخابات اسفندماه در مقابل تهاجم دشمن به خوبی نقش‌آفرینی کردند.

اکبر پورات با اشاره به اینکه انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، افزود: حرکت دیگر دشمنان اخلال در روند برگزاری انتخابات از طریق اقدامات ضدامنیتی بود که با برگزاری منظم شورای تامین، فعال کردن کمیته‌های اطلاعاتی و امنیتی و حفاظت از زیرساختهای استان و نشست‌های تعاملی با دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان گام‌های موثری برداشته شد تا شاهد انتخاباتی باشکوه و در اوج آرامش باشیم.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در استان بوشهر به صورت منسجم برگزار شد، تصریح کرد: همچنین نشست‌های مختلفی با قشرها و گروه‌های مختلف مردمی، جلسات با فرمانداران و بخشداران، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‏ها در راستای تحقق حماسه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گفته پورات، طبق نظرات و گزارش‌هایی از صاحبان تجربه در دوره‌های مختلف، هماهنگی بالایی در همه سطوح از جمله هماهنگی ستاد انتخابات، هیات نظارت، هیات اجرایی، هیات بررسی تبلیغات و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان شاهد بودیم. در انتخابات ۱۴۰۲ به مقوله آموزش توجه جدی داشتیم و با استفاده از نیروهای جدید با آموزش مستمر و هدفمند شاهد کمترین اختلال در روند برگزاری انتخابات بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه از زحمات و اقدامات ارزشمند صداوسیمای مرکز بوشهر به ویژه راه اندازی ۴ شبکه اختصاصی حوزه‌های انتخابیه استان تقدیر کرد و افزود: در این راستا از زحمات تمامی اصحاب رسانه و شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد به سبب اهتمام اجرای این رویداد خوب قدردانی می کنم.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس گفت: امسال در استان بوشهر که بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس داراست، آیین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور مسوولان استان، نظامیان و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران و ۱۹ رسانه خارجی، روی فراز و عرشه ناو شهید منجزی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در پهنه خلیج فارس روبه‌روی نیروگاه هسته‌ای بوشهر برگزار شد و برنامه‌های متنوع دیگری نیز در طول هفته تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

دبیر رویداد رسانه‌ای جهاد تبیین و انتخابات هم در آیین تجلیل از برگزیدگان این رویداد گفت: فراخوان این رویداد آذرماه منتشر شد و هدف آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات و نقش برآب کردن طرح و نقشه رسانه‌های بیگانه برای بی‌رغبت کردن مردم در آن بود.

حمید شعرانی با اشاره به استقبال خوب خبرنگاران بوشهری از این رویداد توضیح داد: این جشنواره یکی از اقدامات شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد با همکاری خانه مطبوعات، استانداری و ستاد انتخابات استان و برخی از شرکت‌های صنعتی برای شورآفرینی و ترغیب مردم برای رای دادن بود. شوربختانه در دوره گذشته ما در منطقه صنعتی عسلویه با چالش‌هایی مواجه بودیم که با شناسایی آن‌ها تلاش کردیم تا در سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت حداکثری جامعه صنعتی و مردمی را شاهد باشیم که خوشبختانه با برنامه‌ریزی که صورت گرفت، این هدف محقق شد. البته در این میان، روابط عمومی‌های دو پتروشیمی پارس و زاگرس همکاری خیلی خوبی با ما داشتند.

به گفته وی، علاوه بر برگزاری جشنواره رسانه‌ای جهاد تبیین و انتخابات، تولید و انتشار 69 تیزر و کلیپ تبلیغاتی از سوی روابط‌عمومی‌های منطقه، برگزاری مراسم شبانه به مدت 30 شب و حضور 56 هزار نفر در آن، حمایت مالی از همه ستادهای انتخاباتی در شهرستان‌های جنوبی، همایش رای اولی‌های در شهرهای جنوبی و... از جمله برنامه‌هایی بود که پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی این شرکت برگزار کرد که خوشبختانه سهم بسزایی در استقبال مردم از مشارکت در انتخابات داشتند.

رئیس هیات‌مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر هم در بخش دیگر این آیین از ارسال 160 اثر به رویداد رسانه‌ای جهاد تبیین و انتخابات خبر داد و گفت: این رویداد با هدف مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن به همت خانه مطبوعات استان بوشهر و با همکاری ستاد انتخابات و مشارکت صنعت برپا شد که نقش صنعت به ویژه شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد در برگزاری باشکوه این رویداد چشمگیر بود.

مازیار هوشمند یادآور شد: آثار رسیده که با موضوع انتخابات و تبیین ضرورت مشارکت مردم در آن بودند، از سوی هیات داوری، مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت برگزیدگان آن در شش بخش انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره دومین رویداد رسانه‌ای است که خانه مطبوعات استان بوشهر در سال 1402 برگزار کرده است، افزود: سومین فراخوان رویداد رسانه‌ای استان بوشهر به‌زودی منتشر خواهد شد.

در بخش پایانی این آیین، از سوی آقای عمادی، مجری صداوسیمای مرکز بوشهر برگزیدگان این رویداد به تفکیک هر بخش به این شرح اعلام شد: بخش یادداشت: مقام اول: حسن محدث‌زاده از پایگاه خبری خلیج فارس، مقام دوم: حجت عبداللهی‌پور از روزنامه پیام عسلویه، مقام سوم: به طور مشترک: ابرهیم قیصری از آیینه جنوب و علی ملک‌پور از عسلویه آنلاین. بخش تیتر: مقام اول: فرشته نصیری از پایگاه خبری بانیان آزادی، مقام دوم: عباس کمالی از بانیان آزادی، مقام سوم: به صورت مشترک: علی‌اکبر قیصری از آیینه جنوب و راضیه عقیلی‌مهر از پایگاه خبری دادورزی.

بخش گزارش: مقام اول: مصطفی ارجمند از پایگاه خبری خلیج فارس، مقام دوم: الهام بهروزی از روزنامه بامداد جنوب، مقام سوم: به‌صورت مشترک: قاسم احمدی از بنک‌نیوز و علیرضا برازجانی از هفته‌نامه نخل و دریا. بخش خبر: مقام اول: حسین سرمشقی از سایت خبری چغادک‌نیوز، مقام دوم: بهروز بهروزی از خبرگزاری ایرنا، مقام سوم: به‌صورت مشترک کبری فقیه از روزنامه کیهان و سیدمصطفی هاشمی‌نژاد از سایت خبری آوای بوشهر. بخش فتوکلیپ: مقام اول: یزدان شهیدزاده، مقام دوم: هاجر محمدی و مقام سوم: علی هاشمی. بخش موشن‌گرافی: مقام اول: مهدی بکران از هشتک تی‌وی، مقام دوم: سیف‌الله حسنی‌پور از نسیم جم و مقام سوم: حیدر ارجمند.


نام:
ایمیل:
* نظر: