bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
پژوهشگران دانشگاه ترنت با استفاده از منیزیت موفق به ساخت ماده معدنی جدیدی در آزمایشگاه شده‌اند که می‌تواند راه حل مفیدی برای جذب مقادیر زیادی از CO2 از جو زمین باشد.
ساخت ماده‌ای که کربن دی‌اکسید هوا را جذب می‌کندبه گزارش ساینس الرت، طی دو دهه گذشته عواقب فعالیت‌های انسانی در زمینه انتشار کربن برای تمام جهان به نمایش درآمده است. اکنون پرسش در مورد چگونگی مبارزه با این اثرات است. به لطف رویکرد مثبت و بسیار فعال یک تیم از پژوهشگران دانشگاه "ترنت"(Trent) در اُنتاریو کانادا، به نظر می‌رسد این مشکل حل خواهد شد.

راهکار آنها شامل استفاده از ذرات کروی "پلی استایرن" است که برای جذب یا کریستال شدن با منیزیت استفاده می‌شود. هنگامی که منیزیت که یک سنگ طبیعی(کانی) است، کریستال می‌شود، CO2 را با نسبت 2 به 1 جذب می‌کند. این بدان معنی است که برای از بین بردن هر نیم تنCO2  از هوا، یک تن منیزیت لازم است. پژوهشگران همچنین توانستند نشان دهند که این فرآیند تنها در 72 ساعت امکان‌پذیر است.

یکی دیگر از جنبه‌های امیدوار کننده کار آنها این است که میکرو کره‌های پلی استایرن را می‌توان دوباره استفاده کرد، به این معنی که این فرآیند می‌تواند به طور کامل از سر گرفته شود و فشار کمتری بر منابع منیزیت ایجاد کند. همچین پژوهش این تیم این هفته در کنفرانس ژئوشیمی سالانه گلداستار در بوستون ارائه شد.

یان پاور، استادیار دانشکده علوم زمین دانشگاه ترنت و مدیر این پروژه در مورد چگونگی انجام این فرآیند گفت: استفاده از میکرو کره‌ها به این معنی است که ما توانستیم تشکیل "منیزیت" را سرعت دهیم. انجام این فرآیند در دمای اتاق بدان معنی است که تولید منیزیت از لحاظ مصرف انرژی بسیار کارآمد است.
نام:
ایمیل:
* نظر: