bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
امریه‌ها در صف استخدام شرکتی از سوی دفتر امور روستایی؛
بامداد جنوب: استانداری بوشهر، به نهادی گرفتارِ افرادِ فرصت‌طلب و بی‌سابقه تبدیل شده که جز برای دفاع از منافع خود به هیچ مساله دیگری فکری نمی‌کنند. روزنامه بامداد جنوب در طول ماه‌های گذشته بارها و بارها گزارش‌هایی را در مورد اقدامات خلاف قانون در استانداری از سوی برخی از افراد که تشکیلاتی را برای خود در آنجا درست کرده‌اند، منتشر کرد و انتظار می‌رفت که نماینده دولت با این افراد برخورد جدی داشته باشد اما

بامداد جنوب: استانداری بوشهر، به نهادی گرفتارِ افرادِ فرصت‌طلب و بی‌سابقه تبدیل شده که جز برای دفاع از منافع خود به هیچ مساله دیگری فکری نمی‌کنند. روزنامه بامداد جنوب در طول ماه‌های گذشته بارها و بارها گزارش‌هایی را در مورد اقدامات خلاف قانون در استانداری از سوی برخی از افراد که تشکیلاتی را برای خود در آنجا درست کرده‌اند، منتشر کرد و انتظار می‌رفت که نماینده دولت با این افراد برخورد جدی داشته باشد اما از آنجایی که به‌نظر می‌رسد عبدالکریم گراوند اختیاری در مقام استانداری بوشهر ندارد، این نکات و مسائل راه به جایی نبرد. با این حال خبر می‌رسد که در یکی از دفاتر استانداری، یکی از مدیران به‌شدت در تلاش است با برخی از افراد به‌عنوان نیروی شرکتی قرارداد امضا کند.

معمولا برای جبران خدمات، افرادی تحت عنوان خدمات قرادادی به‌کار گرفته می‌شوند که وظیفه آنها انجام خدماتی مانند راننده، نظافت و ... است، سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که ملاک انتخاب چنین افرادی در استانداری به چه ترتیبی بوده و آیا آگهی استخدام منتشر می‌شود این‌که آیا طبق معمول سنوات گذشته هر مدیری که دستش رسید، احدی از اقوام و نزدیکان خود را در این دستگاه مشغول به کار می‌کند؟

نگاهی به لیست افراد شرکتی استانداری حاکی از آن است که بیشتر افراد استخدام شده یا سفارشی بوده یا از اقوام درجه یک مدیران پرنفوذ استانداری هستند. در اینجاست که باید گفت افراد عادی و بدون پارتی هیچ وقت استخدام نخواهند شد و حقشان را برای همیشه این افراد پایمال خواهند کرد.

سوالی که برای همه ما شهروندان پیش می‌آید، این است؛ چرا کسانی که با پارتی و سفارش‌های ویژه در استانداری به‌عنوان امریه وارد این دستگاه می‌شوند بعد از پایان دوره خدمت در استانداری ماندگار شده و حتی چند سال بدون قرارداد کار می‌کنند تا این اداره تسلیم فشارهای گروه فشار شده و استخدام شرکتی را به مرحله نهایی برساند. این افراد کسانی هستند که پدرشان شورای اسلامی بخش است یا عموزاده و دایی‌زاده شهردار یا سفارش شده معاونان استاندار و نماینده مجلس هستند و با سفارش به خدمت راحت سربازی در استانداری مشغول بودند حال می‌خواهند بدون طی طریق سخت ماندن پشت درهای استخدام به‌راحتی استخدام شده و حسرت زندگی راحت را به دل سایر جوانان استان بگذارند.

جناب آقای ابراهیمی

ما حسن ابراهیمی را به‌خوبی می‌شناسیم، شاید سیاستمدار خوبی نباشد اما همه به حسن‌خلق، سلامت مالی و فکری او باور داشته و دوست و دشمن از او به نیکی یاد می‌کنند اما این‌که عده‌ای بخواهند از جایگاه او سوءاسفتاده کرده و اقدامات غیرقانونی انجام دهند، شایسته نیست.

او که حالا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری است، مشخص نیست چرا به‌راحتی تسلیم چنین فشارهایی شده و چنین افرادی را با چنین پروسه‌ای و به دور از عدالت علی (ع) استخدام می‌کند. بد نیست نیم‌نگاهی به حوزه عمرانی استانداری داشته باشید و ببینید چند نفر در این دوره خدمت سربازی را تمام کرده ولی هنوز بعد از گذشت سه سال در دفاتر حوزه عمرانی از جمله دفتر امور روستایی ماندگار شده و تا شما تسلیم فشارهای سیاسی چنین افرادی نشوید این افراد دست‌بردار نیستند و تا استخدام شرکتی نشوند، استانداری را رها نخواهند کرد، در حالی که حق‌شان این نیست. باز جای شکرش باقیست وزارت کشور دستور موکد داده استخدام قراردادی تحت هر شرایط ممنوع است وگرنه الان همه دوستان سفارش شده تا این مرحله پیش می‌رفتند.

لطفا برای روحیه ماندن جوانان در استان و اعتقاد راسخ به عدالت اداری نظام جمهوری اسلامی و حمایت قاطعانه در همه صحنه‌ها، از به‌کارگیری افرادی با چنین پروسه‌ای خودداری کنید و زمینه‌های لازم برای رقابت سالم برای همه جوانان این استان را فراهم کنید، در غیر این‌صورت دیگر دم از قانون و قانون‌مداری و اخلاق نزنید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: